Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,8 SF] co to za piszczenie w silniku?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

[B3 1,8 SF] co to za piszczenie w silniku?

Post autor: Satar » 22 lut 2010, 11:01

Chodzi konkretnie o dźwięk jakby zacierającej się pompy wodnej. Po ściągnięciu paska alternatora słychać to samo. Myślałem, że to rolka napinacza (świeży rozrząd- ok 300 km od wymiany)
Miałem rolkę INA włożyłem SKF-a i to samo... O co tu chodzi??? Silnik ma ponad 200tkm przebiegu. Raczej panewki to nie będą :shock:

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 22 lut 2010, 11:38

Może za mocno naprężasz pasek? On ma właśnie taki objaw jak jest za mocno naciągnięty.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 22 lut 2010, 12:28

Paski nie są za bardzo napięte? Nie ścierają im się brzegi? Pompa wody nie ma luzów? nie cieknie? płyn chłodniczy prawidłowo krąży w układzie?
Tutaj było o podobnych problemach https://audi80.pl/18-pm-dziwne-chrab ... t30824.htm

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 22 lut 2010, 13:36

ściągnij też pasek od pompy wspomagania

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 22 lut 2010, 14:18

Panowie pisałem, że pasek od alternatora i pompy ściągnąłem.

percevalle, 1 cm luzu lub jak wolisz obrót paska o 45 stopni

Czy wałek rozrządu przy klawiaturze jest łożyskowany??? I od czego jest to 2 duże kółko na dole :?:

Obrazek

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 22 lut 2010, 16:05

Satar pisze:percevalle, 1 cm luzu lub jak wolisz obrót paska o 45 stopni
Nie wiem ile w cm powinno być luzu na pasku rozrządu, ale dokładnie w połowie pomiedzy kołem rozrządu a kołem wałka pośredniego ma sie odwrócić nie o 45 a o 90 stopni, także jak masz za mocno napiety to poluzuj.
Satar pisze:Czy wałek rozrządu przy klawiaturze jest łożyskowany
Nie jest.
Satar pisze:I od czego jest to 2 duże kółko na dole
To koło zębate wałka pośredniego. Napędza on pompe oleju oraz aparat zapłonowy.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 22 lut 2010, 16:57

:oops: Z matmą coraz gorzej. Miałem na myśli 90 stopni i tak jest. To co tam do groma drze mordę. Panewki :?:

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 22 lut 2010, 17:48

Satar pisze: Z matmą coraz gorzej. Miałem na myśli 90 stopni i tak jest. To co tam do groma drze mordę. Panewki
:mrgreen: nie no bez przesady...panewki nie piszczą :mrgreen:
Prawdopodobnie masz za mocno dokręconą rolkę napinacza(nie mylić z napięciem paska) Miałem tak po wymianie rozrządu.Poluzuj lekko tą nakrętke przy rolce i zobacz czy dalej "piszczy"Powodzenia <ok>

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 22 lut 2010, 17:50

HE he miałem kiedys podobny problem nie wiem czy to to samo ale wymieniłem wszystkie rolki zdejmowałem paski poprostu przez miesiac cuda wianki juz prawie zwątpiłem i przypadkiem odkręciłem korek oleju podczas pracy silnika , jak sie okazało miałem totalnie zatkana odme i powietrze z komory korbowej wypychane było po uszczelniaczu na wale co powodowało straszny pisk trudny do zlokalizowania .
Jeszcze jesno co może powodowac podobną akcje to nieszczelność uszczelki kolektora ssącego , ale przy tym z reguły dźwięk sie zmienia wraz z obrotami.

Panewka tez może piszczeć szczególnie na wałku rozrządu lub pośrednim .

pozdro

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 23 lut 2010, 09:48

percevalle, grze

punkty dla Was <ok>

Teraz tłumaczenie"
percevalle pisze:pośredniego ma sie odwrócić nie o 45 a o 90 stopni, także jak masz za mocno napiety to poluzuj


a grze podał link

Tak było z tą drobną różnicą, że 90 stopni to było na maksa, a nie w dwóch palcach czytaj nie na chama. Jak nie znałem się na rozrządzie - bałem się go ruszać, to po tym zajściu następny raz zrobię wymianę sam <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl