Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] nie wchodzi na obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
sieras216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 cze 2009, 13:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sieras216 » 23 lut 2010, 21:04

Właśnie najbardziej mnie to boli, że klapeczka chodzi elegancko, przepływka pracuje w zakresie od 1V do5. zastanawiam się dlaczego czujnik temperatury nie pracuje 9 czyściłem go i wyglądał dobrze) podpowiedz mi jeszcze na które forum mam wejść i by ptać się o płytkę ( bo ja Świeżak jestem).
Podziękował krisiun1. <piwo>

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 23 lut 2010, 21:13

Czujnik to zwykły termistor NTC, jego rezystancja maleje wraz ze wzrostem temperatury i rośnie kiedy temperatura spada.Czyszczenie nic nie da jeśli jest do wymiany to należy go zmienić.

Temat możesz założyć: TU

Ale nie liczyłbym zbytnio na wielu chętnych chcących sprzedać samą płytkę.

sieras216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 cze 2009, 13:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sieras216 » 24 lut 2010, 15:11

Witam!!!!!
PANOWIE ręce załamuję. Dzisiaj zakupiłem czujnik temperatury cieczy i wymieniłem go. niestety bez zmian, zauważyłem że silnik nie reaguje na wypinanie i wypinanie czujnika temperatury tak samo ja przepływka. Zastanawiam się czy nie uległ awarii sam komputer - jak tak to nie wiecie gdzie go mam szukać. Bo jak bym go znalazł to bym sprawdził czy okablowanie jest w porządku. Tak czy siak to mam poważny problem na który nikt nie ma konkretnej odpowiedzi.
jeszcze raz pomocy!!!!!!!! <buu>

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 24 lut 2010, 19:36

Tak jak pisałem, prawdopodobnie ECU pracuje w trybie awaryjnym, spróbuj jak już wpiąłeś nowy czujnik trzykrotnie zwiększyć obroty na benzynie do powyżej 3500 obr/min.

sieras216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 cze 2009, 13:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sieras216 » 24 lut 2010, 19:53

krisiun1 - powiedz mi jeszcze czy silnik będzie pracował na odpiętym przepływomierzu lub na zepsutym. Po wymianie czujnika temperatury cieczy wyskakuje i błąd potencjometru przepławki i czujnika przepływu temperatury zasysanego powietrza i silnik nadal nie wchodzi na obroty.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 24 lut 2010, 20:24

Po odpięciu przepływomierza silnik na wolnych obrotach będzie gasł.Skasowałeś błędy i przepływomierz pojawił się powtórnie?Zawsze możesz zdjąć pokrywę płytki i skontrolować jej stan, sam pisałeś że masz przerwę na ścieżce grafitowej, dziwne jest tylko to że masz też błąd czujnika zasysanego powietrza a to wskazuje brak sygnału z przepływomierza.

sieras216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 cze 2009, 13:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sieras216 » 24 lut 2010, 21:26

krisiun1 jak możesz to podaj nr telefonu to zadzwonię do Ciebie bo już ręce mi opadają!!!! lub jak możesz to puśc mi sygnał na komórkę to ja zdzwonię do z Ciebie podaj 887 061 182!!!!
Ostatnio zmieniony 24 lut 2010, 21:50 przez sieras216, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 24 lut 2010, 21:49

Jeśli chodzi o przepływomierz to jedyne co mi przychodzi do głowy to brak styku pinów kostki do płytki przepływomierza (zaznaczone na zdjęciu), dwa brązowe przewody na zdjęciu to przewody czujnika temp. zasysanego powietrza.

Obrazek

sieras216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 cze 2009, 13:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sieras216 » 25 lut 2010, 15:53

Krisiun1 dzięki za fotkę lecz już sprawdzałem wszystko było okey. Dzisiaj postanowiłem zaciągnąć samochodzik do elektromechanika - zobaczymy co u niego wyjdzie, w sumie pozostał tylko komputer chyba. Po naprawie dam znać co było i jakie koszty- może przeżyję <buu> !!
Dzięki wszystkim za pomoc!!! <buu>

[ Dodano: 2010-02-26, 16:08 ]
Panowie !!!!!!!
Tak jak myślałem na początku ( tylko po wizycie trzech mechaników od pierwszej myśli odstąpiłem ) zatkał się katalizator i przez tego skurczybyka tyle miałem problemów. Tak więc niekiedy nie warto samemu naprawiać choć wiedza jaką uzyskałem jest bezcenna.
dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam <rotfl> !!! <rotfl>

[ Dodano: 2010-02-26, 17:26 ]
Odebrałem Furkę. Koszt naprawy 150 zł. Furka śmiga niesamowicie. Elektromechanik wykręcił sondę i furka zagrała - tak stwierdził, że katalizator rozsypał się mimo że spaliny wydobywały się z końcowego tłumika.
może mój przypadek w przyszłości komuś pomoże!!! pozdrawiam!! :lol: :lol:

Awatar użytkownika
grzesB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 28 mar 2010, 11:49
Lokalizacja: ZWOLEŃ

Post autor: grzesB4 » 29 mar 2010, 19:41

ja nie mam katalizatora i mam identyczne objawy.

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 29 mar 2010, 22:41

Podepnę się, żeby nie zakładać nowego tematu... Czy przy podobnym duszeniu się silnika na benzynie i przy zatkanym katalizatorze może się lać woda z ostatniego tłumika?

Awatar użytkownika
grzesB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 28 mar 2010, 11:49
Lokalizacja: ZWOLEŃ

Post autor: grzesB4 » 29 mar 2010, 22:53

ale ja kolego wogule nie mam katalizatora i to samo mam

palkarz_85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 08 lis 2007, 12:14
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: palkarz_85 » 08 sie 2013, 17:57

U mnie w przypadku silnika ABT (teścia B4) powymieniałem wszystko (kopułka, palec zapłonowy, kable załonowe, świece, niebieski czujnik, poduszke pod gaźnik, sprawdziłem podciśnienie, wyciałem katalizator i wstawiłem strumienice) na deser zostawiłem sobie pompe paliwa.

Proponuje następcom zacząć od pompy paliwa.

Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-08-09, 23:50 ]
To jednak nie pompa, na wolnych obrotach wszystko ładnie ale ujedzie 2-5 kilometrów i stoi. Postoi i dalej tyle samo podjedzie. To co udało mi się zauważyć to chyba nowa pompa nie daje właściwego ciśnienia paliwa. Jutro sprawdzę i dam znać co było przyczyną.

AMBlENTE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 19 sie 2013, 23:52

Post autor: AMBlENTE » 20 sie 2013, 08:04

podejrzewam ze to sonda ktora cie zalewa, a kasowanie bledow pomaga tylk ochwilowo bo potem znow lapie blad,

tuberko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 29 kwie 2013, 18:06
Lokalizacja: Lublin

[2.0 ABK] Dziwnie wchodzi na obroty??

Post autor: tuberko » 22 sie 2013, 23:47

Witam mam problem od jakiegoś czasu dziwnie reaguje na raptowne dodanie gazu tak jak by go zalewało nie wkręca się od razu tylko po jakiś 2 sekundach jak go odpalam to ma ochotę gasnąć jak nie dodam gazu to od razu gaśnie muszę ciut gazu dodać podtrzymać obroty i dopiero wtedy chodzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl