Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 04 mar 2010, 19:27

No koledzy z tego ci mi wiadomo (ale mogę się mylić), są 3 temp. otwarcia termostatów: 76, 82 i 87 stopni. W dobie produkcji taśmowej chyba w żaden sposób nie sprawdzają ich, tylko z góry zakładają, że zastosowane składniki dają żądany efekt - czyli wychodzi loteria z kupnem nowego termostatu. Mi blat pokazuje na ostatnio wymienianym termostacie ok 80 stopni (temp. otwarcia 87), na VAG 85-87. Tak więc cuda i wianki <ok>

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 04 mar 2010, 22:19

BorysTDI, no z tego co ja wiem to były właśnie takie rodzaje termostatów. Tylko na każdym jest napisane przy ilu się otwiera więc wszystko wiadomo. Na moim pisało 87 a otwiera się przy 82...

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 05 mar 2010, 17:57

BorysTDI pisze:No koledzy z tego ci mi wiadomo (ale mogę się mylić), są 3 temp. otwarcia termostatów: 76, 82 i 87 stopni. W dobie produkcji taśmowej chyba w żaden sposób nie sprawdzają ich, tylko z góry zakładają, że zastosowane składniki dają żądany efekt - czyli wychodzi loteria z kupnem nowego termostatu. Mi blat pokazuje na ostatnio wymienianym termostacie ok 80 stopni (temp. otwarcia 87), na VAG 85-87. Tak więc cuda i wianki <ok>
tak jest z termostatami każdej firmy,czy to oryginał czy zamiennik,producenci sprawdzają wyrywkowo kilka egzemplarzy z danej serii...z tymi temperaturami otwarcia masz rację chodx pierwszy raz słyszę o 76 stopniach.

mastacrx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 16 gru 2009, 21:24
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Post autor: mastacrx » 10 mar 2010, 18:37

no i dalszy ciąg historii...jestem właśnie po wymianie czujnika g62, zniknęło przekłamanie między vagiem, a deską rozdzielczą natomiast wentylatory zdecydowanie za późno się włączają przy 100,112 C, dodatkową dziwną rzeczą jest fakt, że dolny wąż jest minimalnie mniej ciepły od górnego, wskazuje to na zakamienioną chłodnice? Na trasie silnik trzyma 90C, a na postoju dochodzi do 100, 112, czy to wina czujnika odpowiedzialnego za włączanie wentylatorów? Jaki jest jego koszt

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 10 mar 2010, 19:28

mastacrx pisze:wentylatory zdecydowanie za późno się włączają przy 100,112 C, dodatkową dziwną rzeczą jest fakt, że dolny wąż jest minimalnie mniej ciepły od górnego, wskazuje to na zakamienioną chłodnice? Na trasie silnik trzyma 90C, a na postoju dochodzi do 100, 112, czy to wina czujnika odpowiedzialnego za włączanie wentylatorów?
Kolego, to co opisujesz mieści się w normie. Tyle w temacie.

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 10 mar 2010, 19:33

Podłączę sie do tematu. Od dłuższego czasu zaobserwowałem u mnie takie dziwo : jade dlugą trasę a temperatura jest na ostatniej kresce od lewej czyli jakies 55C. I tak jest non stop, kiedys norma była 75C. O co tu biega :?:

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 10 mar 2010, 19:42

KLAKSON pisze:O co tu biega
A jak jedziesz tą długą trasą to dolny wąż jest ciepły? wiatrak sie włącza? pewnie Ci czujnik wariuje na króćcu, albo masz otwarty termostat na stałe i wolno sie grzeje.

