[B4 AAH ] Wszystkie informacje na temat tego silnika
Witam . Oczywiscie ze emulator sondy powinnien byc zalozony bez tego komputer ma zle dane i silnik moze wariowac na gazie . W tym przypadku kto wie czy emulatorow nie powinno byc dwa po jednym na sonde . Na gazie sondy nie pracuja jak na paliwie i nie generuja odpowiedniego sygnalu dla komputera ( kolo 1V ) dlatego stosuje sie oszukiwanie kompa emulatorem przy pracy na gazie .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 lut 2010, 14:45
czyli trzeba by sprawdzic emulatory sond lambda najpierw.. masz jakis sposob na diagnoze czy sa sprawne?zwierzak213a2 pisze:Witam . Oczywiscie ze emulator sondy powinnien byc zalozony bez tego komputer ma zle dane i silnik moze wariowac na gazie . W tym przypadku kto wie czy emulatorow nie powinno byc dwa po jednym na sonde . Na gazie sondy nie pracuja jak na paliwie i nie generuja odpowiedniego sygnalu dla komputera ( kolo 1V ) dlatego stosuje sie oszukiwanie kompa emulatorem przy pracy na gazie .
Trzeba by bylo zmierzyc voltomierzem jaki prad podaja na komputer przy pracy na gazie jest tam gdzies polaczenie kabli od emulatora pod kable sondy . Jeden kabelek pod mase drugim szukasz na polaczenich plusa i musi byc kolo 1volt . Mozesz zrobic tez tak : odlacz akumulator na pol godzinki (wystarczy minus ) potem podlacz ponownie odpal na benzynie i jezdzij az sie wlaczy wiatrak potem przelacz dopiero na gaz . Po zrobieniu tego wszystkiego emulator powinien zczytac sygnal z sond jaki generuja na benzynie i nastepnie powinien dawac te wartosci podczas pracy na gazie .
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
Chłopaki mam szybkie pytanie:
Od wczoraj silnik mi zaczął przerywać jak cisnę obroty w góre.
Obroty na postoju są idealne i na jedynce jak ciągnę praktycznie też problem pojawia się dopiero powyżej 3 tys obrotów na reszcie biegów
Moje podejrzenia padają na układ zapłonowy ponieważ dzieje się tak na pb i Lpg czy słusznie?
Świece przewody?Co mam ewentualnie jeszcze sprawdzić?
Od wczoraj silnik mi zaczął przerywać jak cisnę obroty w góre.
Obroty na postoju są idealne i na jedynce jak ciągnę praktycznie też problem pojawia się dopiero powyżej 3 tys obrotów na reszcie biegów
Moje podejrzenia padają na układ zapłonowy ponieważ dzieje się tak na pb i Lpg czy słusznie?
Świece przewody?Co mam ewentualnie jeszcze sprawdzić?
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
To najczęstsza przyczyna przerywania tych silników. Jako ciekawostka ja śmigam na świecach Beru i jest wszystko ok brat tez włożył Beru i po 300km ponownie zaczęło się poszarpywanie zmienił na NGK i problem znikł. Wiec warto poeksperymentować ze świecami rożnych producentów a nie doszukiwać się innych przyczyn.shellah pisze:Świece przewody?Co mam ewentualnie jeszcze sprawdzić?
hugo_boss86
Jak już miałeś podpiętą Vaginę do auta to trzeba było sprawdzić napięcie na sondach wiedział byś czy pracują normalnie czy jest to związane z inną usterką (np. przewody).
Jak dla mnie to na 100% są to sondy tylko pytanie czy to wina emulatora czy samych sond.
U mnie jest podobny problem bo na prawej głowicy urwały mi się szpilki od kolektora wydechowego(jest spory przedmuch ) i w tej chwili lambda ma bardzo dużo roboty żeby ogarnąć mieszankę.
Spalane jest oczywiście większe bo jakieś 16 litrów(PB98), ale nie jak w twoim przypadku przy emeryckiej jeździe. Na biegu jałowym ten silnik na pewno tyle nie pali.
Jak już miałeś podpiętą Vaginę do auta to trzeba było sprawdzić napięcie na sondach wiedział byś czy pracują normalnie czy jest to związane z inną usterką (np. przewody).
Jak dla mnie to na 100% są to sondy tylko pytanie czy to wina emulatora czy samych sond.
U mnie jest podobny problem bo na prawej głowicy urwały mi się szpilki od kolektora wydechowego(jest spory przedmuch ) i w tej chwili lambda ma bardzo dużo roboty żeby ogarnąć mieszankę.
Spalane jest oczywiście większe bo jakieś 16 litrów(PB98), ale nie jak w twoim przypadku przy emeryckiej jeździe. Na biegu jałowym ten silnik na pewno tyle nie pali.
U mnie było podobnie, tzn. jak silnik był nagrzany to zaczynał mi przerywać powyżej 3 tyś, wymieniłem swiece i kable (komplecik beru) i nadal to samo było, okazało się że cewki nie domagały, pozyczyłem od kolegi co ma ten sam silnik i od razu silnik zaczął inaczej gadać. a oczywiście Na vagu zero błedów <mur> jeśli możesz to sprawdź cewki najpierw przed kupowaniem kablishellah pisze:Chłopaki mam szybkie pytanie:
Od wczoraj silnik mi zaczął przerywać jak cisnę obroty w góre.
Obroty na postoju są idealne i na jedynce jak ciągnę praktycznie też problem pojawia się dopiero powyżej 3 tys obrotów na reszcie biegów
Moje podejrzenia padają na układ zapłonowy ponieważ dzieje się tak na pb i Lpg czy słusznie?
Świece przewody?Co mam ewentualnie jeszcze sprawdzić?
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
ale u mnie bez względu czy nagrzany czy też nie jest tak samo i dzieje się tak jak depnę w podłogę i chcę momentalnie przyśpieszyć.Na jedynce wszystko ok tylko na dalszych biegach to się dzieje.
Jakby to była cewka to myslę że na wszystkich by to sie działo ale może się mylę-jak ją sprawdzić bez drugiej??jakimś miernikiem itp :?:
Jakby to była cewka to myslę że na wszystkich by to sie działo ale może się mylę-jak ją sprawdzić bez drugiej??jakimś miernikiem itp :?:
A może to nie jest wina elektryki tylko silnik łapie lewe powietrze? sprawdź cały układ dolotowy, przeczyść przepustnicę, przepływkę i zrób adaptacje przepustnicy, nie wiem jak sprawdzić cewkę czy dobra, elektrykiem nie jestem ale pewnie sie jakoś da, niech sie inni wypowiedzą Pozdro. Aha wpadłem jeszcze na to że powyżej 3tyś obr załącza się druga dysza może to coś z nią związane? <hmm>
[AAH 2.8 v6] Kolejne pytanie do posiadaczy 2.8
Czy ktoś się zna na tym urządzeniu, które przedstawiam na zdjęciu? To jest regulator ciśnienia paliwa???
Dzisiaj to rozłączyłem i próbowałem to przedmuchać to z jednej to z drugiej strony, ale nie mogłem, nie podczepiałem tego pod kompresor bo się bałem, że uszkodzę, ale pytanie (bo jak wiadomo jest to podłączone do takiej małej plastikowej rurki chyba z podciśnieniem??) czy jak próbowałem to przedmuchać ustami to czy powinno powietrze wylatywać z drugiej strony??
Bo nie wiem czy tak powinno być czy jest po prostu uszkodzone... A w rurce nie czułem jakiegoś super ciśnienia więc wątpię, że dało by radę coś tam wyssać.
Dzisiaj to rozłączyłem i próbowałem to przedmuchać to z jednej to z drugiej strony, ale nie mogłem, nie podczepiałem tego pod kompresor bo się bałem, że uszkodzę, ale pytanie (bo jak wiadomo jest to podłączone do takiej małej plastikowej rurki chyba z podciśnieniem??) czy jak próbowałem to przedmuchać ustami to czy powinno powietrze wylatywać z drugiej strony??
Bo nie wiem czy tak powinno być czy jest po prostu uszkodzone... A w rurce nie czułem jakiegoś super ciśnienia więc wątpię, że dało by radę coś tam wyssać.
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
ja mam problem z do podlaczenia VAG napiecie pojawia sie lecz nie moze sie wogole polaczyc co tu moze byc nie tak??? bo juz mi rece opadaja, i 2 pytanie co moze byc nie tak jezele mi sie nie zalacza krotki dolot? i czy wogole to dziala na samo podcisnienie czy nie bo jak rozbieralem to, to zobaczylem tak koncowki jakies na ciegna tak jak to jest na przepustnicy i nie wiem czy to ma byc do przepustnicy podlaczone czy jak. jak by ktos mial fotki jak to ma wygladac to niech zapoda.
Siema po wymianie czujnika temp ecu jest rezultat-lepiej pracuje w każdej teperaturze:)Nie przymula jak to było wczesniej.
Co do wolnych obrotów i gaśniecia silnika przy wysprzęglaniu-czyściłem kilkakrotnie silniczek krokowy co przynosiło efekt bardzo krótkotrwały-dzień moze dwa-po wymianie na inny(sprawny)o niebo lepiej-nie faluje,nie gaśnie-gitarra
Ale jest kolejne ważne pytanie-czy ktoś orientuje sie gdzie jest ezektor w AAH?Będe wdzięczny za jakieś foty czy też dokładne opisy.Pytam ponieważ podejżewam że jest zapchany(smród spalin,łykanie oleju ok 0,7 l na 1tyś km)
dzięki za pomoc :lol:
Co do wolnych obrotów i gaśniecia silnika przy wysprzęglaniu-czyściłem kilkakrotnie silniczek krokowy co przynosiło efekt bardzo krótkotrwały-dzień moze dwa-po wymianie na inny(sprawny)o niebo lepiej-nie faluje,nie gaśnie-gitarra
Ale jest kolejne ważne pytanie-czy ktoś orientuje sie gdzie jest ezektor w AAH?Będe wdzięczny za jakieś foty czy też dokładne opisy.Pytam ponieważ podejżewam że jest zapchany(smród spalin,łykanie oleju ok 0,7 l na 1tyś km)
dzięki za pomoc :lol: