Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z '92] Ciężko Pali po długim Postoju (Dawka paliwa?)

ghost_adr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 sty 2010, 11:53

[B4 1Z '92] Ciężko Pali po długim Postoju (Dawka paliwa?)

Post autor: ghost_adr » 03 mar 2010, 08:24

Witam wszystkich

Jestem nowym posiadaczem Audi 80 1,9 TDI

A mianowicie mam taki problem.

Moje Audi zawsze z rana odpala od strzała Świece zawsze się załaczają, nawet przy najwiekszych mrozach.
Problem się zaczyna gdy autko trzeba odpalić po np. 8 godzinach postoju ( gdy jestem w pracy) takim dłuższym postoju. Gdzie temperatury wahaja sie teraz +2 do +6.

świece się wtedy nie załączaja wogule Audi w takiej sytacji musze długo kręcic rozrusznikiem po pare sek. i odpala za drugim kręceniem. Bez załaczenia się świec.

Dodam że wymieniałem czujnik 2 PIN odpowiedzialny za załaczenie się świec. ale nie ma żadnej różnicy:(

Co w takiej sytuacji? czy to jest normalne? Proszę o Porady ?:)
Ostatnio zmieniony 13 mar 2010, 10:09 przez ghost_adr, łącznie zmieniany 2 razy.

speeder7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 23 lut 2010, 19:08
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: speeder7 » 03 mar 2010, 17:43

normalne na pewno nie. Możliwe ,że masz nieszczelny układ paliwowy (np poluzowana jakaś obejma) i wtedy tracisz ciśnienie na pompie. Ja bym na to stawiał. świece w temperaturach powyżje zera nie załaczaja bo nie musza. sprawdź czy nie masz żadnego wycieku paliwa, i czy jak odpalisz nie ida w wezykach jakies babelki powietrza.

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 03 mar 2010, 17:48

a ja bym zaczoł od sprawdzenia kąta wtrysku, bo najprawdopodobniej tu jest problem.

ghost_adr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 sty 2010, 11:53

Post autor: ghost_adr » 04 mar 2010, 07:49

Myśle, że paliwo raczej nie bo przy załączeniu się świec pali odrazu bez żadnego problemu nawet gdy bardzo długo stoi...

Myślicie ze to kąt wtrysku?
Na czym polega takie ustawienie ? tylko komputerem?

Może jeszcze ktoś ma sugestie do mojego problemu? :) dzieki

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 04 mar 2010, 08:06

speeder7 pisze:normalne na pewno nie. Możliwe ,że masz nieszczelny układ paliwowy (np poluzowana jakaś obejma) i wtedy tracisz ciśnienie na pompie. Ja bym na to stawiał. świece w temperaturach powyżje zera nie załaczaja bo nie musza. sprawdź czy nie masz żadnego wycieku paliwa, i czy jak odpalisz nie ida w wezykach jakies babelki powietrza.

po pierwsze podepnij sie pod waga sprawdz kąt wtrysku i dawke paliwa...
po drugie sprawdz szczelnosc układu paliwowego, gdzies moze pobierac lewe powietrze i ci zle bedzie odpalał(kiedy wymieniales filtr paliwa?)
po trzecie załoz zaworek zwrotny na węzyku do pompy paliwowej
to tyle

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 04 mar 2010, 16:56

Jeżeli to by była nieszczelność to by i na zimnym gorzej palił. Podepnij się pod vaga i sprawdź kąt i dawkę.
Świece powyżej 5*C nie grzeją i dlatego przy temp np 5*C silnik gorzej pali niż przy np -5*C. ;-)

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 04 mar 2010, 17:55

niki a powiem ci ze zalezy bo u mnie na temperaturze i termometrze w domu wskazywało 5 stopni w garazu, i po nocy swiece sie załaczały... tak czy tak musisz wykonac ta pierwsza opcje co ja wczesniej napisalem....

polaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 14 lut 2010, 17:29

Post autor: polaczek » 09 mar 2010, 20:58

witam ja równiez walczyłem z tym problem i po pierwsze mialem zle ustawiony rozrzad prawdopodobnie mi pasek przeskoczył to byla napewno tego przyczyna zacznij od tego babelki nie sa wazne w przewodach jezeli na zimnym odpala przerabiałem to rowniez.Wymieniałem rowniez pompę wtryskowa ale chyba niepotrzebnie i nie wiem dokonca gdzie lezał problem ale w ktoryms z tym jedz do gosca ktory jest tylko od dieseli samo ustawienie pompy z ustawieniem razrzadu a nie wymiana tylko ustawianie 100zl jestem w 99% pewien ze tu lezy problem :-D

[ Dodano: 2010-03-09, 21:11 ]
bo pierwsze wszystkich których pytalem to mowili mi ze to jest pompa wtryskowa a przyczyna jest slaba glowiczka na pompie poprostu zurzycie musisz wybadac u siebie co jest naj taniej zaczac jest od sprawdzenia rozrzadu i ustawienia pomy jedz do specjalisty i niech Cie pokieruje musisz znalezc naprawde kumatego gosca co zna sie na rzeczy :mrgreen:

Grzesiek2340
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 29 wrz 2008, 00:15
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: Grzesiek2340 » 10 mar 2010, 11:16

Dołączę się do tematu, mam podobny problem jak autko postoi dłużej to nie odpala za pierwszym razem tylko trzeba trochę kręcić. Podłączyłem Vaga i mam takie wartości kąt wtrysku 41 i dawka paliwa 11. Z tego co czytałem kąt wtrysku powinien być ustawiony w granicach 50-65 ?

wacha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 01 mar 2010, 15:27

Post autor: wacha » 10 mar 2010, 12:19

i ja dolacze sie do tematu. mialem ten sam problem,juz od dluzszego czasu kombinowalem ze swiecami paliwem przekaznikiem swiec i nic nie pomagalo. 3 tyg temu zmienialem rozrzad,bo najechane mialem juz 80tys. km. po wymianie pali od strzala.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 mar 2010, 12:32

Grzesiek2340 pisze:mam podobny problem jak autko postoi dłużej to nie odpala za pierwszym razem tylko trzeba trochę kręcić.
Kąt wtrysku możesz przyspieszyć do 50-65 jak piszesz ,na pewno nie będzie gorzej .Na wczesniejszym zapłonie zawsze lepiej odpala (ręczne przyspieszacze w TD-ekach ;-)) .Ale jak na zimno pali ci dobrze a pużniej już nie to raczej nie jest wina zapłonu.Może masz powietrze w przezroczystych przewodach do pompy?

Grzesiek2340
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 29 wrz 2008, 00:15
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: Grzesiek2340 » 10 mar 2010, 15:43

a co myślicie o dawce 11 ? zmniejszać ją czy może tak zostać ? kąt wtrysku spróbuje ustawić w piątek i zobaczymy jak będzie. Jaki kąt najlepiej ustawić ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 mar 2010, 16:53

Grzesiek2340 pisze:a co myślicie o dawce 11 ? zmniejszać ją czy może tak zostać ?
może zostać
Grzesiek2340 pisze:Jaki kąt najlepiej ustawić ?
przecież wiesz
Grzesiek2340 pisze:w granicach 50-65 ?
<ok>

ghost_adr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 sty 2010, 11:53

Post autor: ghost_adr » 12 mar 2010, 10:00

"Ale jak na zimno pali ci dobrze a pużniej już nie to raczej nie jest wina zapłonu.Może masz powietrze w przezroczystych przewodach do pompy?"


chciałbym sie zapytac o powyzszą teorie? jezeli niby jest powietrze na pompie to dlaczego zapala zawsze z rana dobrze ? a później po jakimś czasie nie chce... a jak postoi znowu do rana to odpala od strzała...

ST38
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 04 lis 2007, 16:21

Post autor: ST38 » 12 mar 2010, 16:08

Proponuję sprawdzić akumulator i rozrusznik. Następnie pod lupę pompę. Dawka paliwa na ciepłym silniku jest tak mała, że jest mu ciężej odpalić i w przypadku wyeksploatowania pompy wystepuje taki objaw. Można odpiąć czujnik temperatury i sprawdzić jak wtedy pali a jak bedzie git to mapy do korekcji lub jakis przełącznik i na czas odpalania odpinac czujnik lub na przekazniku jakis automacik ze zwloka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl