Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Ustawienie wolnych obrotów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
jastrzabb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 255
Rejestracja: 18 gru 2009, 16:11

[B4 ABT] Ustawienie wolnych obrotów

Post autor: jastrzabb4 » 22 lut 2010, 14:49

szukalem na stronie lecz nic nie znalazlem moglby mi ktos powiedziec/pokazac jak ustawic wolne obroty w silniku ABT?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 22 lut 2010, 17:08

W tym silniku predkoscia obrotowa steruje ECU wiec żadną "śrubka" ich nie podkrecisz, jezeli masz problem z utrzymywaniem stabilnych obrotów przejrzyj FAQ.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 24 lut 2010, 11:32

WOJTEK26 pisze:W tym silniku predkoscia obrotowa steruje ECU wiec żadną "śrubka" ich nie podkrecisz, jezeli masz problem z utrzymywaniem stabilnych obrotów przejrzyj FAQ.

No niekoniecznie. Częstą wadą jest też czujnik TPS i silniczek krokowy. Proponowałbym najpierw to sprawdzić podłączając pod VAGa.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 24 lut 2010, 11:38

Na jakim poziomie utrzymują sie obroty silnika,że chciałbyś to zmieniać?

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 24 lut 2010, 15:58

Przy okazji, jak mam na zimnym 1100 a jak się rozgrzeje to 900 - tak powinno być? Na LPG o jakieś 100 wyżej

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 24 lut 2010, 16:24

ciechan, na moje oko masz obroty takie jak mają być. Nie wiem co tu chcesz regulować...

Awatar użytkownika
DarUst
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 20 sty 2010, 22:14
Lokalizacja: Łomża/Podlaskie

Post autor: DarUst » 24 lut 2010, 16:40

ciechan obroty masz prawidłowe (ja takie mam) jak silnik zimny to musi mieć większe obroty więc nie masz się czym przejmować. Odpuść sobie i czekaj do lata, wtedy wszystko się "ustabilizuje"

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 24 lut 2010, 17:51

o super, ciesze się, że moja Niunia jest w miarę zdrowa :-D

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 25 lut 2010, 21:49

Jak masz klimatyzacje to poniżej 900 nie spadnie, do 800 spada jak brak klimy.

lukasz56
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 29 lip 2009, 13:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: lukasz56 » 27 lut 2010, 02:17

ciechan pisze:o super, ciesze się, że moja Niunia jest w miarę zdrowa :-D
Zdrowa to i może jest ale pasek rozrządu to na 100%za mocno naciągnięty :mrgreen:

drookash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 22 cze 2008, 12:20
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: drookash » 01 mar 2010, 13:11

Skąd ta wiedza o pasku ???
Pytam, gdyż po zmianie paska obroty minimalnie u mnie się podniosły. Nie miałem lampy by ustawić zapłon więc cofnąłem minimalnie i "na słuch" ustawiłem ab chodził jak poprzednio i jest OK. Oczywiście jak tylko załatwię lampę - ustawię :)
Logicznie - naciąg paska ma wpływ na położenie kółka napędzającego wałek i aparat zapłonowy więc może to mieć sens... i wpływ na wolne obroty.

lukasz56
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 29 lip 2009, 13:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: lukasz56 » 01 mar 2010, 13:52

drookash pisze:Skąd ta wiedza o pasku ???
Pytam, gdyż po zmianie paska obroty minimalnie u mnie się podniosły. Nie miałem lampy by ustawić zapłon więc cofnąłem minimalnie i "na słuch" ustawiłem ab chodził jak poprzednio i jest OK. Oczywiście jak tylko załatwię lampę - ustawię :)
Logicznie - naciąg paska ma wpływ na położenie kółka napędzającego wałek i aparat zapłonowy więc może to mieć sens... i wpływ na wolne obroty.
Tym naciągiem paska rozrządu to się nie sugeruj!To była aluzja do kolegi Ciechan (kiedyś w jakimś poście opisywał jak sprawdza prawidłowy naciąg paska rozrządu.Pisałem mu że naciąga pasek za mocno!!!Nie wiem czy posłuchał ale jego sprawa :mrgreen: )A jeśli chodzi o obroty po naciągnięciu paska to:jeśli jest dobrze naciągnięty(ewentualnie trochę za mocno)to obroty po zmianie paska rozrządu będą takie jak były(oczywiście przy dobrym ustawieniu zapłonu)a ewentualnie mogą trochę się zmienić(minimalnie)gdy pasek jest za luźny!Jeśli rozrząd jest dobrze ustawiony plus zapłon to obroty będą dokładnie takie same jak przed zmianą paska... <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl