Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1,9 td aaz] Problem z silnikiem

ODPOWIEDZ
Cybek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Lublin

[80 b4 1,9 td aaz] Problem z silnikiem

Post autor: Cybek » 06 cze 2007, 07:53

Hej! Diczka mi coś zachorowała i jade na Vaga coby sprawdzić co ją boli (dużo pali, strasznie tłucze i stuka w rejonach turbiny, brak mocy, głośno cyka przy wyłączaniu silnika, troszkę ciężko odpala). Mam zamiar sprawdzić: ciśnienie doładowania, dawkę na biegu jałowym, ustawienie kąta wtrysku. Co jeszcze powinienem sprawdzić? Czy ustawienie kąta wtrysku to to samo co ustawienie początku tłoczenia pompy, czy są to dwie różne rzeczy? Nadmieniam, że wtryski są dobre (tzw. średnia krajowa jak to stweirdził mój znajomy mechanik), ciśnienie na garach 25, 25, 25, 30. Będę wdzięczny za każde info. Pozdrawiam!

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 06 cze 2007, 10:50

Początek tłoczenia to jest statyczny kąt wtrysku a potem trzeba jeszcze skontrolować dynamiczny kat wtrysku na Vagu. Sprawdź cisnienie doładowania ile pokazuje lmm oraz kąt wtrysku i dawke na biegu jałowym

Cybek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Lublin

[80 b4 1,9 td aaz] Odp

Post autor: Cybek » 06 cze 2007, 13:08

O widzisz jednak jest różnica. A czy i jedno i drugie sprawdzę Vagiem? A i jeszcze jedno. Przy niskich obrotach (np. jak na trójce przy 40-45 km/h dodaje mocniej gazu) słychać cykanie zaworów. Zdjąłem z kumplem pokrywę i sprawdziliśmy. Faktycznie troszkę chodzą w dół i w górę chyba za bardzo. Jest to oczywiście hydraulika i pytanie czy da się to jakoś wyregulować? Wdzięczny będę za info. Pozdrawiam!

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 06 cze 2007, 15:38

Na Vagu sie sprawawdza dynamiczny kat wtrysku i jego sie reguluje. Statyczny sie ustawia tylko wtedy jak wym była pompa wtryskowa lub rozbierany cały silnik. Co do popychaczy to je sie tylko wym

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 06 cze 2007, 21:40

nic na VAGu nie zrobisz, AAZ nie podłączysz do kompa bo nie ma sterownika silnika, wtrysk jest mechaniczny

podjedź do jakiegoś dobrego pompiarza niech Ci wyreguluje pompę wtryskową, poza tym koniecznie trzeba zajrzeć do silnika, za małe jest ciśnienie w cylindrach (w 1 jest OK), może pierścienie?

Cybek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Lublin

odp

Post autor: Cybek » 07 cze 2007, 22:46

Hmmmm. Słyszałem że 25 to minimm. Wymieniać pierścienie? A nie niesie to ze sobą szlifów itd., itp,?

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 08 cze 2007, 20:46

No właśnie, 25 to minimum, powinno być 31 na wszystkich 4

Cybek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Lublin

odp

Post autor: Cybek » 10 cze 2007, 10:09

Hmmm. No to ładnie. Sądzisz że to jest główną przyczyną braku mocy i dużego spalania (bo na to głównie choruje moja Diczka...)? Może i tak... Jade jutro do magika na pomiary to będę wiedział więcej.
Wydaje mi się również że nie działa zawór sterujący pod turbiną bo jak daję gazu to on wogóle się nie rusza i bardzo słabo czuć ciśnienie ściskając gumowy przewód od turbiny.
No nic to. Jutro już będę mądrzejszy to dam znać coijak.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 11 cze 2007, 18:27

jak silnik nie trzyma ciśnienia, to nie będzie miał mocy i spali więcej

Cybek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Lublin

odp

Post autor: Cybek » 12 cze 2007, 00:15

Też fakt. W sumie logiczne. No nic pojade najpierw do magika niech obluka i pomierzy co sie da, a potem zobaczymy...

[ Dodano: 2007-06-20, 00:50 ]
Heja. Mam masę bo trzeba głowicę zdejmować i mieniać zawory bo się powyginały od tego pierdyknął klin na kole pasowym od wału korbowego i się wszystko po...bało. Zdejmowaliśmy pokrywę zaworów i przy kręceniu kołem na piątce magik wyczuł że na trzecim garze tłucze a sam widziałem jak zawory ssące na 1-ym i 2-im garnku wogóle nie dochodzą do krzywki podczas pełnego cyklu. Od 300 do 500 zł mnie to podobno wyjdzie (robocizna 200 zł, uszczelniacze i uszczelka pod głowice 100 zł + cośtam zawsze pewnie będzie). Ehhh dolo...

[ Dodano: 2007-06-25, 15:53 ]
Heja. Kaplica... Załamka totalna... Pęknięta głowica w 4-ech miejscach. Magik mówi, że nie ma sensu robić, spawać i motać bo nie daje więcej szans jak na pół roku jazdy. Trzeba w takim razie kupić. Mam oferty od 1000 do 1200 zł. Nie wiem jak z gwarancją, jutro mam jeździć. Bida jednym słowem...

[ Dodano: 2007-06-29, 07:46 ]
Wymiękłem... Sytuacja ma się tak, że nie kupiłem w końcu głowicy, tylko założyłem pękniętą (oczywiście po splanowaniu i pozytywnej próbie ciśnieniowej), dokupiłem uszczelki, 4 zawory wydechowe (ssące dają radę), 3 hydropopychacze i tam pare jeszcze drobiazgów. Dziś magik wszystko ma skończyć i chcę sprzedać Diczkę, niestety. Byłby sens kupować nową głowicę i osprzęt i pakować w nią kasę gdyby nie fakt że pierścienie są do wymiany, wałek na turbinie ma luzy, do roboty niedługo będą hamulce i amorki i tam parę jeszcze rzeczy. Przecież są to tysiące... Wolę ją sprzedać, trochę stracić na cenie i kupić coś na świeżo ściągniętego z Zachodu. Taki mam plan. Ma ktoś inną radę?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl