Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6TD] alternator

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
marcin85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 22 gru 2009, 18:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk

[B3 1.6TD] alternator

Post autor: marcin85 » 01 mar 2010, 19:20

Witam! Czy kazdy alternator w 1,6d lub 1,6td powinien miec wtyczke "W" z ktorej czytane sa obroty silnika? Moj takiej nie ma i obrotek po podpieciu nie dziala :-( Z wiazki idacej do alternatora zwisa sobie wolny kabelek, mysle ze to jest ten od obrotow. Czyzby ktos wymienil kiedys alternator na "benzynowy"?
Pozdro ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 01 mar 2010, 19:30

marcin85 pisze:Czyzby ktos wymienil kiedys alternator na "benzynowy"?
Całkiem możliwe gdyż z tego co wiem w ori wszystkie miały, tym bardziej jak masz pociągnięty kabel.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 04 mar 2010, 03:45

Jesli nie masz styku W w alternatorze to ktos wlozyl z benzyny, a istalacja pod obrotek byla chyba z kazdym dieslu, bo nawet ja u siebie ma w D. Kabelek ma kolor zielony i wychodzi z tej wiazki co pozostale dwa idace do alternatora (chyba niebieski -wzbudzenie i gruby czerwony). A jak dziala Ci kontrolka oleju? Bo w dieslu sygnal z alternatora jest potrzebny do dynamicznej kontroli oleju, wiec jesli nie masz styku W to ktos musial cos robic tez z kontrolka ciśnienia oleju.

marcin85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 22 gru 2009, 18:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: marcin85 » 04 mar 2010, 19:27

No własnie jest problem z kontrolką oleju - brzęczy na wolnych obrotach gdy silnik się troche zagrzeje. Chciałbym to wkońcu zrobić bo już mnie to denerwuje ;-) Dlatego tez poszukuję alternatora od diesla. Niestety nie mogę się jeszcze ogłaszać w auto gieldzie- świerzak jestem ;-) więc jakby ktos miał proszę o info na PW. :mrgreen:

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 04 mar 2010, 22:50

Jest inne wyjście? Jaki masz ten alternator ile A? bo do diesla b3 był chyba tylko 65A a z benzyny były 90A. Jesli masz 65A to szukaj innego, a jeśli masz 90A to warto go zostawić, bo bedzie lepsze ladowanie a styk W da sie zrobić. Trzeba cos zrobić z diodami (zapomniałem co :/, ale na forum bylo, poszukaj moze uda Ci sie znaleźć), lub podjedz z alternatorem do elektryka i on bedzie wiedział napewno co trzeba.
pozdrawiam. A co do pipczenia to możesz chwilowo wyjąć przekaźnik pod kierownica i nie będzie pipczec, jednak to tylko na chwile, nie na stale.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl