Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 all] Wymiana łożyska przedniego koła

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 27 lut 2010, 07:26

Lenio21 pisze:a jak wymiana?
jeśli chodzi o mnie to do samej wymiany w końcu nie doszło bo okazało się że to co innego było :-/

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 27 lut 2010, 23:26

ysiul pisze:jeśli chodzi o mnie to do samej wymiany w końcu nie doszło bo okazało się że to co innego było
Nie łożysko w końcu? Więc co?

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 28 lut 2010, 12:23

a ja odkręciłem bez zadnego problemu no w sumie to był z ABS bo kabel rozpina sie na błotniku od komory silnika.

pimpam

[B4 Quattro] Wymiana łożyska koła

Post autor: pimpam » 05 paź 2010, 21:51

Witam, mam pytanie, jak nie posiadając prasy najlepiej, i najbezpieczniej nabić łożysko tak, żeby go nie rozsypać :?: (np. przez wbicie łożyska młotkiem). I czy np. to łożysko byłoby godne założenia :?:

http://allegro.pl/item1260615086.html

Bo tańszych raczej chyba nie warto szukać tak mi się wydaje. Dziękuje z góry za odpowiedź.
Ostatnio zmieniony 08 paź 2010, 21:48 przez pimpam, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 05 paź 2010, 22:15

łożysko git, o ile to naprawdę skf. Ja nawet i na prasie jak robię to na nowe łożysko przykładam coś, ja mam do tego centymetrowy kawałek blachy. A tak serio to lepiej pojedz niech Ci wprasują jak nalezy i daj im te 10zł czy 20, bo młotkiem może nie pójść...

pimpam

Post autor: pimpam » 05 paź 2010, 22:32

No też tak właśnie pomyślałem, że może pójdę do warsztatu niech mi to tylko wprasują a ja sobie złoże resztę, no chociaż nie wiem ile by za wymianę i założenie wzięli, może by się opłacało zostawić całość do zrobienia mechanikowi?. Orientujecie się mniej więcej jakie to mogą być koszty?

krisch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 04 cze 2007, 23:00
Lokalizacja: Scięgny

Post autor: krisch » 06 paź 2010, 06:30

Witam.
Koszt wymiany to od 50 do góry , w zależności od warsztatu . Ale ja zawsze wbijam tylne łożyska młotkiem i wszystko lata bez problemu . Tylko jedna zasada : nie po nowej bierzni tylko szlifujesz starą ( tak aby lekko miała mnieszy wymiar zew.) i przykładasz do nowej a walisz w starą . Idzie bez problemu!

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 06 paź 2010, 07:50

Ja stosuję system że przy nabijaniu nowej bieżni nakładam stary koszyk i w niego młotkiem,bieżni się nic nie stanie a koszyk i tak do wywalenia idzie,dasz se rade i bez warsztatu,ale wytrzyj dobrze smar,w piaście są wcięcia w kształcie gwiazdy z mesia,to miejsce na jakiś impulsator wstrząsowy:)

pimpam

Post autor: pimpam » 06 paź 2010, 11:54

Oki, mam jeszcze jedno pytanie jak to jest z regulacją luzów po złożeniu wszystkiego do kupy, tak prosto łopatologicznie jak się ich pozbyć?

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 07 paź 2010, 01:40

witam zawsze musisz zostawić minimalny luz prawie wyczuwalny jeśli dociągniesz za mocno to spalisz łożyska oczywiście przed nabićiem dobrze wyczyścić miejsce pod łożyska a do łożysk dać nowy smar do łożysk tocznych wymiana bardzo prosta napewno dasz sobie rade a to co byś miał dac na mechanika zostanie ci w kieszeni

Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 07 paź 2010, 08:00

pimpam rok temu płaciłem 60 zł od koła za wymianę, a co do robocizny to ci nic nie powiem co i jak, bo nie chciało mi się robić :-P

pimpam

Post autor: pimpam » 07 paź 2010, 09:10

jugo007 pisze:jeśli dociągniesz za mocno to spalisz łożyska
Aha, czyli jak dobrze myślę to luz reguluje przez odpowiednie dokręcenie śruby tej co przykręca piastę?

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 07 paź 2010, 10:20

Wszystko zależy o jakim kole myślimy.Przód dokręca się "na chama".
Na tył stosuję inny patent który zawsze się sprawdza.Po założeniu nowych dokręcam mocniej.Odkręcam spowrotem aby był luz.Następnie paćkam sobie rękę smarem i trzymając końcówkę z grzechotki dokręcam śrubę delikatnie ściskając nasadkę aż mi się w ręku obróci.W swojej C4 wymieniłem ze 3 lata wstecz jest git.

[ Dodano: 2010-10-07, 10:22 ]
krisch pisze:nie po nowej bierzni tylko szlifujesz starą ( tak aby lekko miała mnieszy wymiar zew.) i przykładasz do nowej a walisz w starą . Idzie bez problemu!
Nic dodać nic ująć ;-)

pimpam

Post autor: pimpam » 07 paź 2010, 11:58

Ok koledzy, dzięki śliczne za pomoc, wszystkie rady na pewno się przydadzą, teraz już bez problemu sobie z tym poradzę. ;-)

Awatar użytkownika
maniek75
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1244
Rejestracja: 28 sie 2007, 20:18
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: maniek75 » 07 paź 2010, 19:20

Ja wymieniałem wczoraj cały lomplecik w warsztacie.
60zł przód i po 30 tył, To jak byś chciał mniej więcej wiedzieć <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl