[80 B3 1.8 JN] Bardzo duże spalanie
[80 B3 1.8 JN] Bardzo duże spalanie
Witam.
Przedstawie po krotce jaki mam problem. W dniu wczorajszym postanowilem wyjezdzic paliwo do konca ( i to byl moze blad) Auto przy koncowce paliwa w baku zaczelo mocno szarpac i nie mialo mocy. Obroty dochodzily max do 3000 i auto nie przyspieszalo. Wlalem 20 litrow paliwa i..... zrobilem 86 km i wskaznik paliwa pokazal prawie pusty bak. Czytalem tutaj dosyc sporo tematow o tym ,ale nie mam pewnosci co do faktycznej usterki auta. Dodam ze przy uruchomionym silniku z rury wydechowej leci sporo dymu ale tez cisnienie na ukladzie wydechowym jest chyb a zbyt duze bo z rury spaliny wylatuja pod odsyc duzym cisnieniu (stojac za rura az sie spodnie trzesa od tego powietrza). Chce sie wybrac z tym do mechanika, ale tez nie chce sie dac naciagnac (wiadomo jak to jest z mechanikami). Nyslalem nad wymiana sondy labmda i oczywiscie filtra paliwa. Jednak nie jestem przekonany czy to moze na 100% zrobic cos ze spalaniem. A jeszcze do niedawna autko paliło w granicach norny - okolo 12 l\100km.
A wracajac do szarpania silnikiem po wyjechaniu paliwa do zera. Dolałem wczoraj razem z paliwem 200 ml denaturatu 0 i o dziwo silnik zaczal pracowac normalnie, Nie szarpie i obrotyu trzymaja sie w granicach 900-1000. Jednak problem spalania paliwa został.
Prosiłbym o jakies sugestie. Bo nie jest filozofia wstawic autko do mechanika, wymienic pol silnika zapalic pare ladnych stowek... i pozniej sie zdziwic bo usterka mogla byc błacha a koszt naprawy mogl byc o wiele mniejszy....
Z gory dziekuje za podpowiedzi.
Jest to moje pierwsze autko z mechanicznym wtryskiem paliwa, stad niezbyt sie orientuje jak to w takich silnikach moze dzialac....
Przedstawie po krotce jaki mam problem. W dniu wczorajszym postanowilem wyjezdzic paliwo do konca ( i to byl moze blad) Auto przy koncowce paliwa w baku zaczelo mocno szarpac i nie mialo mocy. Obroty dochodzily max do 3000 i auto nie przyspieszalo. Wlalem 20 litrow paliwa i..... zrobilem 86 km i wskaznik paliwa pokazal prawie pusty bak. Czytalem tutaj dosyc sporo tematow o tym ,ale nie mam pewnosci co do faktycznej usterki auta. Dodam ze przy uruchomionym silniku z rury wydechowej leci sporo dymu ale tez cisnienie na ukladzie wydechowym jest chyb a zbyt duze bo z rury spaliny wylatuja pod odsyc duzym cisnieniu (stojac za rura az sie spodnie trzesa od tego powietrza). Chce sie wybrac z tym do mechanika, ale tez nie chce sie dac naciagnac (wiadomo jak to jest z mechanikami). Nyslalem nad wymiana sondy labmda i oczywiscie filtra paliwa. Jednak nie jestem przekonany czy to moze na 100% zrobic cos ze spalaniem. A jeszcze do niedawna autko paliło w granicach norny - okolo 12 l\100km.
A wracajac do szarpania silnikiem po wyjechaniu paliwa do zera. Dolałem wczoraj razem z paliwem 200 ml denaturatu 0 i o dziwo silnik zaczal pracowac normalnie, Nie szarpie i obrotyu trzymaja sie w granicach 900-1000. Jednak problem spalania paliwa został.
Prosiłbym o jakies sugestie. Bo nie jest filozofia wstawic autko do mechanika, wymienic pol silnika zapalic pare ladnych stowek... i pozniej sie zdziwic bo usterka mogla byc błacha a koszt naprawy mogl byc o wiele mniejszy....
Z gory dziekuje za podpowiedzi.
Jest to moje pierwsze autko z mechanicznym wtryskiem paliwa, stad niezbyt sie orientuje jak to w takich silnikach moze dzialac....
Ostatnio zmieniony 24 sty 2010, 18:05 przez szelus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Na pewno? Jeśli będzie dawać błędne dane to może to powodować podawaniem znacznie bogatszej mieszanki niż jest to wymagana, czyli generalnie laniem benzyny w wydech. Tak przynajmniej główkuję. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.master72 pisze:sondę również możesz sam sprawdzić ale ona nie spowoduje Ci takiego spalania
poki co odlaczylem sonde, gdzies na forum znalazlem info ze w tym modelu silnika to wlasnie wtrysk mechaniczny reguluje dawke paliwa do silnika. i faktycznie duzo wachy moze isc w wydech, bo wczoraj mi nawet strzelilo ogniem z rury (a gazu nie mam) no coz, zobacze co bedzie teraz a jutro skocze do mechanila sprawdzic reszte podzespolow. dam znac co i jak z tego wyjdzie
[ Dodano: 2010-01-25, 12:15 ]
Autko zostawione u "lekarza". Mechanik po krotkich ogledzinach stwierdzil ze przyczyna nadmiernego spalania jest ciagle uruchomione ssanie (mam automatyczne).
Czujnik temperatury płynu chłodzącego tez uszkodzony przez co silnik odbiera sygnal ze jest caly czas zimny i ma uruchomione ssanie.... I to moze byc prawdopodobnie przyczyna takiego duzego spalania.
Prawdopodobnie do wymiany termostat. Silnik mimo tego ze jest cieply ssanie ma wciaz wlaczone co powoduje jak wiadomo nawet 4-krotne zwiekszenie zuzycia paliwa. A niby wszystko wyglada ok. Waz wchodzacy do chlodnicy jest cieply - takl jak powinno byc, ale za to wychodzacy (gdzie powinien byc schlodzony plyn) takze jest cieply a nawet goracy. Przyczyna prawdopodobnie uszkodzony termostat i nie puszcza plynu w obieg tak jak powinien.
No coz 3ba poczekac teraz ze 2 dni i bedzie moze cos juz wiadomo.
[ Dodano: 2010-01-25, 12:15 ]
Autko zostawione u "lekarza". Mechanik po krotkich ogledzinach stwierdzil ze przyczyna nadmiernego spalania jest ciagle uruchomione ssanie (mam automatyczne).
Czujnik temperatury płynu chłodzącego tez uszkodzony przez co silnik odbiera sygnal ze jest caly czas zimny i ma uruchomione ssanie.... I to moze byc prawdopodobnie przyczyna takiego duzego spalania.
Prawdopodobnie do wymiany termostat. Silnik mimo tego ze jest cieply ssanie ma wciaz wlaczone co powoduje jak wiadomo nawet 4-krotne zwiekszenie zuzycia paliwa. A niby wszystko wyglada ok. Waz wchodzacy do chlodnicy jest cieply - takl jak powinno byc, ale za to wychodzacy (gdzie powinien byc schlodzony plyn) takze jest cieply a nawet goracy. Przyczyna prawdopodobnie uszkodzony termostat i nie puszcza plynu w obieg tak jak powinien.
No coz 3ba poczekac teraz ze 2 dni i bedzie moze cos juz wiadomo.
Słaby 10l/100 km to nie jest duzo tylko w normie
a wracajac do wizyty z moim autkiem u lekarza, mechanik wymienil: termostat, czujnik temperatury, filtr paliwa, uszczelka pod pokrywa zaworow ( to byla przyczyna smrodu spalonego oleju w srodku) wyczyscili chlodnice i wymienili plyn chlodniczy, regulacja obrotow i sprawdzenie sondy lambda. Czesci wyniosly mnie 155 zl, robocizna 120 zł, Wiec lacznie wyszlo po zaokragleniu 280 zl, co wydaje mi sie nie wygorowana cena i autko zaczelo smigac jak nalezy. JEdnak regulacje obrotow musze przeprowadzic jeszcze raz, I tu przydalaby sie pomoc jakiegos speca od KJ. Ale nie wiem gdzie takowego szukac. Moze ktos cos poradzi. Pozdrawiam
Dodam jeszcze ze Moje audi ma 4-bigowa skrzynie, co tez sie przeklada na troszke wieksze zuzycie paliwa.
a wracajac do wizyty z moim autkiem u lekarza, mechanik wymienil: termostat, czujnik temperatury, filtr paliwa, uszczelka pod pokrywa zaworow ( to byla przyczyna smrodu spalonego oleju w srodku) wyczyscili chlodnice i wymienili plyn chlodniczy, regulacja obrotow i sprawdzenie sondy lambda. Czesci wyniosly mnie 155 zl, robocizna 120 zł, Wiec lacznie wyszlo po zaokragleniu 280 zl, co wydaje mi sie nie wygorowana cena i autko zaczelo smigac jak nalezy. JEdnak regulacje obrotow musze przeprowadzic jeszcze raz, I tu przydalaby sie pomoc jakiegos speca od KJ. Ale nie wiem gdzie takowego szukac. Moze ktos cos poradzi. Pozdrawiam
Dodam jeszcze ze Moje audi ma 4-bigowa skrzynie, co tez sie przeklada na troszke wieksze zuzycie paliwa.
tak spalanie spadło, jak pisalem na samym poczatku autko potrafilo spalic okolo 25 l/100 km ....... teraz spalanie wacha sie w okolicach 12-14l/100 km, ale jak juz napisalem musze jeszcze dokladnie wyregulowac obroty. Tylko wole to zrobic u kogos kto ma doswiadczenie, bo zauwazylem ze w Moim miescie nie ma mechanika ktory mialby jakiekolwiek pojecie o takim typie silnika. Kazdy twierdzi ze sie zna, ale..... Sami wiece ze mechanikowi trzeba patrzec na rece. Zreszta nadal daze do tego by spalanie obnizyc ponizej 10l/100 co powinno byc norma w tym modelu auta.
Słaby - spalanie wzroslo Tobie nagle ?? czy po prostu podczas zimy zauwazyles zwiekszony pobor paliwa ??
Słaby - spalanie wzroslo Tobie nagle ?? czy po prostu podczas zimy zauwazyles zwiekszony pobor paliwa ??
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Oczywiście że tak. Sam miałem problemy z czujnikiem temperatury cieczy był uwalony i zaniżał faktyczną temperaturę silnika przez co automatyczne ssanie chodziło non-stop:-(davideks pisze:Mam rozumieć że spalanie poprawiło się od wymiany tych wszystkich części?
Po wymianie wszystko wróciło do normy <ok> <ok> <ok>
Ale jak był uwalony czujnik to kopa miał dużo lepszego
Coś za coś
Chyba sam sobie odpowiedziałeśslaby_91 pisze:no własnie jak te pierwsze mrozy były to zaczęło mi duzo palić :-|