Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] Poziom płynu do chłodnic opada po nagrzaniu silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

[2.3 NG] Poziom płynu do chłodnic opada po nagrzaniu silnika

Post autor: papaj » 24 lut 2010, 00:03

witam, mam taki problem, otóż ostatnio zauważyłem ze jak jest silnik zimny to płynu chłodniczego w zbiorniczku jest tak jak ma być, a jak się auto nagrzeje to już pozostaje tylko połowa, i tak cały czas, ktoś wie o co chodzi?

Na przyszłość proszę tytułować wątki zgodnie z regulaminem (aby tytuł streszczał istotę problemu).
Ostatnio zmieniony 24 lut 2010, 12:31 przez papaj, łącznie zmieniany 1 raz.

dziuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 26 maja 2009, 08:02
Lokalizacja: Iława

Post autor: dziuba » 24 lut 2010, 13:43

a przy nagrzanym silniku do sprawdzenia poziomu odkręcałeś korek? w naszych autkach są układy ciśnieniowe. podczas nagrzewania wytwarza ciśnienie które ściska płyn w układzie podwyższając temp. wrzenia i sprawność całego układu

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 lut 2010, 09:26

Hmy. Dziwna sprawa. Przy ewentualnym zapowietrzeniu układu była by odwrotna sytuacja. Sprawdź jeszcze ten korek o którym pisze kolega wyżej, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. Długo tak masz?

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 25 lut 2010, 11:45

no w sumie jakies pol roku, i irytuje mnie to bo jak sie silnik zagrzeje to miga kontrolka od płynu, a sprawdzałem na ciepłym z zakreconym korkiem

na PW mi ktos napisał ze tez tak ma

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 25 lut 2010, 15:00

Sytuacja bardzo dziwna. Mam parę pytań w związku z tym.
1) czy ogrzewanie chodzi tak jak należy? Termostat działa prawidłowo? Tzn. otwiera na duży obieg i wszystkie węże i cała chłodnica robią się gorące na rozgrzanym silniku? Nie rozpycha węży na rozgrzanym silniku?
2) Próbowałeś rozgrzać silnik na postoju z odkręconym korkiem od zbiorniczka? Czy wtedy sytuacja ma się podobnie? Próbowałeś podmieniać korek?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 lut 2010, 15:06

dziuba pisze:w naszych autkach są układy ciśnieniowe. podczas nagrzewania wytwarza ciśnienie które ściska płyn w układzie podwyższając temp. wrzenia i sprawność całego układu
Tak, ale nie są to jakieś duże ciśnienia, maks 1,5 bara. Po za tym woda jest o wiele mniej ściśliwa niż powietrze, dlatego mało prawdopodobne żeby w układzie panowało aż tak duże ciśnienie że w ten sposób ścisło by wodę. Prędzej pękłyby węże.

Sporo kiedyś nawalczyłem z układem chłodzenia i generalnie z tego co zauważyłem to czy silnik jest ciepły czy nagrzany poziom płynu powinien być mniej więcej taki sam. Przy dobrze działającym układzie wahania poziomu płynu są naprawdę minimalne.

dziuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 26 maja 2009, 08:02
Lokalizacja: Iława

Post autor: dziuba » 25 lut 2010, 15:14

tak kolego przyznaje Ci racje. może węże tak sie rozciągają ale takie ciśnienie to tylko mogłoby być gdyby korek był uszkodzony

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 25 lut 2010, 15:20

Ja znowu mam inne doswiatczenia plyn g30 50 na 50 po nagrzaniu powieksza objetosc tak jest w daf-ach przy kturych pracoje i tak mam w audi bo wymienilem plyn na g30

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 lut 2010, 15:23

troll oslo pisze:Ja znowu mam inne doswiatczenia plyn g30 50 na 50 po nagrzaniu powieksza objetosc tak jest w daf-ach przy kturych pracoje i tak mam w audi bo wymienilem plyn na g30
Hmy, no nie wiem czy jest to zależne od płynu. Ja zawsze używałem Kulera, teraz mam Dynagela i poziom płynu stoi na tym samym poziomie cały czas. Ale zresztą mniejsza o to bo tutaj sytuację mamy całkiem odwrotną.

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 26 lut 2010, 00:28

grze pisze:1) czy ogrzewanie chodzi tak jak należy? Termostat działa prawidłowo? Tzn. otwiera na duży obieg i wszystkie węże i cała chłodnica robią się gorące na rozgrzanym silniku? Nie rozpycha węży na rozgrzanym silniku?
ogrzewanie funkcjonuje ok
termostat jes chyba walniety bo auto grzeje sie do 70 stopni, jedynie w korku podchodzi do 90
czy nie rozpycha wezy- musze to sprawdzic
grze pisze:2) Próbowałeś rozgrzać silnik na postoju z odkręconym korkiem od zbiorniczka? Czy wtedy sytuacja ma się podobnie? Próbowałeś podmieniać korek?
nie robiłem tego, sprawdze i dam znac

a co do korka to to sa one w sklepie dostepne?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 26 lut 2010, 11:24

papaj pisze:grze napisał/a:
1) czy ogrzewanie chodzi tak jak należy? Termostat działa prawidłowo? Tzn. otwiera na duży obieg i wszystkie węże i cała chłodnica robią się gorące na rozgrzanym silniku? Nie rozpycha węży na rozgrzanym silniku?



ogrzewanie funkcjonuje ok
termostat jes chyba walniety bo auto grzeje sie do 70 stopni, jedynie w korku podchodzi do 90
czy nie rozpycha wezy- musze to sprawdzic
w takim razie sprawdź ten termostat. zobacz czy zaszybko nie otwiera Ci na duży obieg. jeśli termostat jest zablokowany w pozycji otwartej, to czym prędzej go wymień. pamiętaj aby nowy termostat przed montażem sprawdzić termometrem wyskalowanym do 100' w garnku z wodą. Kolega ostatnio zakładał termostat Vernet i sprawuje się bardzo dobrze.
papaj pisze:a co do korka to to sa one w sklepie dostepne?
korek to najlepiej z ASO ale niestety są one dość drogie. zamienniki są o wiele tańsze ale jest na forum wiele złych opinii na ich temat.
możesz zacząć od sprawdzenia swojego korka. pod koniec tego wątku pojawia się ciekawy temat naprawy korka :arrow: https://audi80.pl/80-b4-20-abk-93r-c ... t38350.htm

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 13 lip 2010, 13:49

witam, dzis robiłem próbe termostatu i otwiera sie minimalnie przed 90cioma stopniami no i razem z otwarciem termostatu od razu poziom płynu spada do 1/4 zbiorniczka:/ ktos ma sugestie co to może być? zapowietrzony układ? ja juz sam nie wiem

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 14 lip 2010, 08:05

zapowietrzony.!!

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 14 lip 2010, 11:21

Ja napisze trochę inaczej..Miałem kiedyś poldolota na zagrzanym silniku płyn wysysało ze zbiorniczka, a gdy się go złasiło to było słychać i widać jak z powrotem nachodzi do stanu. Taka było przez prawie rok aż w końcu padła uszczelka pod głowica. Po jej wymianie ustał problem ze znikającym płynem.

Możliwe że u Ciebie tez zaczyna się tak dziać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl