[b3 1.9 SD] Modyfikacje - zwiekszanie mocy
- enzoo
- Audi 80 Klub
- Posty: 974
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
- Imię: Mirosław
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Legnica
[b3 1.9 SD] Modyfikacje - zwiekszanie mocy
Witam
Nie znalazłem żadnego podobnego tematu, więc otwieram nowy. Może nie jestem takim znawcą jak wy i dlatego chce zasięgnąć waszej rady. Otóż po wszystkich remontach w sercu, chce podwyższyć moc. Myśle nad montażem turbiny z a4 1.8T lub s2 2.2T
a wy co mi proponujecie?
ps. mam nadzieje że mi nie usuniecie tematu, a jak coś napisałem źle to poprostu napiszcie co mam poprawić
Nie znalazłem żadnego podobnego tematu, więc otwieram nowy. Może nie jestem takim znawcą jak wy i dlatego chce zasięgnąć waszej rady. Otóż po wszystkich remontach w sercu, chce podwyższyć moc. Myśle nad montażem turbiny z a4 1.8T lub s2 2.2T
a wy co mi proponujecie?
ps. mam nadzieje że mi nie usuniecie tematu, a jak coś napisałem źle to poprostu napiszcie co mam poprawić
Ostatnio zmieniony 02 cze 2011, 17:24 przez enzoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Szczerze, to ja bym się w uturbianie takiego silnika nie bawił, za duże koszta, mniejsza wytrzymałość niż silnika fabrycznie przystosowanego do turbo itd., ogólnie przysłowiowa rzeźba w g...nie.
Możesz tak :
-albo przeróbka tego silnika co masz ale wciąż wolnossący czyli wałek, obróbka głowicy, dolot wydech, zasilanie (Ty masz chyba k-jet czyli tu trochę problem jest) i powinieneś mieć teoretycznie z 20KM wiecej, ewentualnie np. gaźniki zamiast k-jet ale to też rzeźba straszna
-albo swap, ale ja bym w turbo sie nie bawił bo jak sam widizałeś na forum to wciaż masa pracy i duże koszta - ja bym szukał 16V bo sam nad czyms takim kiedys myślałem i masz te 136KM na starcie, a to już w naszej budzie B3ki bardzo fajnie sie odpycha
Możesz tak :
-albo przeróbka tego silnika co masz ale wciąż wolnossący czyli wałek, obróbka głowicy, dolot wydech, zasilanie (Ty masz chyba k-jet czyli tu trochę problem jest) i powinieneś mieć teoretycznie z 20KM wiecej, ewentualnie np. gaźniki zamiast k-jet ale to też rzeźba straszna
-albo swap, ale ja bym w turbo sie nie bawił bo jak sam widizałeś na forum to wciaż masa pracy i duże koszta - ja bym szukał 16V bo sam nad czyms takim kiedys myślałem i masz te 136KM na starcie, a to już w naszej budzie B3ki bardzo fajnie sie odpycha
Najtaniej wyjdze wywalenie tego silnika i wsadzenie 1.8t. Taniej sie nie da, zeby bylo bezawaryjnie.
Zeby dolozyc turbo do tego co masz i ew. zeby to mialo racje bytu to:
- wywalic mechaniczny wtrysk (zakladam ze taki tam siedzi) i przejsc na elektroniczny
- dorobic uszczelke odprezajaca (2 seryjne uszczlek + przekladka miedzy nie z blachy kwasowki cietej woda)
- wyspawac nawet najsprostrzy kolektor pod turbo
- kupic turbo - od 1.8t bedzie dobre bo potencjal turbiny bedzie sie zapewne konczyl pozniej niz wytrzymalosc silnika
- kupic intercooler
- zrobic dolot
- "poloznic" wydech - jakies mniej restrykcyjne tlumiki na przyklad
+ cala masa dupereli, ktorych nie wymienilem, a beda pewnie kosztowalu ok 1000zł.
Dla mnie nie ma najmniejszej merytorycznej przeslanki, zeby wydac na uturbianie tego silnika chocby 100zł.
Zeby dolozyc turbo do tego co masz i ew. zeby to mialo racje bytu to:
- wywalic mechaniczny wtrysk (zakladam ze taki tam siedzi) i przejsc na elektroniczny
- dorobic uszczelke odprezajaca (2 seryjne uszczlek + przekladka miedzy nie z blachy kwasowki cietej woda)
- wyspawac nawet najsprostrzy kolektor pod turbo
- kupic turbo - od 1.8t bedzie dobre bo potencjal turbiny bedzie sie zapewne konczyl pozniej niz wytrzymalosc silnika
- kupic intercooler
- zrobic dolot
- "poloznic" wydech - jakies mniej restrykcyjne tlumiki na przyklad
+ cala masa dupereli, ktorych nie wymienilem, a beda pewnie kosztowalu ok 1000zł.
Dla mnie nie ma najmniejszej merytorycznej przeslanki, zeby wydac na uturbianie tego silnika chocby 100zł.
Ale odchodzi modyfikacja kolektora wydechowego, układ chłodzenia turbiny i o ile się nie myle to nie jest też konieczny intercooler.
Poza tym ładniej od samego dołu by się zbierała. Zarówno turbo jak i kompresor wymaga elektronicznego wtrysku.
Łapa do kompresora to chyba nie jest jakieś ogromne wyzwanie.
Nie wiem ile on by chciał uzyskać mocy.
Wymiana samego silnika raczej nie wchodzi w gre. Dochodzi tu wymiana kompa z całą wiązką kabli oraz skrzynia.
Jeżeli silnik ma naprawde zdrowy to to o poleciłbym jednak kompresor.
Poza tym ładniej od samego dołu by się zbierała. Zarówno turbo jak i kompresor wymaga elektronicznego wtrysku.
Łapa do kompresora to chyba nie jest jakieś ogromne wyzwanie.
Nie wiem ile on by chciał uzyskać mocy.
Wymiana samego silnika raczej nie wchodzi w gre. Dochodzi tu wymiana kompa z całą wiązką kabli oraz skrzynia.
Jeżeli silnik ma naprawde zdrowy to to o poleciłbym jednak kompresor.