[Audi B4 2.3 NG] Problemy z ukl. wtryskowym.
[Audi B4 2.3 NG] Problemy z ukl. wtryskowym.
Witam.To moj pierwszy post wiec jak cos z tematem nie tak to sory.Posze o pomoc bo mam powazny problem z moim Audi.To moje pierwsze niemieckie autko i jakos nam sie nie uklada Aktualnie nie mieszkam w Polsce, ale chcialem miec jakies autko jak przyjezdzam do Polski wiec wybor padl na cos solidnego i nie rdzewiejacego. Auto kupil ktos dla mnie nie bylem przy zakupie. Od samego poczatku trzymal tak 1200 obr. na jalowym biegu i falowal obrotami,gasl bez dodawania gazu, ale jeszcze jezdzil. Odlaczylem silnik krokowy i podkrecilem na przepustnicy tak zeby w wakacje troche pojezdzic. Autko zostawilem w polsce 6 miesiecy temu u mechanika i tak sie tula od jednego do drugiego jesli tylko ktos wogole chce sie podjac proby naprawy. Auto mialo instalacje LPG ale juz jest wyjeta, widac ze byla swiezo zalozona tak na sprzedaz bo to ta najtansza. Kupione juz byly dwa przeplywomierze, dwa rozdzielacze, przepustnice i silnik krokowy. Kable zaplonowe, kopulka i teraz komputer jest niby w naprawie bo odrzucal tester diagnostyczny(ktorego pewnie sie do niego nie podlacza).Auto po tych wymianach mialo faze w ktorej odpalalo, ale nie schodzil z 3000 tys.obrotow, potem nie palil na wszystkie cylindry teraz nie odpala wogole .Chodzi mi o to zeby ktos napisal mi krok po kroku co sprawdzic, w jakiej kolejnosci. Na mechanice sie znam ,ale na elektryce mniej,a na tym wtrysku nic <osohozi> .Wiem ze szukajac na forum bym sie doszukal po trochu, ale przy tym ukladzie moge przeoczyc cos nie wiedzac ze powinienem tego szukac. Poza tym chcialbym pokazac mechanikowi ktory aktualnie bedzie sie trudzil nad autkiem co sprawdzic. Jestem z Ostroleki i nie mam w okolicy nikogo kto sie na tym tak naprawde zna(moze znacie kogos? ), a przyznam sie szczeze ze nie chce mi sie spedzac urlopu na grzebaniu osobiscie przy aucie bo nie mam waronkow i narzedzi w Polce. Z gory dziekuje za kazda pomoc.
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
jeżeli podejmowałeś się już takich prób jak wymiana przepływki,rozdzielacza paliwa itp ..nic to nie dało..powinieneś posprawdzać najbardziej błache sprawy..a na końcu zabrać sie z agłowice itp..przewody,filtry,czujniki...kable,kabelki węże...nie jestem mega fachowcem ale z własnego doświadczenia wiem ze NG lubi płatać figle a przyczyny takiego zachowania sa przeróżne ..
moge cie pocieszyc tylko.
Ja jak kupilem moje NG to wszyscy mowili ze audi to jest marka i naprawde warto...
Po ponad roku od zakupu moge tylko powiedziec ze... zaluje ze nie kupilem passata b4 tdi.
Auto mam ponad rok. U mechanikow stalo ok 8 miesiecy. Ostatni obdarl mnie na 2,5 tys za wymiane uszczelki. (jak nie wierzysz to zrobie skany rachunkow.)
Efekt Nie pali na zimnym (z 5 razy musze odpalic zeby nie zgasl) na cieplym ciezko pali , Na pb silnik trzesie . Dobrze ze mi na lPG jeszcze dziala.
Super sie nim jezdzi ale co z tego jak nikt nie umie go naprawic... Jak bede mial troche czasu to sprobuje raz jeszcze cos z tym zrobic...bo obecnie to nawet go nie myje i tak jak z buciorami z budowy w niego wsiade tak woze juz w nim i na nim chyba z 50 kg blota i ziemi, po prostu to auto mnie wykancza i przestaje o nie dbac. Wladowalem w niego ok 5 tys zl i efektu nie ma wrecz przeciwnie po wizytach u pseudo mechanikow mase zeczy mam spierdolonych (za przeproszeniem)
mam jeszcze lanosa ma przejechane tyle samo km i z niego jestem b zadowolony w porownaniu z moim audi to praktycznie jest bezawaryjny. (tragiczne)
Ja jak kupilem moje NG to wszyscy mowili ze audi to jest marka i naprawde warto...
Po ponad roku od zakupu moge tylko powiedziec ze... zaluje ze nie kupilem passata b4 tdi.
Auto mam ponad rok. U mechanikow stalo ok 8 miesiecy. Ostatni obdarl mnie na 2,5 tys za wymiane uszczelki. (jak nie wierzysz to zrobie skany rachunkow.)
Efekt Nie pali na zimnym (z 5 razy musze odpalic zeby nie zgasl) na cieplym ciezko pali , Na pb silnik trzesie . Dobrze ze mi na lPG jeszcze dziala.
Super sie nim jezdzi ale co z tego jak nikt nie umie go naprawic... Jak bede mial troche czasu to sprobuje raz jeszcze cos z tym zrobic...bo obecnie to nawet go nie myje i tak jak z buciorami z budowy w niego wsiade tak woze juz w nim i na nim chyba z 50 kg blota i ziemi, po prostu to auto mnie wykancza i przestaje o nie dbac. Wladowalem w niego ok 5 tys zl i efektu nie ma wrecz przeciwnie po wizytach u pseudo mechanikow mase zeczy mam spierdolonych (za przeproszeniem)
mam jeszcze lanosa ma przejechane tyle samo km i z niego jestem b zadowolony w porownaniu z moim audi to praktycznie jest bezawaryjny. (tragiczne)
Dzieki za pocieszenie :cry: . No wiec dzisiejsza sytuacja wyglada ze komputer jest podobno walniety . W sumie tylko to nie bylo wymienione. Jakos nie chce mi sie w to wierzyc bo przed calym tym zamieszaniem z wymiana rozdzielacza i reszty jakos chodzil. Z reszta teraz jak tak mysle to te pierwsze problemy z obrotami biegu jalowego i przygasaniem po rozgrzaniu byly przyczyna nieorginalnej(gazowniczej) i zle ustawionej klapy przeplywomierza i moze troche lewego powietrza lapal jak byl zamontowany LPG, teraz to juz nie wiadomo co moze byc. Moje pytanie na dzis to czym steruje komputer lub sterownik bo w sumie wtrysk machaniczny, zaplon tez, jest jeszcze wtryskiwacz rozruchowy, czy on wlasnie ma sterowanie od sterownika? Silnik teraz przylewa i chodzi na 3 cylindry, ledwo odpala, albo nie. Help :!:
Kolego, w okolicach Wrocławia jest gość - specjalista od wtrysku mechanicznego - nie pamiętam jaki ma nick na forum (k... coś tam), ale jego wypowiedzi pojawiają się w tematach na temat mechanicznych wtrysków. Na pewno przejażdżka do niego by Ci zaoszczędziła wiele pieniędzy.moge cie pocieszyc tylko.
Ja jak kupilem moje NG to wszyscy mowili ze audi to jest marka i naprawde warto...
Po ponad roku od zakupu moge tylko powiedziec ze... zaluje ze nie kupilem passata b4 tdi.
Auto mam ponad rok. U mechanikow stalo ok 8 miesiecy. Ostatni obdarl mnie na 2,5 tys za wymiane uszczelki. (jak nie wierzysz to zrobie skany rachunkow.)
Efekt Nie pali na zimnym (z 5 razy musze odpalic zeby nie zgasl) na cieplym ciezko pali , Na pb silnik trzesie . Dobrze ze mi na lPG jeszcze dziala.
Super sie nim jezdzi ale co z tego jak nikt nie umie go naprawic... Jak bede mial troche czasu to sprobuje raz jeszcze cos z tym zrobic...bo obecnie to nawet go nie myje i tak jak z buciorami z budowy w niego wsiade tak woze juz w nim i na nim chyba z 50 kg blota i ziemi, po prostu to auto mnie wykancza i przestaje o nie dbac. Wladowalem w niego ok 5 tys zl i efektu nie ma wrecz przeciwnie po wizytach u pseudo mechanikow mase zeczy mam spierdolonych (za przeproszeniem)
mam jeszcze lanosa ma przejechane tyle samo km i z niego jestem b zadowolony w porownaniu z moim audi to praktycznie jest bezawaryjny. (tragiczne)
kolego nie martw się, ja kupując niunie wkopałem sie nie samowicie. obecnie po 1,5 roku niezliczonych godzinach w garażu (zaden mechanik nie podjął się naprawy) wymianie silnika, wymianie tłokow, panewek, i cholera wie czego jeszcze qupetka odwdzięcza się jak tylko potrafi.
wracając do tematu komputer reguluje kąt zapłonu, ciśnienie paliwa w rozdzielaczu. to z tych najważniejszych. poza tym podaje sygnał na wtrysk rozruchowy na podstawie temp silnika(czarny czujnik na krućcu wodnym na głowicy) reguluje dawkę paliwa w zależności od obciążenia i wiele innych. powodzenia w naprawie
wracając do tematu komputer reguluje kąt zapłonu, ciśnienie paliwa w rozdzielaczu. to z tych najważniejszych. poza tym podaje sygnał na wtrysk rozruchowy na podstawie temp silnika(czarny czujnik na krućcu wodnym na głowicy) reguluje dawkę paliwa w zależności od obciążenia i wiele innych. powodzenia w naprawie