[2.3 NG] Poziom płynu do chłodnic opada po nagrzaniu silnika
[2.3 NG] Poziom płynu do chłodnic opada po nagrzaniu silnika
witam, mam taki problem, otóż ostatnio zauważyłem ze jak jest silnik zimny to płynu chłodniczego w zbiorniczku jest tak jak ma być, a jak się auto nagrzeje to już pozostaje tylko połowa, i tak cały czas, ktoś wie o co chodzi?
Na przyszłość proszę tytułować wątki zgodnie z regulaminem (aby tytuł streszczał istotę problemu).
Na przyszłość proszę tytułować wątki zgodnie z regulaminem (aby tytuł streszczał istotę problemu).
Ostatnio zmieniony 24 lut 2010, 12:31 przez papaj, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Sytuacja bardzo dziwna. Mam parę pytań w związku z tym.
1) czy ogrzewanie chodzi tak jak należy? Termostat działa prawidłowo? Tzn. otwiera na duży obieg i wszystkie węże i cała chłodnica robią się gorące na rozgrzanym silniku? Nie rozpycha węży na rozgrzanym silniku?
2) Próbowałeś rozgrzać silnik na postoju z odkręconym korkiem od zbiorniczka? Czy wtedy sytuacja ma się podobnie? Próbowałeś podmieniać korek?
1) czy ogrzewanie chodzi tak jak należy? Termostat działa prawidłowo? Tzn. otwiera na duży obieg i wszystkie węże i cała chłodnica robią się gorące na rozgrzanym silniku? Nie rozpycha węży na rozgrzanym silniku?
2) Próbowałeś rozgrzać silnik na postoju z odkręconym korkiem od zbiorniczka? Czy wtedy sytuacja ma się podobnie? Próbowałeś podmieniać korek?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tak, ale nie są to jakieś duże ciśnienia, maks 1,5 bara. Po za tym woda jest o wiele mniej ściśliwa niż powietrze, dlatego mało prawdopodobne żeby w układzie panowało aż tak duże ciśnienie że w ten sposób ścisło by wodę. Prędzej pękłyby węże.dziuba pisze:w naszych autkach są układy ciśnieniowe. podczas nagrzewania wytwarza ciśnienie które ściska płyn w układzie podwyższając temp. wrzenia i sprawność całego układu
Sporo kiedyś nawalczyłem z układem chłodzenia i generalnie z tego co zauważyłem to czy silnik jest ciepły czy nagrzany poziom płynu powinien być mniej więcej taki sam. Przy dobrze działającym układzie wahania poziomu płynu są naprawdę minimalne.
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Hmy, no nie wiem czy jest to zależne od płynu. Ja zawsze używałem Kulera, teraz mam Dynagela i poziom płynu stoi na tym samym poziomie cały czas. Ale zresztą mniejsza o to bo tutaj sytuację mamy całkiem odwrotną.troll oslo pisze:Ja znowu mam inne doswiatczenia plyn g30 50 na 50 po nagrzaniu powieksza objetosc tak jest w daf-ach przy kturych pracoje i tak mam w audi bo wymienilem plyn na g30
ogrzewanie funkcjonuje okgrze pisze:1) czy ogrzewanie chodzi tak jak należy? Termostat działa prawidłowo? Tzn. otwiera na duży obieg i wszystkie węże i cała chłodnica robią się gorące na rozgrzanym silniku? Nie rozpycha węży na rozgrzanym silniku?
termostat jes chyba walniety bo auto grzeje sie do 70 stopni, jedynie w korku podchodzi do 90
czy nie rozpycha wezy- musze to sprawdzic
nie robiłem tego, sprawdze i dam znacgrze pisze:2) Próbowałeś rozgrzać silnik na postoju z odkręconym korkiem od zbiorniczka? Czy wtedy sytuacja ma się podobnie? Próbowałeś podmieniać korek?
a co do korka to to sa one w sklepie dostepne?
w takim razie sprawdź ten termostat. zobacz czy zaszybko nie otwiera Ci na duży obieg. jeśli termostat jest zablokowany w pozycji otwartej, to czym prędzej go wymień. pamiętaj aby nowy termostat przed montażem sprawdzić termometrem wyskalowanym do 100' w garnku z wodą. Kolega ostatnio zakładał termostat Vernet i sprawuje się bardzo dobrze.papaj pisze:grze napisał/a:
1) czy ogrzewanie chodzi tak jak należy? Termostat działa prawidłowo? Tzn. otwiera na duży obieg i wszystkie węże i cała chłodnica robią się gorące na rozgrzanym silniku? Nie rozpycha węży na rozgrzanym silniku?
ogrzewanie funkcjonuje ok
termostat jes chyba walniety bo auto grzeje sie do 70 stopni, jedynie w korku podchodzi do 90
czy nie rozpycha wezy- musze to sprawdzic
korek to najlepiej z ASO ale niestety są one dość drogie. zamienniki są o wiele tańsze ale jest na forum wiele złych opinii na ich temat.papaj pisze:a co do korka to to sa one w sklepie dostepne?
możesz zacząć od sprawdzenia swojego korka. pod koniec tego wątku pojawia się ciekawy temat naprawy korka https://audi80.pl/80-b4-20-abk-93r-c ... t38350.htm
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Ja napisze trochę inaczej..Miałem kiedyś poldolota na zagrzanym silniku płyn wysysało ze zbiorniczka, a gdy się go złasiło to było słychać i widać jak z powrotem nachodzi do stanu. Taka było przez prawie rok aż w końcu padła uszczelka pod głowica. Po jej wymianie ustał problem ze znikającym płynem.
Możliwe że u Ciebie tez zaczyna się tak dziać.
Możliwe że u Ciebie tez zaczyna się tak dziać.