[All] Modyfikacje - TDI do Pb
[All] Modyfikacje - TDI do Pb
Witam,
mam taki problem: mam możliwość kupna audi b4 w benzynie 2,6 litra, ale mam też w dobrym stanie silnik od b4 w diesel-u. Problem polega na tym że karoseria benzynówki jest w bardzo dobrym stanie a diesla jest po wypadku (rozwalony prawy bok) do remontu. Naprawa tego ostatniego przekracza wartość kupna tego pierwszego. Tylko ten silnik w benzynie o tej pojemności mnie przeraża.
Dlatego chciałbym się dowiedzieć ile "zachodu" jest w przełożeniu silnika z jednego do drugiego i jakie konsekwencje w dokumentach to niesie, czy po takiej przeróbce muszę np.mieć opinie eksperta, czy jakąś homologację?
Pytam bo kompletnie się na tym nie znam i chciałbym się dowiedzieć czy to w ogóle jest opłacalne. Ponieważ poza wydatkiem na zakup B4 w benzynie chciałbym się dowiedzieć czy jeszcze na jakieś homologacje itp kasę muszę wydać?
Pozdrawiam
mam taki problem: mam możliwość kupna audi b4 w benzynie 2,6 litra, ale mam też w dobrym stanie silnik od b4 w diesel-u. Problem polega na tym że karoseria benzynówki jest w bardzo dobrym stanie a diesla jest po wypadku (rozwalony prawy bok) do remontu. Naprawa tego ostatniego przekracza wartość kupna tego pierwszego. Tylko ten silnik w benzynie o tej pojemności mnie przeraża.
Dlatego chciałbym się dowiedzieć ile "zachodu" jest w przełożeniu silnika z jednego do drugiego i jakie konsekwencje w dokumentach to niesie, czy po takiej przeróbce muszę np.mieć opinie eksperta, czy jakąś homologację?
Pytam bo kompletnie się na tym nie znam i chciałbym się dowiedzieć czy to w ogóle jest opłacalne. Ponieważ poza wydatkiem na zakup B4 w benzynie chciałbym się dowiedzieć czy jeszcze na jakieś homologacje itp kasę muszę wydać?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 08 cze 2011, 14:11 przez Gosc, łącznie zmieniany 1 raz.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Trzeba przerobić bak i dorobić drugi przewód paliwowy do baku.
Nie wiem jak jest z łapami w v6 więc też mogą być do roboty, chłodnica może zostać, skrzynia biegów powinna pasować (fizycznie ale pytanie jak przełożęnia podejdą) od 2.6 więc jeden problem mniej
Do tego cała elektryka i sterowanie silnika.
Po zmianie silnika jedziesz do diagnosty, który sprawdzi Ci co masz pod maską, da odpowiednie zaświadczenie z którym pójdziesz do WK i albo w dowodzie wprowadzą poprawę albo wydadzą Ci nowy dowód.
Nie wiem jak jest z łapami w v6 więc też mogą być do roboty, chłodnica może zostać, skrzynia biegów powinna pasować (fizycznie ale pytanie jak przełożęnia podejdą) od 2.6 więc jeden problem mniej
Do tego cała elektryka i sterowanie silnika.
Po zmianie silnika jedziesz do diagnosty, który sprawdzi Ci co masz pod maską, da odpowiednie zaświadczenie z którym pójdziesz do WK i albo w dowodzie wprowadzą poprawę albo wydadzą Ci nowy dowód.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
reszta jest do ogarniecia, ale ta elektryka sprawia tyle problemu zwykle ze rece opadaja... jak kupowalem swojego to tez mialem plan swapa na diesla z benzyny, ale mechanik mi powiedzial ze lepiej kupic tak jak fabrykla wypuscila bo pozniej co chwile cos bedzie do roboty...trepek pisze:Do tego cała elektryka
Przeciez w benzynie tez ida 2 przewody do baku. Nie potrzebny jest 3. Wywalasz pompe i mocujesz oba przewody jak najblizej dna.Trzeba przerobić bak i dorobić drugi przewód paliwowy do baku.
Jak sie posztukuje, nie majac pojecia o co chodzi to tak. Jak ktos to umiejetnie zrobi bedzie dzialalo tak samo jak fabryczne.bo pozniej co chwile cos bedzie do roboty...
Nie będę oryginalny i napiszę w ten sposób.Gosc, w dzisiejszych czasach wszystko można.Wszystko jest do zrobienia,wszystko jest do ogarnięcia.Wszystko zależy od Twojego podejścia i od pieniędzy.Jeśli zrobisz to dobrze czyli będą to robić ludzie którzy się na tym znają i na tego typu rzeczach zęby zjedli to auto będzie bezawaryjne.No ale wydasz na to na pewno bardzo dużo pieniędzy.Jeśli zaczniesz oszczędzać na wszystkim żeby taka przeróbka wyszła jak najtaniej to potem tak jak napisał kolczat, będzie co i raz coś psuło a Ciebie będzie szlak trafiał.
