Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 tdi z1] Utrata przyspieszenia przy 2tys. obrotow

ODPOWIEDZ
Rico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 27 lut 2010, 15:24

[B4 1.9 tdi z1] Utrata przyspieszenia przy 2tys. obrotow

Post autor: Rico » 27 lut 2010, 15:38

Witam.

Posiadam Audi B4 1993r. 1.9tdi.
Problem jest taki:
Przy trzymaniu pedalu przyspieszenia obroty silnika rosna do 1,5-2 tysiaca obrotow a nastepnie spadaja pomimo przycisnietego pedalu przyspieszenia. Pedal mozna przycisnac do 100% a reakcji na ta czynnosc nie ma. Jedynym sposobem jest popszczenie troche pedalu i przycisniecie go ponownie co laczy sie z szarpaniem dlatego zalezy mi na usunieciu tego problemu. Sprawdzalem pedal gazu na komputerze do diagnostyki i pedal sprawuje sie dobrze, wyswietla odpowiednie polozenie pedalu przyspieszenia. Przy wrzucaniu biegu na obrotach wyzszych niz te 1,5-2k i przycsnieciu od razu pedalu do 100%(nie zawsze) juz tego problemu nie ma.. W czym tkwi problem?

daro_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:44
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: daro_m » 28 lut 2010, 13:09

Witam. Dużo podobnych postów znajdziesz pod opcją "szukaj" a jeśli chodzi o Twój problem to można wskazać sporo przyczyn, np: zawór N 75 :-| większość doświadczonych forumowiczów napisze Ci zapewne, żebyś wykonał diagnozę statyczną i dynamiczną pojazdu, wstawić na forum i liczyć na to, że ktoś Ci doradzi co boli Twoją brykę. Ja tak zrobiłem i do tej pory czekam na odpowiedź :-( pozdr.

Awatar użytkownika
jaco124
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1212
Rejestracja: 14 kwie 2009, 19:26
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: jaco124 » 28 lut 2010, 16:09

kolega daro_m dobrze ci radzi, jak zrobisz logi to ci moze ktos pomoze bo inaczej to temat rzeka, podobnych tematow na forum jest duuuzo. Sam mialem podobny problem ale nie szarpalo mi autem. Jak dalem turbinke do regeneracji to problem zniknal, ale tym sie nie sugeruj bo temat rzeka...

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 28 lut 2010, 16:19

tak raczej wpisz w szukajkę N75 i do dzieła :lol:

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 28 lut 2010, 19:42

Jako, że temat jest podobny to się podłacze z moim pytaniem, mam nieszczelności w węzykach tym od serwa do IC? (podciśnienia) i od komputera? do N75 (nadciśnienia?), objawy podobne jak u kolegi i przymierzam sie do wymiany tych wężyków, stąd moje pytanie, jakiej średnicy mają być te węzyki? i ew jaka mniej wiecej długośc, jesli już je ktoś wymieniał.

Wężyk od podciśnienia wchodzi do IC, i pytanie jak się tam dostać? trzeba ściagac nadkole czy jest jakas inna możliwość?

? oznaczyłem pojęcia do do ktorych nie jestem pewien czy dobrze je nazwałem, ale mysle ze wiecie o co chodzi :)

z gory dziekuje za odp :)

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 28 lut 2010, 20:27

audion pisze:jakiej średnicy mają być te węzyki
Febi, Gates - średnica 3,2mm
audion pisze:ew jaka mniej wiecej długośc
nie ma problemu z długością zdejmij stary wtedy dokładnie pomierzysz póki co kup sobie ze 3m będziesz miał na żaś zawsze się przyda 1m to koszt około 7zł w zależności od miejscowości.
audion pisze:pytanie jak się tam dostać
moim zdaniem wygodniej jest poprzez zdjecie (dolnej osłony pod silnikiem jak masz założoną), i zderzaka wtedy masz spoko dojście ja tak robię przy okazji możesz wyciągnąć IC i go wyczyścić ;-)

[ Dodano: 2010-02-28, 20:31 ]
Rico pisze:Jedynym sposobem jest popszczenie troche pedalu i przycisniecie go ponownie co laczy sie z szarpaniem
Miałem podobny problem proponuję wymianę elektrozaworu N75 u mnie pomogło i jest ok chyba, że będą jeszcze jakieś inne pośrednie problemy wtedy Vag ;-)

Awatar użytkownika
mtworus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 13 mar 2007, 13:40
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » 10 mar 2010, 19:13

podepnę się pod temat
wymieniłem N75 i wszystkie 3 wężyki ..... i problem jest ten sam...
nie mam mozliwości podpiąć 1Z pod VAGa.... "za chiny" sie nie połączy....cały czas próbuje...

ale powoli gazz mogę wciwsnąć aż do dechy..... a obroty 1000obr/min
jak wcisnę szybko to wszystko OK....

Awatar użytkownika
jaco124
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1212
Rejestracja: 14 kwie 2009, 19:26
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: jaco124 » 10 mar 2010, 20:31

do tego silnika to bez vaga to ani rusz.. moze cos zle ustawiasz i nie mozesz sie polaczyc vagiem..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl