Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT LPG] Silnik pracuje jak Diesel (dodany filmik st. 3)

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 lut 2010, 09:38

Zawsze można zwalić miskę i zobaczyć co tam na dole się święci. Jeśli wał już dostał to nic nie zrobisz. Ale zawsze można spróbować jeszcze wymiany panewek korbowodowych. Koszty nie są zbyt duże.

dziuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 26 maja 2009, 08:02
Lokalizacja: Iława

Post autor: dziuba » 27 lut 2010, 09:56

kolego sprawdz cisnienie na cylindrach. 5 minut roboty a bedziesz wiedzial czy już zużyty. tylko staraj sie zrobic to na zimnym silniku

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 27 lut 2010, 10:00

dziuba pisze:kolego sprawdz cisnienie na cylindrach. 5 minut roboty a bedziesz wiedzial czy już zużyty. tylko staraj sie zrobic to na zimnym silniku
kompresję mierzy się na ciepłym silniku, a nie na zimnym - tak jest napisane w książce.
na zimnym wyniki będą zaniżone.

dziuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 26 maja 2009, 08:02
Lokalizacja: Iława

Post autor: dziuba » 27 lut 2010, 10:03

i oto chodzi. bedzie wiedzial czy ma juz luzy. a na cieplym olej podniesie cisnienie i wszystko może wydawac sie wporządku

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 27 lut 2010, 10:10

Tylko, że skoro ma to klekotanie na rozgrzanym i na zimnym, to i tak lepiej mierzyć na rozgrzanym żeby ocenić jaka jest kompresja na rozgrzanym silniku, bo na zimnym raczej nie jeździ. Na zimnym, to sobie można zmierzyć tylko dla porównania pomiaru z pomiarami dokonanymi na rozgrzanym. Jeśli ma jechać do mechanika mierzyć kompresję tylko na zimnym, to szkoda kasy wyrzucać w błoto.

dziuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 26 maja 2009, 08:02
Lokalizacja: Iława

Post autor: dziuba » 27 lut 2010, 10:21

w takim razie obstawial bym dół silnika. a jakie ma ciśnienie oleju? tez u siebie miałem kiedys klekotanie. niby wszystko bylo ok ale po zalaniu oleju z preparatami czyszczącymi wyszło ze panewki do wymiany

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 27 lut 2010, 13:48

Trzeba sie spotkac i zobaczymy co tam piszczy w trawie . Wczoraj szkoda ze nie byles na naszyn spociku na gieldzie gadalismy z Marcinem o twoim motorku .

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 05 kwie 2010, 16:49

Odświeżam temacik dodaje filmik na którym wyraźnie słychać ten dźwięk.
Poproszę o pomoc w diagnozie co to hałasuje.


zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 05 kwie 2010, 19:13

Ten dzwiek to cos jakby zawory walace o tloki dla mnie . W sumie nasuwa mi sie mysl ze to luzy na ukladzie tlokowo - korbowym . Widzialem sporo silnikow w vw golfach ktore tak chodzily ale nic sie zlego z nimi nie dzialo .

[ Dodano: 2010-04-05, 19:15 ]
sprawdzil bym tez ustawienie paska rozrzadu czy tam cos nie przeskoczylo

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 05 kwie 2010, 19:42

A sprawdzałeś kolektor wydechowy :mrgreen: Mój chodzi podobnie bo mam nieszczelny prawy kolektor wydechowy. Dźwięk podobny do klepiących zaworów i tylko pod obciążeniem.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 05 kwie 2010, 19:48

Kolektora wydechowego nie sprawdzałem, spalin w kabinie nie ma...

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 05 kwie 2010, 19:50

U mnie tez nie ma spalin w kabinie. Mam zerwane 4 z 6 szpilek od kolektora. Nawet nie widać że jakieś spaliny tam wylatują, a wali jak u Ciebie.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 05 kwie 2010, 19:53

To muszę sprawdzić, a jak rozpoznać czy kolektor jest nieszczelny?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 05 kwie 2010, 19:54

LeeOne pisze:To muszę sprawdzić, a jak rozpoznać czy kolektor jest nieszczelny?
Właśnie po tym, że silnik chodzi jak w czołgu.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 05 kwie 2010, 19:57

Zdejmij osłonę termiczną z kolektora i słuchaj powinno się pojawiać tak od 1800-2000 obr.
, a jak pod obciążeniem to jakieś 1500. Sprawdź czy masz wszystkie nakrętki na szpilkach.
Właśnie po tym, że silnik chodzi jak w czołgu.
Ja mam T34 :mrgreen:, a dźwięk prawie jak w V8. Tylko prawie robi różnicę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl