w zawieszeniu nic nie jest dziwne... niestety trzeba walczyć ze świerszczemWojtek1985 pisze:to chyba dziwne.
[80 B4]Nieszczęsne przednie zawieszenie, stukanie.
- Wojtek1985
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 30 lis 2008, 19:43
- Lokalizacja: LTM
A ja już chyba doszedłem co w moim autku puka,wydaje mi się,że z prawej strony amortyzator jest już wysłużony...jak auto postoi kilka godzin i wezmę pobujam z prawej strony z przodu to jest strasznie miękkie,troszke się buja i zaraz przestaje jak nacisnę tak ze 2 razy i ciężko jest wtedy ruszyć,więc to amorek.A Wy co o tym sądzicie?
- Wojtek1985
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 30 lis 2008, 19:43
- Lokalizacja: LTM
Być może tulejki na wahaczu,ale powodów stuków może być tyle,że...głowa mała.
A tak na marginesie to jak jest z tymi amortyzatorami...pobujam za prawy błotnik 2-3 razy i po tym jest ciężko ruszyć a jak znowu postoi auto kilka godzin to prawy przód jest miękki,dopóki dalej nie pobujam parę razy.Znaczy,że amorki są do wymiany?
A tak na marginesie to jak jest z tymi amortyzatorami...pobujam za prawy błotnik 2-3 razy i po tym jest ciężko ruszyć a jak znowu postoi auto kilka godzin to prawy przód jest miękki,dopóki dalej nie pobujam parę razy.Znaczy,że amorki są do wymiany?
- Wojtek1985
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 30 lis 2008, 19:43
- Lokalizacja: LTM
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Właśnie to jest często przyczyna stukania ,głuche pukanie na nierównościach.Drugi a właściwie pierwszy podejrzany to łacznik drążka stabilizatora .Wojtek1985 pisze:A swożeń w jakim masz stanie?Może to on tak stuka.
To też prawda .Wahacz dokręcamy koniecznie gdy auto stoi na kołach ,jak dokręcimy na podniesionym aucie szkoda robotyWojtek1985 pisze:jak zmieniane miałeś tulejki na wahaczu to dokręciłeś śruby na podniesionym aucie i mogła oderwać się guma w tuleji od tej całej metalowej obudowy.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
hmmm no niestety panowie wszystko jest posprawdzane i wygląda na to że jest ok.każdy element zawieszenia miałem w ręce i wszytko jest ok.zastanawiam się tylko nad mocowaniem amortyzatora.czy jak by był zbyt luźny,nie wiem może niedokręcony to może by tak stukał.nie słychać stuków przy jedzie po dziurach lub nierównościach tylko słychać mocne stuknięcie podczas zjazdu z progu.tak jakby amortyzator tak szybko się rozciągał i powodował ten stuk... już sam nie wiem...
Głuche stukanie to najczęściej guma na amorze. Ja wymieniłem na harta za 13 zeta i za 2 miechy to samo. Teraz kupiłem febi 3 x droższe ale nic nie stuka. Zresztą z febi guma jest wyższa o prawie 5 milimetrów i ma troche inną budowe.
[ Dodano: 2010-03-06, 13:59 ]
Z tulejami do wachaczy najlepsza prsa hydrauliczna. przed załorzeniem nowych w warunkach domowych najlepiej troche zeszlifowac i posmarowac. Jeśli masz stare tuleje z metalową obudową to cięko wybic. Najlepiej ogrzac.
[ Dodano: 2010-03-06, 13:59 ]
Z tulejami do wachaczy najlepsza prsa hydrauliczna. przed załorzeniem nowych w warunkach domowych najlepiej troche zeszlifowac i posmarowac. Jeśli masz stare tuleje z metalową obudową to cięko wybic. Najlepiej ogrzac.
no i jestem po
przyczyną stukania był luz wkładu amora w McPersonie! dosłownie ręką luz namacalny po wykreceniu
wlałem trochę oleju do McPersonai luz skasowany, dodatkowo owinąłem izolacją wkład i dopiero teraz miał opór przy wkładaniu i jest błoga cisza
wymieniłem również tuleje na wachaczu ale na razie z jednej strony tylko. z jednej wyleciał srodek druga dosyc dobra ale wymieniona. za prase posłużyło mi imadło i dwie tulejki.
czas wyciskania i wciskania ok 30 minut więc bez problemów, problem był ze śrubami na wachaczu zeby je odkręcić i dojść tam...
Co zauwyłem to te tuleje co miałem miały mniejszy kołnierz.... reszta identyko, czyli miałem od B3 wsadzone?
proponuje aby kazdy co ma problem z głuchym niech spojrzy jak amor siedzi....
gumy na stabilizatorze sprawdziłem przy okazji odkręconego łacznika i są ok!
przyczyną stukania był luz wkładu amora w McPersonie! dosłownie ręką luz namacalny po wykreceniu
wlałem trochę oleju do McPersonai luz skasowany, dodatkowo owinąłem izolacją wkład i dopiero teraz miał opór przy wkładaniu i jest błoga cisza
wymieniłem również tuleje na wachaczu ale na razie z jednej strony tylko. z jednej wyleciał srodek druga dosyc dobra ale wymieniona. za prase posłużyło mi imadło i dwie tulejki.
czas wyciskania i wciskania ok 30 minut więc bez problemów, problem był ze śrubami na wachaczu zeby je odkręcić i dojść tam...
Co zauwyłem to te tuleje co miałem miały mniejszy kołnierz.... reszta identyko, czyli miałem od B3 wsadzone?
proponuje aby kazdy co ma problem z głuchym niech spojrzy jak amor siedzi....
gumy na stabilizatorze sprawdziłem przy okazji odkręconego łacznika i są ok!