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 10 mar 2010, 19:47

percevalle, wiesz co powiem skrycie, że przed zabiegiem to dobrze działało. Ale zachciało mi się styki wyczyścić WD40 i od tamtej pory temperatura max 60C i jakos auto nie tak jedzie :roll:

mastacrx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 16 gru 2009, 21:24
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Post autor: mastacrx » 10 mar 2010, 19:57

percevalle pisze:
mastacrx pisze:wentylatory zdecydowanie za późno się włączają przy 100,112 C, dodatkową dziwną rzeczą jest fakt, że dolny wąż jest minimalnie mniej ciepły od górnego, wskazuje to na zakamienioną chłodnice? Na trasie silnik trzyma 90C, a na postoju dochodzi do 100, 112, czy to wina czujnika odpowiedzialnego za włączanie wentylatorów?
Kolego, to co opisujesz mieści się w normie. Tyle w temacie.
dodam, że dziś przy otwartym korku od wyrównawczego raz się zagotowała :roll:

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 10 mar 2010, 20:19

KLAKSON pisze:powiem skrycie, że przed zabiegiem to dobrze działało. Ale zachciało mi się styki wyczyścić WD40 i od tamtej pory temperatura max 60C i jakos auto nie tak jedzie
No to chyba sam sobie odpowiedziałeś dlaczego tak jest ;)
mastacrx pisze:dodam, że dziś przy otwartym korku od wyrównawczego raz się zagotowała
Normalna sprawa, przy otwartym korku, nie miałeś ciśnienia w układzie i obniżyła się temp wrzenia płynu, która normalnie w układzie ciśnieniowym wynosi powyżej 110*C

pzdr

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 mar 2010, 20:38

percevalle pisze:mastacrx napisał/a:
dodam, że dziś przy otwartym korku od wyrównawczego raz się zagotowała


Normalna sprawa, przy otwartym korku, nie miałeś ciśnienia w układzie i obniżyła się temp wrzenia płynu, która normalnie w układzie ciśnieniowym wynosi powyżej 110*C
to, że dzięki ciśnieniowemu układowi chłodzenia zyskuje się wyższą temperaturę wrzenia płynu to jasne ale sam płyn i tak ma temperaturę wrzenia wyższą niż woda, więc na postoju gdy układ chłodzenia i wszystkie czujniki są sprawne, to i tak nie powinien się zagotować. no chyba, że ktoś odkręcił korek od zbiorniczka i jeździł mocno obciążając silnik

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 10 mar 2010, 20:40

percevalle pisze:
KLAKSON pisze:powiem skrycie, że przed zabiegiem to dobrze działało. Ale zachciało mi się styki wyczyścić WD40 i od tamtej pory temperatura max 60C i jakos auto nie tak jedzie
No to chyba sam sobie odpowiedziałeś dlaczego tak jest ;)

No dobra ale teraz jak to odkręcic?. Co mogło się zwalic podczas czyszczenia ?

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 10 mar 2010, 21:04

KLAKSON, może wyczyść wtyczkę i okolice z nadmiaru tego WD-40 i ew. syfu? Podczas czyszczenia to nie wiem, św. Idzi chyba tylko mógł coś zepsuć.

mastacrx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 16 gru 2009, 21:24
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Post autor: mastacrx » 10 mar 2010, 21:13

grze pisze:
percevalle pisze:mastacrx napisał/a:
dodam, że dziś przy otwartym korku od wyrównawczego raz się zagotowała


Normalna sprawa, przy otwartym korku, nie miałeś ciśnienia w układzie i obniżyła się temp wrzenia płynu, która normalnie w układzie ciśnieniowym wynosi powyżej 110*C
to, że dzięki ciśnieniowemu układowi chłodzenia zyskuje się wyższą temperaturę wrzenia płynu to jasne ale sam płyn i tak ma temperaturę wrzenia wyższą niż woda, więc na postoju gdy układ chłodzenia i wszystkie czujniki są sprawne, to i tak nie powinien się zagotować. no chyba, że ktoś odkręcił korek od zbiorniczka i jeździł mocno obciążając silnik
ale czy nie za późno się wentylatory włączają?

masuo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 wrz 2009, 06:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: masuo » 11 mar 2010, 06:20

a ja mialem podobnie ze wskazania temp. byly ok 70st. czy to w trasie czy na miescie a stalo sie to po tym jak wyjmowalem szary czujnik temp. Po wymianie na nowy jest elegancko, tamten stary byl caly w jakims osadzie czy kamieniu i kiepsko wygladal, mysle ze czyszczenie stykow malo da

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl