Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 NG] Problem z ładowaniem ?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
loco_grchw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 lis 2008, 18:21
Lokalizacja: Warszawa

[ B4 NG] Problem z ładowaniem ?

Post autor: loco_grchw » 04 mar 2010, 12:47

Koledzy mam problem.
Mianowicie non stop mam problemy z akumulatorem tzn. samochód postoi 2dni nieodpalany i akumulator nie daje rady zakręcić.
Wziąłem więc miernik w dłoń i posprawdzałem.
* Aku w stanie spoczynku 13V
* Ładowanie bez obciążeń na biegu jałowym obroty około 2000 - 14,15V i na takim poziomie w zasadzie się utrzymuje.
* pobór prądu w stanie spoczynku - 0,15A <-- i to mnie zaskoczyło :shock: (wszystko co możliwe powyłączane, nie mam alarmu)
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie co i jak posprawdzać. Bo nie mam osobiście pomysłów.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 04 mar 2010, 13:11

Wychodzi na to że aku jest lichy i nie trzyma napięcia. Podjedź do gościa co handluje akumulatorami i poproś żeby Ci sprawdził twój.

Awatar użytkownika
loco_grchw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 lis 2008, 18:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: loco_grchw » 04 mar 2010, 13:26

Kurcze wiesz kolego, Aku ma 10 miesięcy. Trochę to smutne żeby po 10 miesiącach padł.
A pobieranie prądu w stanie spoczynku nie powinno byc w granicy 0.05A?

Awatar użytkownika
irekprogram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 16 lut 2010, 23:32

Post autor: irekprogram » 04 mar 2010, 13:36

ja mam pobieranie prądu 0.03a ,0.15a to za dużo moim zdaniem sprawdz radio ja jak odłączyłem swoje radio to pobór spadł z 0.09 do 0.03 a , a głowny kabel prądowy do radia podpiełem pod takie miejsce gdzie prąd jest tylko jak sie kluczyk przekręci

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 04 mar 2010, 14:40

tak jak kolega pisze sprawdz radio ale miałem przypadek że jedna dioda w prostowniku alternatora była uszkodzona i tez roaładowywało akumulator odłącz radio i wszystko co może miec pobór prądu i wepni miernik miedzy alternator a ten gruby kabel co do niego idzie i sprawdz

Awatar użytkownika
loco_grchw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 lis 2008, 18:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: loco_grchw » 06 mar 2010, 13:44

Więc koledzy zmieniłem miernik.
Według porad odłączyłem radio i co się okazało...że to radio ciągnęło 0.15A :shock: .
Mam jeszcze problem mianowicie, sprawdziłem napięcie ładowania z obicążeniem i pokazało mi 13.45V.
Chyba jest to dużo za niskie ładowanie?
Macie jakieś rady? Chyba zacznę wymianę od regulatora napięcia?

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 06 mar 2010, 14:42

kolego pod obciążeniem 13,45 moze być czyli masz dobre ładowanie maksymalne ładowanie akumlatora jest 14,4

Awatar użytkownika
loco_grchw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 lis 2008, 18:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: loco_grchw » 06 mar 2010, 20:05

Kurcze to ja już nie wiem co zrobić z tym fantem.... :cry:

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 08 mar 2010, 23:12

jugo007 pisze:kolego pod obciążeniem 13,45 moze być czyli masz dobre ładowanie maksymalne ładowanie akumlatora jest 14,4
to nie jest ok. pod obciążeniem powinno byc kolo 13,8-13.9V bo potem aku bedzie juz kiepsko ładowany. Tak wiec sprawdz regulator na jakie jest napiecie, wina tez moze byc w samym alternatorze bo sie zasyfil w srodku jak rowniez napiece moze ginać na kazdym łaczeniu kalbi przy rozruszniku, alternaotrze i akumulatorze.

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Post autor: kacper85 » 09 mar 2010, 02:59

loco_grchw, dodam że w wakacje miałem awarie. Nie mogłem odpalić, zero reakcji nawet kontrolki słabo świeciły. Aku miał po sprawdzeniu miernikiem dobre napięcie, mimo to go dałem pod prostownik. Po zdjęciu z prostownika miał jeszcze lepsze wyniki napięcia jednak znowu nie paliły nawet kontrolki. A w warsztacie tylko na idiote wyszedłem bo to że aku pokazuje dobre napięcie to nic nie znaczy, może być po prostu zepsuty/zużyty już mocno i nie ma odpowiedniego prądu rozruchowego by zakręcić lub nawet zapalić kontrolki. Twój może po prostu jest w ciut lepszym stanie dlatego przestaje działać dopiero po 2-3 dniach

Awatar użytkownika
loco_grchw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 lis 2008, 18:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: loco_grchw » 09 mar 2010, 11:42

spiczi pisze:
jugo007 pisze:kolego pod obciążeniem 13,45 moze być czyli masz dobre ładowanie maksymalne ładowanie akumlatora jest 14,4
to nie jest ok. pod obciążeniem powinno byc kolo 13,8-13.9V bo potem aku bedzie juz kiepsko ładowany. Tak wiec sprawdz regulator na jakie jest napiecie, wina tez moze byc w samym alternatorze bo sie zasyfil w srodku jak rowniez napiece moze ginać na kazdym łaczeniu kalbi przy rozruszniku, alternaotrze i akumulatorze.
No właśnie tak mi się wydawało że za niskie. Regulator ma 14.1V.
Chyba po prostu wyciągnę alternator i zawiozę do reanimacji.
A jeśli chodzi o AKU to siedzi cały czas w samochodzie (tylko odłączyłem radio, póki co) i samochód odpala bez problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl