Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 1Z] problem z regulatorem turbiny i zaworkiem N75

ODPOWIEDZ
danfan

[ B4 1Z] problem z regulatorem turbiny i zaworkiem N75

Post autor: danfan » 05 mar 2010, 13:18

:-) Witam Wszystkich jestem od nie dawna posiadacza B-4 wiec proszę o pomoc .W moim autku zauważyłem brak mocy (taki lekki muł) Zauważyłem ze tzw grucha nie reaguje na zmianę obrotów nie rusza się czy może ktoś miła taki problem jak to ugryść i od czego zacząć szukać może ten zaworek N75 lub wymiana wężyków podciśnieniowych.Czy zassanie powietrza ustami powinna ruszyć ten regulator czy potrzeba większego ciśnienia.

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 05 mar 2010, 13:21

a gruszke sprawdzałes na postoju??Jak to stwierdziłes??

danfan

Post autor: danfan » 05 mar 2010, 13:25

no właśnie na postoju popatrzyłem i nie wiem czy na postoju przy przegazowaniu ma się ruszać czy nie ?

Awatar użytkownika
audi1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: audi1993 » 05 mar 2010, 13:28

na postoju nie będzie sie ruszać ponieważ silnik nie jest obciążony,
podczas jazdy tylko.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 mar 2010, 13:28

danfan pisze:Zauważyłem ze tzw grucha nie reaguje na zmianę obrotów nie rusza się
Nie zauważysz gazując na postoju ,za małe ciśnienie żeby upuszczała .
danfan pisze:czy może ktoś miła taki problem jak to ugryść i od czego zacząć
Zacznij od zmierzenia ciśnienia doładowania ,albo zrób tzw.bajpas który potwierdzi że to wina n75.Podłączasz przewód od turbiny bezpośrednio do gruszki zaworu upustowego .Ciśnienie doładowania będzie max 0,6 bara wtedy .Jak objawy miną to n75 do wymiany .Podkreślam WYMIANY ,czyszczenie ,psikanie wd itp.zabiegi strata czasu ,starczają na krótko albo wcale i problem wczesniej lub pużniej wraca.Problem z n75 przerabiałem osobiście i stąd taka a nie inna opinia co do wymiany.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2010, 13:41 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 3 razy.

danfan

Post autor: danfan » 05 mar 2010, 13:32

czyli pominąć zaworek i połaczyć wężyki dobrze rozumiem ?

[ Dodano: 2010-03-05, 13:40 ]
Ok Dzięki dziś zrobię próbę może to pomoże !!!!

[ Dodano: 2010-03-05, 13:43 ]
A może ktoś coś jeszcze dopomoże w potrzebie !

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 mar 2010, 14:07

danfan pisze:A może ktoś coś jeszcze dopomoże w potrzebie !
W zasadzie nic więcej nie można wymyślić .Jak masz dostęp do vaga to robisz diagnozę dynamiczną i wszystko wiesz

kefir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 21 wrz 2009, 09:32
Lokalizacja: Swidnica

Post autor: kefir » 08 mar 2010, 13:14

Witam mam pytanie odnośnie zaworka n75 chciałem go wymienić ale na allegro nie ma o takim symbolu jak mój.Sprawdzałem mój to Pierburg 028 905 283 , a naaukcjach są ale 028 906 283 takie były w A4 ja mam B4 pomijam żemocowanie jest trochę inne , ale to nie problem.Więc czy zakładaliście u siebie takie z A4,będzie grało czy nie?

[ Dodano: 2010-03-08, 15:31 ]
Byłem w serwisie widocznie żle odczytałem ma być 028 906 283 tylko jaki A,J czy to nie ma znaczenia?

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 01 kwie 2010, 13:58

Kolego kefir oznaczenie jest mniej ważne musi pasować kostka która jest kwadratowa.
Przy okazji zapytam, dmuchając w przewód ( IC-ECU) w stronę do IC ma być jakiś opór w przepływie powietrza? Podobnie w stonę ECU ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 kwie 2010, 23:03

rczopik2 pisze:Przy okazji zapytam, dmuchając w przewód ( IC-ECU) w stronę do IC ma być jakiś opór w przepływie powietrza?
Jakiś tam bedzie ale w sumie dmuchasz w otwarty układ bo powietrze wyjdzie w końcu przez filtr powietrza ;-)
rczopik2 pisze:Podobnie w stonę ECU ?
W stronę ECU na pewno powinien być opór

pawellox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 02 lip 2007, 22:51
Lokalizacja: bialystok

Post autor: pawellox » 02 kwie 2010, 08:49

Pytanko mam Czy ktoś ma manuala jak wyczyścic N75 ???

Awatar użytkownika
pafko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 gru 2006, 08:13
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: pafko » 02 kwie 2010, 09:11


gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 02 kwie 2010, 23:14


ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl