[B4 1Z '92] Ciężko Pali po długim Postoju (Dawka paliwa?)
[B4 1Z '92] Ciężko Pali po długim Postoju (Dawka paliwa?)
Witam wszystkich
Jestem nowym posiadaczem Audi 80 1,9 TDI
A mianowicie mam taki problem.
Moje Audi zawsze z rana odpala od strzała Świece zawsze się załaczają, nawet przy najwiekszych mrozach.
Problem się zaczyna gdy autko trzeba odpalić po np. 8 godzinach postoju ( gdy jestem w pracy) takim dłuższym postoju. Gdzie temperatury wahaja sie teraz +2 do +6.
świece się wtedy nie załączaja wogule Audi w takiej sytacji musze długo kręcic rozrusznikiem po pare sek. i odpala za drugim kręceniem. Bez załaczenia się świec.
Dodam że wymieniałem czujnik 2 PIN odpowiedzialny za załaczenie się świec. ale nie ma żadnej różnicy:(
Co w takiej sytuacji? czy to jest normalne? Proszę o Porady ?:)
Jestem nowym posiadaczem Audi 80 1,9 TDI
A mianowicie mam taki problem.
Moje Audi zawsze z rana odpala od strzała Świece zawsze się załaczają, nawet przy najwiekszych mrozach.
Problem się zaczyna gdy autko trzeba odpalić po np. 8 godzinach postoju ( gdy jestem w pracy) takim dłuższym postoju. Gdzie temperatury wahaja sie teraz +2 do +6.
świece się wtedy nie załączaja wogule Audi w takiej sytacji musze długo kręcic rozrusznikiem po pare sek. i odpala za drugim kręceniem. Bez załaczenia się świec.
Dodam że wymieniałem czujnik 2 PIN odpowiedzialny za załaczenie się świec. ale nie ma żadnej różnicy:(
Co w takiej sytuacji? czy to jest normalne? Proszę o Porady ?:)
Ostatnio zmieniony 13 mar 2010, 10:09 przez ghost_adr, łącznie zmieniany 2 razy.
normalne na pewno nie. Możliwe ,że masz nieszczelny układ paliwowy (np poluzowana jakaś obejma) i wtedy tracisz ciśnienie na pompie. Ja bym na to stawiał. świece w temperaturach powyżje zera nie załaczaja bo nie musza. sprawdź czy nie masz żadnego wycieku paliwa, i czy jak odpalisz nie ida w wezykach jakies babelki powietrza.
speeder7 pisze:normalne na pewno nie. Możliwe ,że masz nieszczelny układ paliwowy (np poluzowana jakaś obejma) i wtedy tracisz ciśnienie na pompie. Ja bym na to stawiał. świece w temperaturach powyżje zera nie załaczaja bo nie musza. sprawdź czy nie masz żadnego wycieku paliwa, i czy jak odpalisz nie ida w wezykach jakies babelki powietrza.
po pierwsze podepnij sie pod waga sprawdz kąt wtrysku i dawke paliwa...
po drugie sprawdz szczelnosc układu paliwowego, gdzies moze pobierac lewe powietrze i ci zle bedzie odpalał(kiedy wymieniales filtr paliwa?)
po trzecie załoz zaworek zwrotny na węzyku do pompy paliwowej
to tyle
witam ja równiez walczyłem z tym problem i po pierwsze mialem zle ustawiony rozrzad prawdopodobnie mi pasek przeskoczył to byla napewno tego przyczyna zacznij od tego babelki nie sa wazne w przewodach jezeli na zimnym odpala przerabiałem to rowniez.Wymieniałem rowniez pompę wtryskowa ale chyba niepotrzebnie i nie wiem dokonca gdzie lezał problem ale w ktoryms z tym jedz do gosca ktory jest tylko od dieseli samo ustawienie pompy z ustawieniem razrzadu a nie wymiana tylko ustawianie 100zl jestem w 99% pewien ze tu lezy problem
[ Dodano: 2010-03-09, 21:11 ]
bo pierwsze wszystkich których pytalem to mowili mi ze to jest pompa wtryskowa a przyczyna jest slaba glowiczka na pompie poprostu zurzycie musisz wybadac u siebie co jest naj taniej zaczac jest od sprawdzenia rozrzadu i ustawienia pomy jedz do specjalisty i niech Cie pokieruje musisz znalezc naprawde kumatego gosca co zna sie na rzeczy :mrgreen:
[ Dodano: 2010-03-09, 21:11 ]
bo pierwsze wszystkich których pytalem to mowili mi ze to jest pompa wtryskowa a przyczyna jest slaba glowiczka na pompie poprostu zurzycie musisz wybadac u siebie co jest naj taniej zaczac jest od sprawdzenia rozrzadu i ustawienia pomy jedz do specjalisty i niech Cie pokieruje musisz znalezc naprawde kumatego gosca co zna sie na rzeczy :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 00:15
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Kąt wtrysku możesz przyspieszyć do 50-65 jak piszesz ,na pewno nie będzie gorzej .Na wczesniejszym zapłonie zawsze lepiej odpala (ręczne przyspieszacze w TD-ekach ) .Ale jak na zimno pali ci dobrze a pużniej już nie to raczej nie jest wina zapłonu.Może masz powietrze w przezroczystych przewodach do pompy?Grzesiek2340 pisze:mam podobny problem jak autko postoi dłużej to nie odpala za pierwszym razem tylko trzeba trochę kręcić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 00:15
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
"Ale jak na zimno pali ci dobrze a pużniej już nie to raczej nie jest wina zapłonu.Może masz powietrze w przezroczystych przewodach do pompy?"
chciałbym sie zapytac o powyzszą teorie? jezeli niby jest powietrze na pompie to dlaczego zapala zawsze z rana dobrze ? a później po jakimś czasie nie chce... a jak postoi znowu do rana to odpala od strzała...
chciałbym sie zapytac o powyzszą teorie? jezeli niby jest powietrze na pompie to dlaczego zapala zawsze z rana dobrze ? a później po jakimś czasie nie chce... a jak postoi znowu do rana to odpala od strzała...
Proponuję sprawdzić akumulator i rozrusznik. Następnie pod lupę pompę. Dawka paliwa na ciepłym silniku jest tak mała, że jest mu ciężej odpalić i w przypadku wyeksploatowania pompy wystepuje taki objaw. Można odpiąć czujnik temperatury i sprawdzić jak wtedy pali a jak bedzie git to mapy do korekcji lub jakis przełącznik i na czas odpalania odpinac czujnik lub na przekazniku jakis automacik ze zwloka.