Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 JN] Bardzo duże spalanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
szelus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 24 sty 2010, 13:35
Lokalizacja: Lębork

[80 B3 1.8 JN] Bardzo duże spalanie

Post autor: szelus » 24 sty 2010, 13:58

Witam.
Przedstawie po krotce jaki mam problem. W dniu wczorajszym postanowilem wyjezdzic paliwo do konca ( i to byl moze blad) Auto przy koncowce paliwa w baku zaczelo mocno szarpac i nie mialo mocy. Obroty dochodzily max do 3000 i auto nie przyspieszalo. Wlalem 20 litrow paliwa i..... zrobilem 86 km i wskaznik paliwa pokazal prawie pusty bak. Czytalem tutaj dosyc sporo tematow o tym ,ale nie mam pewnosci co do faktycznej usterki auta. Dodam ze przy uruchomionym silniku z rury wydechowej leci sporo dymu ale tez cisnienie na ukladzie wydechowym jest chyb a zbyt duze bo z rury spaliny wylatuja pod odsyc duzym cisnieniu (stojac za rura az sie spodnie trzesa od tego powietrza). Chce sie wybrac z tym do mechanika, ale tez nie chce sie dac naciagnac (wiadomo jak to jest z mechanikami). Nyslalem nad wymiana sondy labmda i oczywiscie filtra paliwa. Jednak nie jestem przekonany czy to moze na 100% zrobic cos ze spalaniem. A jeszcze do niedawna autko paliło w granicach norny - okolo 12 l\100km.

A wracajac do szarpania silnikiem po wyjechaniu paliwa do zera. Dolałem wczoraj razem z paliwem 200 ml denaturatu 0 i o dziwo silnik zaczal pracowac normalnie, Nie szarpie i obrotyu trzymaja sie w granicach 900-1000. Jednak problem spalania paliwa został.

Prosiłbym o jakies sugestie. Bo nie jest filozofia wstawic autko do mechanika, wymienic pol silnika zapalic pare ladnych stowek... i pozniej sie zdziwic bo usterka mogla byc błacha a koszt naprawy mogl byc o wiele mniejszy....

Z gory dziekuje za podpowiedzi.

Jest to moje pierwsze autko z mechanicznym wtryskiem paliwa, stad niezbyt sie orientuje jak to w takich silnikach moze dzialac....
Ostatnio zmieniony 24 sty 2010, 18:05 przez szelus, łącznie zmieniany 1 raz.

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 24 sty 2010, 14:47

Ja miałem kiedys golfa2 1.3 i tez mi palił 20l/100km i sonda była walnieta.

master72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 18 lut 2007, 20:47
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: master72 » 24 sty 2010, 18:27

na początek do sprawdzenia czujnik temp. ten do sterownika i wtryskiwacz rozruchowy . sondę również możesz sam sprawdzić ale ona nie spowoduje Ci takiego spalania .do sprawdzenia wystarczy zwykły multimetr ....
jest zima będzie więcej palić ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 sty 2010, 18:37

master72 pisze:sondę również możesz sam sprawdzić ale ona nie spowoduje Ci takiego spalania
Na pewno? Jeśli będzie dawać błędne dane to może to powodować podawaniem znacznie bogatszej mieszanki niż jest to wymagana, czyli generalnie laniem benzyny w wydech. Tak przynajmniej główkuję. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.

master72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 18 lut 2007, 20:47
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: master72 » 24 sty 2010, 18:48

w tych starszych silnikach moim zdaniem ona jest zbędna . bardzo łatwo to sprawdzić , wystarczy ją odłączyć i obserwować spalanie . może nie mam racji ale opieram się na tym że sporo czasu jeździłem z padniętą sondą i wzrostu spalania nie zaobserwowałem .

Awatar użytkownika
szelus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 24 sty 2010, 13:35
Lokalizacja: Lębork

Post autor: szelus » 24 sty 2010, 19:48

poki co odlaczylem sonde, gdzies na forum znalazlem info ze w tym modelu silnika to wlasnie wtrysk mechaniczny reguluje dawke paliwa do silnika. i faktycznie duzo wachy moze isc w wydech, bo wczoraj mi nawet strzelilo ogniem z rury (a gazu nie mam) no coz, zobacze co bedzie teraz a jutro skocze do mechanila sprawdzic reszte podzespolow. dam znac co i jak z tego wyjdzie

[ Dodano: 2010-01-25, 12:15 ]
Autko zostawione u "lekarza". Mechanik po krotkich ogledzinach stwierdzil ze przyczyna nadmiernego spalania jest ciagle uruchomione ssanie (mam automatyczne).

Czujnik temperatury płynu chłodzącego tez uszkodzony przez co silnik odbiera sygnal ze jest caly czas zimny i ma uruchomione ssanie.... I to moze byc prawdopodobnie przyczyna takiego duzego spalania.

Prawdopodobnie do wymiany termostat. Silnik mimo tego ze jest cieply ssanie ma wciaz wlaczone co powoduje jak wiadomo nawet 4-krotne zwiekszenie zuzycia paliwa. A niby wszystko wyglada ok. Waz wchodzacy do chlodnicy jest cieply - takl jak powinno byc, ale za to wychodzacy (gdzie powinien byc schlodzony plyn) takze jest cieply a nawet goracy. Przyczyna prawdopodobnie uszkodzony termostat i nie puszcza plynu w obieg tak jak powinien.

