Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Modyfikacje - TDI do Pb

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Gosc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 28 cze 2009, 18:30

[All] Modyfikacje - TDI do Pb

Post autor: Gosc » 28 lut 2010, 18:19

Witam,
mam taki problem: mam możliwość kupna audi b4 w benzynie 2,6 litra, ale mam też w dobrym stanie silnik od b4 w diesel-u. Problem polega na tym że karoseria benzynówki jest w bardzo dobrym stanie a diesla jest po wypadku (rozwalony prawy bok) do remontu. Naprawa tego ostatniego przekracza wartość kupna tego pierwszego. Tylko ten silnik w benzynie o tej pojemności mnie przeraża.

Dlatego chciałbym się dowiedzieć ile "zachodu" jest w przełożeniu silnika z jednego do drugiego i jakie konsekwencje w dokumentach to niesie, czy po takiej przeróbce muszę np.mieć opinie eksperta, czy jakąś homologację?

Pytam bo kompletnie się na tym nie znam i chciałbym się dowiedzieć czy to w ogóle jest opłacalne. Ponieważ poza wydatkiem na zakup B4 w benzynie chciałbym się dowiedzieć czy jeszcze na jakieś homologacje itp kasę muszę wydać?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 08 cze 2011, 14:11 przez Gosc, łącznie zmieniany 1 raz.

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 28 lut 2010, 19:14

mozna ale jest b.duzo roboty

Awatar użytkownika
Gosc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 28 cze 2009, 18:30

Post autor: Gosc » 28 lut 2010, 21:58

tyle to wiem, tylko co trzeba przerobić, i czy jakieś potwierdzenia przeróbki w dokumentach samochodowych trzeba umieścić, jakieś pozwolenie, a potwierdzenie ze stacji kontroli czy eksperta muszę mieć???

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 28 lut 2010, 23:22

Trzeba przerobić bak i dorobić drugi przewód paliwowy do baku.
Nie wiem jak jest z łapami w v6 więc też mogą być do roboty, chłodnica może zostać, skrzynia biegów powinna pasować (fizycznie ale pytanie jak przełożęnia podejdą) od 2.6 więc jeden problem mniej ;-)
Do tego cała elektryka i sterowanie silnika.

Po zmianie silnika jedziesz do diagnosty, który sprawdzi Ci co masz pod maską, da odpowiednie zaświadczenie z którym pójdziesz do WK i albo w dowodzie wprowadzą poprawę albo wydadzą Ci nowy dowód.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 01 mar 2010, 09:33

trepek pisze:Do tego cała elektryka
reszta jest do ogarniecia, ale ta elektryka sprawia tyle problemu zwykle ze rece opadaja... jak kupowalem swojego to tez mialem plan swapa na diesla z benzyny, ale mechanik mi powiedzial ze lepiej kupic tak jak fabrykla wypuscila bo pozniej co chwile cos bedzie do roboty...

guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guziq » 01 mar 2010, 09:42

Trzeba przerobić bak i dorobić drugi przewód paliwowy do baku.
Przeciez w benzynie tez ida 2 przewody do baku. Nie potrzebny jest 3. Wywalasz pompe i mocujesz oba przewody jak najblizej dna.
bo pozniej co chwile cos bedzie do roboty...
Jak sie posztukuje, nie majac pojecia o co chodzi to tak. Jak ktos to umiejetnie zrobi bedzie dzialalo tak samo jak fabryczne.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 01 mar 2010, 10:16

Nie będę oryginalny i napiszę w ten sposób.Gosc, w dzisiejszych czasach wszystko można.Wszystko jest do zrobienia,wszystko jest do ogarnięcia.Wszystko zależy od Twojego podejścia i od pieniędzy.Jeśli zrobisz to dobrze czyli będą to robić ludzie którzy się na tym znają i na tego typu rzeczach zęby zjedli to auto będzie bezawaryjne.No ale wydasz na to na pewno bardzo dużo pieniędzy.Jeśli zaczniesz oszczędzać na wszystkim żeby taka przeróbka wyszła jak najtaniej to potem tak jak napisał kolczat, będzie co i raz coś psuło a Ciebie będzie szlak trafiał.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 01 mar 2010, 14:00

tak, wiec przelicz koszta bo moim zdaniem bardziej oplaca sie kupic poprostu diesla, bo koszta Cie zjedza...

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 01 mar 2010, 15:33

Da sie tylko trzeba dorobic lapy bo v6 ma zupelnie inne mocowania.
elektryka banalna skoro idzie z b4 do b4 wystarczy przepiac kostki.
Pedaly tez trzeba przelozyc przynajmniej gazu.
skrzynie tez nalezy przelozyc bo diesel ma o wiele dluzsza skrzynie niz benzyna.
taniej sprzedac rozbitka i kupic cos calego.

ruktaf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 05 sty 2010, 14:55
Lokalizacja: małopolska

2.0ABK NA 1.9TD

Post autor: ruktaf » 01 mar 2010, 22:42

WITAM ja mam podobny problem. Mam 2.0 abk quattro i rozważam zamianę silnika na 1.9 z sterowaniem pompy wtryskowej na linkę, bo trafiło mi się b4 po dzwonie za niewielką kasę.
Pytania:
1 czy podejdzie skrzynia od ABK -mocowanie do silnika ( nie rozchodzi mi się o rozwijanie prędkości bo to ma się toczyć góra do 120-130. Miałem kiedyś golfa II 1.6TDI z skrzynią od BP to bujał się do 140
2 czy podejdzie sprzęgło od ABK, bo zostaje skrzynia
3 co z mocą ABK ma niby 115KM ale jest na gazie z mikserem trzeba liczyć ok 90KM, ten 1.9 ma 75KM ale inny moment obrotowy.
Co do reszty to jest do zrobienia.
Szkoda mi tego samochodu z dwóch powodów
1 ocynk bo stoi 2 rok pod chmurką i nie ma żadnej parchy
2 tego 4x4
w sobotę doszedłem do ładu z tylnymi hamulcami bo nie hamowały, padła pompa ABS ominąłem ją i teraz jest ok,
zmieniłem tylne zaciski, zamontowałem od golfa IV, oryginały będą do zbycia, zmieniłem tulejki tylnego zawieszenia. Dwa lata temu dałem za nią 8500 teraz dołożyłem prawie 1500 a za 10000 jej na pewno nie sprzedam.
ale z drugiej strony to z powodu instalacji LPG mam go już dość

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 01 mar 2010, 22:54

wsadz diesla wejdzie p&p wolne ale silne bedzie napewno mocniejsze od tego co masz
nie licz na skrzyni od abk na wiecej jak 100km/h zobacz na 5 tym biegu przy 120km/h ile masz obrotow. Sadze ze ten diesel na linke to AAZ?? Mrozo to zdlubal dosc mocno.
WEjdzie na skrzynie sprzeglo moze zostac przeciez i abk i aaz to r4.

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 01 mar 2010, 23:12

witam niewiem jak jest ze skrzynia w 2.0 abk ...ja mam silnik 1.6d + teraz turbinka i skrzynie od 2.3 NG vmax jaki osiagnolem to 160 ......nie jest tak zle

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 02 mar 2010, 16:18

ruktaf pisze:WITAM ja mam podobny problem. Mam 2.0 abk quattro i rozważam zamianę silnika na 1.9 z sterowaniem pompy wtryskowej na linkę, bo trafiło mi się b4 po dzwonie za niewielką kasę.
wkładaj śmiało tego AAZ wszystko pasuje

ruktaf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 05 sty 2010, 14:55
Lokalizacja: małopolska

Post autor: ruktaf » 02 mar 2010, 18:16

120 przy ok 3000-3200
100 przy ok 2200

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 02 mar 2010, 19:22

ruktaf pisze:120 przy ok 3000-3200
100 przy ok 2200
rpm na 5 jak w TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl