[ B4 NG] Problem z ładowaniem ?
- loco_grchw
- Forum Audi 80
- Posty: 53
- Rejestracja: 27 lis 2008, 18:21
- Lokalizacja: Warszawa
[ B4 NG] Problem z ładowaniem ?
Koledzy mam problem.
Mianowicie non stop mam problemy z akumulatorem tzn. samochód postoi 2dni nieodpalany i akumulator nie daje rady zakręcić.
Wziąłem więc miernik w dłoń i posprawdzałem.
* Aku w stanie spoczynku 13V
* Ładowanie bez obciążeń na biegu jałowym obroty około 2000 - 14,15V i na takim poziomie w zasadzie się utrzymuje.
* pobór prądu w stanie spoczynku - 0,15A <-- i to mnie zaskoczyło :shock: (wszystko co możliwe powyłączane, nie mam alarmu)
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie co i jak posprawdzać. Bo nie mam osobiście pomysłów.
Pozdrawiam
Mianowicie non stop mam problemy z akumulatorem tzn. samochód postoi 2dni nieodpalany i akumulator nie daje rady zakręcić.
Wziąłem więc miernik w dłoń i posprawdzałem.
* Aku w stanie spoczynku 13V
* Ładowanie bez obciążeń na biegu jałowym obroty około 2000 - 14,15V i na takim poziomie w zasadzie się utrzymuje.
* pobór prądu w stanie spoczynku - 0,15A <-- i to mnie zaskoczyło :shock: (wszystko co możliwe powyłączane, nie mam alarmu)
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie co i jak posprawdzać. Bo nie mam osobiście pomysłów.
Pozdrawiam
- loco_grchw
- Forum Audi 80
- Posty: 53
- Rejestracja: 27 lis 2008, 18:21
- Lokalizacja: Warszawa
- irekprogram
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 16 lut 2010, 23:32
- loco_grchw
- Forum Audi 80
- Posty: 53
- Rejestracja: 27 lis 2008, 18:21
- Lokalizacja: Warszawa
Więc koledzy zmieniłem miernik.
Według porad odłączyłem radio i co się okazało...że to radio ciągnęło 0.15A :shock: .
Mam jeszcze problem mianowicie, sprawdziłem napięcie ładowania z obicążeniem i pokazało mi 13.45V.
Chyba jest to dużo za niskie ładowanie?
Macie jakieś rady? Chyba zacznę wymianę od regulatora napięcia?
Według porad odłączyłem radio i co się okazało...że to radio ciągnęło 0.15A :shock: .
Mam jeszcze problem mianowicie, sprawdziłem napięcie ładowania z obicążeniem i pokazało mi 13.45V.
Chyba jest to dużo za niskie ładowanie?
Macie jakieś rady? Chyba zacznę wymianę od regulatora napięcia?
- loco_grchw
- Forum Audi 80
- Posty: 53
- Rejestracja: 27 lis 2008, 18:21
- Lokalizacja: Warszawa
to nie jest ok. pod obciążeniem powinno byc kolo 13,8-13.9V bo potem aku bedzie juz kiepsko ładowany. Tak wiec sprawdz regulator na jakie jest napiecie, wina tez moze byc w samym alternatorze bo sie zasyfil w srodku jak rowniez napiece moze ginać na kazdym łaczeniu kalbi przy rozruszniku, alternaotrze i akumulatorze.jugo007 pisze:kolego pod obciążeniem 13,45 moze być czyli masz dobre ładowanie maksymalne ładowanie akumlatora jest 14,4
loco_grchw, dodam że w wakacje miałem awarie. Nie mogłem odpalić, zero reakcji nawet kontrolki słabo świeciły. Aku miał po sprawdzeniu miernikiem dobre napięcie, mimo to go dałem pod prostownik. Po zdjęciu z prostownika miał jeszcze lepsze wyniki napięcia jednak znowu nie paliły nawet kontrolki. A w warsztacie tylko na idiote wyszedłem bo to że aku pokazuje dobre napięcie to nic nie znaczy, może być po prostu zepsuty/zużyty już mocno i nie ma odpowiedniego prądu rozruchowego by zakręcić lub nawet zapalić kontrolki. Twój może po prostu jest w ciut lepszym stanie dlatego przestaje działać dopiero po 2-3 dniach
- loco_grchw
- Forum Audi 80
- Posty: 53
- Rejestracja: 27 lis 2008, 18:21
- Lokalizacja: Warszawa
No właśnie tak mi się wydawało że za niskie. Regulator ma 14.1V.spiczi pisze:to nie jest ok. pod obciążeniem powinno byc kolo 13,8-13.9V bo potem aku bedzie juz kiepsko ładowany. Tak wiec sprawdz regulator na jakie jest napiecie, wina tez moze byc w samym alternatorze bo sie zasyfil w srodku jak rowniez napiece moze ginać na kazdym łaczeniu kalbi przy rozruszniku, alternaotrze i akumulatorze.jugo007 pisze:kolego pod obciążeniem 13,45 moze być czyli masz dobre ładowanie maksymalne ładowanie akumlatora jest 14,4
Chyba po prostu wyciągnę alternator i zawiozę do reanimacji.
A jeśli chodzi o AKU to siedzi cały czas w samochodzie (tylko odłączyłem radio, póki co) i samochód odpala bez problemu.