[All] Termostat a wskazania temperatury
No koledzy z tego ci mi wiadomo (ale mogę się mylić), są 3 temp. otwarcia termostatów: 76, 82 i 87 stopni. W dobie produkcji taśmowej chyba w żaden sposób nie sprawdzają ich, tylko z góry zakładają, że zastosowane składniki dają żądany efekt - czyli wychodzi loteria z kupnem nowego termostatu. Mi blat pokazuje na ostatnio wymienianym termostacie ok 80 stopni (temp. otwarcia 87), na VAG 85-87. Tak więc cuda i wianki <ok>
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
tak jest z termostatami każdej firmy,czy to oryginał czy zamiennik,producenci sprawdzają wyrywkowo kilka egzemplarzy z danej serii...z tymi temperaturami otwarcia masz rację chodx pierwszy raz słyszę o 76 stopniach.BorysTDI pisze:No koledzy z tego ci mi wiadomo (ale mogę się mylić), są 3 temp. otwarcia termostatów: 76, 82 i 87 stopni. W dobie produkcji taśmowej chyba w żaden sposób nie sprawdzają ich, tylko z góry zakładają, że zastosowane składniki dają żądany efekt - czyli wychodzi loteria z kupnem nowego termostatu. Mi blat pokazuje na ostatnio wymienianym termostacie ok 80 stopni (temp. otwarcia 87), na VAG 85-87. Tak więc cuda i wianki <ok>
no i dalszy ciąg historii...jestem właśnie po wymianie czujnika g62, zniknęło przekłamanie między vagiem, a deską rozdzielczą natomiast wentylatory zdecydowanie za późno się włączają przy 100,112 C, dodatkową dziwną rzeczą jest fakt, że dolny wąż jest minimalnie mniej ciepły od górnego, wskazuje to na zakamienioną chłodnice? Na trasie silnik trzyma 90C, a na postoju dochodzi do 100, 112, czy to wina czujnika odpowiedzialnego za włączanie wentylatorów? Jaki jest jego koszt
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Kolego, to co opisujesz mieści się w normie. Tyle w temacie.mastacrx pisze:wentylatory zdecydowanie za późno się włączają przy 100,112 C, dodatkową dziwną rzeczą jest fakt, że dolny wąż jest minimalnie mniej ciepły od górnego, wskazuje to na zakamienioną chłodnice? Na trasie silnik trzyma 90C, a na postoju dochodzi do 100, 112, czy to wina czujnika odpowiedzialnego za włączanie wentylatorów?
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
dodam, że dziś przy otwartym korku od wyrównawczego raz się zagotowała :roll:percevalle pisze:Kolego, to co opisujesz mieści się w normie. Tyle w temacie.mastacrx pisze:wentylatory zdecydowanie za późno się włączają przy 100,112 C, dodatkową dziwną rzeczą jest fakt, że dolny wąż jest minimalnie mniej ciepły od górnego, wskazuje to na zakamienioną chłodnice? Na trasie silnik trzyma 90C, a na postoju dochodzi do 100, 112, czy to wina czujnika odpowiedzialnego za włączanie wentylatorów?
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
No to chyba sam sobie odpowiedziałeś dlaczego tak jestKLAKSON pisze:powiem skrycie, że przed zabiegiem to dobrze działało. Ale zachciało mi się styki wyczyścić WD40 i od tamtej pory temperatura max 60C i jakos auto nie tak jedzie
Normalna sprawa, przy otwartym korku, nie miałeś ciśnienia w układzie i obniżyła się temp wrzenia płynu, która normalnie w układzie ciśnieniowym wynosi powyżej 110*Cmastacrx pisze:dodam, że dziś przy otwartym korku od wyrównawczego raz się zagotowała
pzdr
to, że dzięki ciśnieniowemu układowi chłodzenia zyskuje się wyższą temperaturę wrzenia płynu to jasne ale sam płyn i tak ma temperaturę wrzenia wyższą niż woda, więc na postoju gdy układ chłodzenia i wszystkie czujniki są sprawne, to i tak nie powinien się zagotować. no chyba, że ktoś odkręcił korek od zbiorniczka i jeździł mocno obciążając silnikpercevalle pisze:mastacrx napisał/a:
dodam, że dziś przy otwartym korku od wyrównawczego raz się zagotowała
Normalna sprawa, przy otwartym korku, nie miałeś ciśnienia w układzie i obniżyła się temp wrzenia płynu, która normalnie w układzie ciśnieniowym wynosi powyżej 110*C
- KLAKSON
- Forum Audi 80
- Posty: 1767
- Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
- Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
- Kontakt:
percevalle pisze:No to chyba sam sobie odpowiedziałeś dlaczego tak jestKLAKSON pisze:powiem skrycie, że przed zabiegiem to dobrze działało. Ale zachciało mi się styki wyczyścić WD40 i od tamtej pory temperatura max 60C i jakos auto nie tak jedzie
No dobra ale teraz jak to odkręcic?. Co mogło się zwalic podczas czyszczenia ?
ale czy nie za późno się wentylatory włączają?grze pisze:to, że dzięki ciśnieniowemu układowi chłodzenia zyskuje się wyższą temperaturę wrzenia płynu to jasne ale sam płyn i tak ma temperaturę wrzenia wyższą niż woda, więc na postoju gdy układ chłodzenia i wszystkie czujniki są sprawne, to i tak nie powinien się zagotować. no chyba, że ktoś odkręcił korek od zbiorniczka i jeździł mocno obciążając silnikpercevalle pisze:mastacrx napisał/a:
dodam, że dziś przy otwartym korku od wyrównawczego raz się zagotowała
Normalna sprawa, przy otwartym korku, nie miałeś ciśnienia w układzie i obniżyła się temp wrzenia płynu, która normalnie w układzie ciśnieniowym wynosi powyżej 110*C