Da sie tylko trzeba dorobic lapy bo v6 ma zupelnie inne mocowania.
elektryka banalna skoro idzie z b4 do b4 wystarczy przepiac kostki.
Pedaly tez trzeba przelozyc przynajmniej gazu.
skrzynie tez nalezy przelozyc bo diesel ma o wiele dluzsza skrzynie niz benzyna.
taniej sprzedac rozbitka i kupic cos calego.
elektryka banalna skoro idzie z b4 do b4 wystarczy przepiac kostki.
Pedaly tez trzeba przelozyc przynajmniej gazu.
skrzynie tez nalezy przelozyc bo diesel ma o wiele dluzsza skrzynie niz benzyna.
taniej sprzedac rozbitka i kupic cos calego.
2.0ABK NA 1.9TD
WITAM ja mam podobny problem. Mam 2.0 abk quattro i rozważam zamianę silnika na 1.9 z sterowaniem pompy wtryskowej na linkę, bo trafiło mi się b4 po dzwonie za niewielką kasę.
Pytania:
1 czy podejdzie skrzynia od ABK -mocowanie do silnika ( nie rozchodzi mi się o rozwijanie prędkości bo to ma się toczyć góra do 120-130. Miałem kiedyś golfa II 1.6TDI z skrzynią od BP to bujał się do 140
2 czy podejdzie sprzęgło od ABK, bo zostaje skrzynia
3 co z mocą ABK ma niby 115KM ale jest na gazie z mikserem trzeba liczyć ok 90KM, ten 1.9 ma 75KM ale inny moment obrotowy.
Co do reszty to jest do zrobienia.
Szkoda mi tego samochodu z dwóch powodów
1 ocynk bo stoi 2 rok pod chmurką i nie ma żadnej parchy
2 tego 4x4
w sobotę doszedłem do ładu z tylnymi hamulcami bo nie hamowały, padła pompa ABS ominąłem ją i teraz jest ok,
zmieniłem tylne zaciski, zamontowałem od golfa IV, oryginały będą do zbycia, zmieniłem tulejki tylnego zawieszenia. Dwa lata temu dałem za nią 8500 teraz dołożyłem prawie 1500 a za 10000 jej na pewno nie sprzedam.
ale z drugiej strony to z powodu instalacji LPG mam go już dość
Pytania:
1 czy podejdzie skrzynia od ABK -mocowanie do silnika ( nie rozchodzi mi się o rozwijanie prędkości bo to ma się toczyć góra do 120-130. Miałem kiedyś golfa II 1.6TDI z skrzynią od BP to bujał się do 140
2 czy podejdzie sprzęgło od ABK, bo zostaje skrzynia
3 co z mocą ABK ma niby 115KM ale jest na gazie z mikserem trzeba liczyć ok 90KM, ten 1.9 ma 75KM ale inny moment obrotowy.
Co do reszty to jest do zrobienia.
Szkoda mi tego samochodu z dwóch powodów
1 ocynk bo stoi 2 rok pod chmurką i nie ma żadnej parchy
2 tego 4x4
w sobotę doszedłem do ładu z tylnymi hamulcami bo nie hamowały, padła pompa ABS ominąłem ją i teraz jest ok,
zmieniłem tylne zaciski, zamontowałem od golfa IV, oryginały będą do zbycia, zmieniłem tulejki tylnego zawieszenia. Dwa lata temu dałem za nią 8500 teraz dołożyłem prawie 1500 a za 10000 jej na pewno nie sprzedam.
ale z drugiej strony to z powodu instalacji LPG mam go już dość
wsadz diesla wejdzie p&p wolne ale silne bedzie napewno mocniejsze od tego co masz
nie licz na skrzyni od abk na wiecej jak 100km/h zobacz na 5 tym biegu przy 120km/h ile masz obrotow. Sadze ze ten diesel na linke to AAZ?? Mrozo to zdlubal dosc mocno.
WEjdzie na skrzynie sprzeglo moze zostac przeciez i abk i aaz to r4.
nie licz na skrzyni od abk na wiecej jak 100km/h zobacz na 5 tym biegu przy 120km/h ile masz obrotow. Sadze ze ten diesel na linke to AAZ?? Mrozo to zdlubal dosc mocno.
WEjdzie na skrzynie sprzeglo moze zostac przeciez i abk i aaz to r4.