No coz 3ba poczekac teraz ze 2 dni i bedzie moze cos juz wiadomo.

slaby_91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 20 gru 2009, 19:01
Lokalizacja: radymno

pomoc

Post autor: slaby_91 » 25 lut 2010, 21:27

witam mam problem mam audi 80 b3 1,6 benzyna strasznie dużo mi pali 10l/100km
jak jest tego powód
prosze o pomoc
pozdrawiam

Awatar użytkownika
szelus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 24 sty 2010, 13:35
Lokalizacja: Lębork

Post autor: szelus » 26 lut 2010, 06:52

Słaby 10l/100 km to nie jest duzo tylko w normie

a wracajac do wizyty z moim autkiem u lekarza, mechanik wymienil: termostat, czujnik temperatury, filtr paliwa, uszczelka pod pokrywa zaworow ( to byla przyczyna smrodu spalonego oleju w srodku) wyczyscili chlodnice i wymienili plyn chlodniczy, regulacja obrotow i sprawdzenie sondy lambda. Czesci wyniosly mnie 155 zl, robocizna 120 zł, Wiec lacznie wyszlo po zaokragleniu 280 zl, co wydaje mi sie nie wygorowana cena i autko zaczelo smigac jak nalezy. JEdnak regulacje obrotow musze przeprowadzic jeszcze raz, I tu przydalaby sie pomoc jakiegos speca od KJ. Ale nie wiem gdzie takowego szukac. Moze ktos cos poradzi. Pozdrawiam :)

Dodam jeszcze ze Moje audi ma 4-bigowa skrzynie, co tez sie przeklada na troszke wieksze zuzycie paliwa.

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 26 lut 2010, 11:18

kolego napisz moze jeszcze czy spalanie spadło bo ciekawy jestem czy te zabiegi u lekarza coś dały?

[ Dodano: 2010-02-26, 11:28 ]
aha jeszcze pytanie do specjalistó. W jaki sposób sprawdzić czy sygnał z niebieskiego czujnika dociera do ECU? Wymieniłem ich chyba z pięć i spalanie nadal duże

slaby_91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 20 gru 2009, 19:01
Lokalizacja: radymno

:)

Post autor: slaby_91 » 26 lut 2010, 18:36

aha :-? tylko ze przedtem paliła mi 7,5 l

Awatar użytkownika
szelus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 24 sty 2010, 13:35
Lokalizacja: Lębork

Post autor: szelus » 27 lut 2010, 06:50

tak spalanie spadło, jak pisalem na samym poczatku autko potrafilo spalic okolo 25 l/100 km ....... teraz spalanie wacha sie w okolicach 12-14l/100 km, ale jak juz napisalem musze jeszcze dokladnie wyregulowac obroty. Tylko wole to zrobic u kogos kto ma doswiadczenie, bo zauwazylem ze w Moim miescie nie ma mechanika ktory mialby jakiekolwiek pojecie o takim typie silnika. Kazdy twierdzi ze sie zna, ale..... Sami wiece ze mechanikowi trzeba patrzec na rece. Zreszta nadal daze do tego by spalanie obnizyc ponizej 10l/100 co powinno byc norma w tym modelu auta.

Słaby - spalanie wzroslo Tobie nagle ?? czy po prostu podczas zimy zauwazyles zwiekszony pobor paliwa ??

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 28 lut 2010, 09:42

Mam rozumieć że spalanie poprawiło się od wymiany tych wszystkich części?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 28 lut 2010, 09:58

szelus pisze:Zreszta nadal daze do tego by spalanie obnizyc ponizej 10l/100 co powinno byc norma w tym modelu auta.
To długa droga jeszcze przed Tobą. U mnie na trasie przy 80-100km/h JN schodze do 7l/100km, w cyklu miejskim będzie 8l, choć musze przyznać że jeżdże dość spokojnie..

slaby_91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 20 gru 2009, 19:01
Lokalizacja: radymno

Post autor: slaby_91 » 28 lut 2010, 12:46

szelus- no własnie jak te pierwsze mrozy były to zaczęło mi duzo palić :-|

PiterB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 14 lut 2010, 00:07

Post autor: PiterB4 » 28 lut 2010, 17:30

davideks pisze:Mam rozumieć że spalanie poprawiło się od wymiany tych wszystkich części?
Oczywiście że tak. Sam miałem problemy z czujnikiem temperatury cieczy był uwalony i zaniżał faktyczną temperaturę silnika przez co automatyczne ssanie chodziło non-stop:-(
Po wymianie wszystko wróciło do normy <ok> <ok> <ok>
Ale jak był uwalony czujnik to kopa miał dużo lepszego :-) :-) :-)
Coś za coś ;-) ;-) ;-)

slaby_91 pisze:no własnie jak te pierwsze mrozy były to zaczęło mi duzo palić :-|
Chyba sam sobie odpowiedziałeś ;-) ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl