[80 B4 2.0 ABK] Przyczyny tzw. wystrzałów w silniku z gazem
- gawcio12312
- Forum Audi 80
- Posty: 87
- Rejestracja: 21 mar 2009, 19:34
- Lokalizacja: Zdonia/Zakliczyn n/D
Jeśli gaz jest dobrze ustawiony wszystko powinno być ok. Ja wychodzę z założenia że samochodu nie powinno palić się na gazie, bez względu na to jaką i której generacji na instalację. Wiele osób już mi powiedziało, że gaźnik nigdy nie strzela, choć zbytnio nie chce mi się w to wierzyć. Osobiście jeszcze nigdy mi się to nie przytrafiło, a mam właśnie gaźnikowca.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W Ładzie miałeś pewnie gaźnik a przy gaźniku gaz jest podawany w miejscu w tym samym miejscu co benzyna.ruktaf pisze:Witam. Miałem wcześniej Ładę 2107 1.3, Bp to ona widziała jak wlewałem do piły motorowej, na gazie zrobiłem ok. 160000 km i nigdy nie strzeliła, natomiast moje ABK to mi maskę wygięło, nie wspomnę o przepływce i obudowie filtra, ale przyznaję przy ubogiej mieszance działo mi się to częściej.
W ABK są bardziej agresywne fazy rozrządu (między innymi dłuższe otwarcie zaworów dla lepszego przepływu mieszanki aby zwiększyć moc silnika) ale to zwiększa prawdopodobieństwo cofnięcia się płomienia (nawet na benzynie). Dlatego w takim wypadku jest stosowany wtrysk wielopunktowy gdzie mieszanka wybuchowa znajduje się w malutkiej cześć kolektora, ponieważ paliwo jest podawane tuż przed zaworami.
Konstruktorzy nie przewidzieli że ktoś wypełni cały dolot powietrza mieszanką palną. Jeśli odpala się zimny silnik to mieszka jest za uboga dla silnika, który pracując na benzynie miałby mieszankę bogatszą w paliwo.
Do odpalania na LPG duże lepsze by było ABT.
Co do tego to racja w ładzie mikser był na gaźniku i nie robiła problemu w ABK gdy by policzyć objętość przepływki, rury gumowej i kolektora ssącego to wyszło by parę cm3 mieszanki wybuchowej, nic dziwnego że "targa" obudowy i przepływki. Ja mam już dość tego gazu jak ustawię, że schodzi mi do 15l/100 to strzela 2-3 razy dziennie, jak mi gaziarz ustawił na analizatorze to wyszło 20 i strzelało raz na tydzień, potem przestawił mi zapłon to na BP rosły obroty do 4-5000 a na gazie 1100 nie strzeliło przez tydzień potem przestawił mi znów zapłon to strzela raz na tydzień. Może przyczyną moich problemów jest instalacja. Reduktor BRC bez komputera tylko jak nazywają gaziarze z jakimiś sitkami, bez silnika krokowego tylko z śrubą do regulacji mieszanki, ale jest tam jakaś skrzynka co jest podpięta do sondy i coś tam musi być jeszcze bo zmienia mi samo na gaz przy 2000 obrotów.
Jeżeli chodzi o odpalanie to niema problemu pali od strzała tylko jak zgaśnie zanim się rozgrzeje to jest problem, wtedy muszę palić na BP.
Jeżeli chodzi o odpalanie to niema problemu pali od strzała tylko jak zgaśnie zanim się rozgrzeje to jest problem, wtedy muszę palić na BP.
DZISIAJ MI ZNÓW ZACZĄŁ świrować tz nie chciał pracować na BP na gazie miał wysokie obroty, zdjąłem wtyczkę od regulatora wolnych obrotów i stał się cud na gazie śmiga jak tralala na BP są za niskie obroty ale nic się nie dzieje, jak podepnę wtyczkę to wariuje.
Podejrzewam, że coś jest z sterowaniem bo regulator jest dobry bo zrobiłem przekładkę do passata i było wszystko ok
Podejrzewam, że coś jest z sterowaniem bo regulator jest dobry bo zrobiłem przekładkę do passata i było wszystko ok
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 paź 2009, 15:27
- Lokalizacja: Wrocław
a mi jak strzelala na lpg to swiece przeczyscilem i bylo ok na ilesset km i potem znow strzal jak sie wtepnac chcialo no to swiece to przeczyszczenia az pewnego pieknego dnia wracajac do do z 1km od niego buch wiec macha w gore opaske trzeba bylo poprawic wsiadam zaplon wlaczac krece a ta nic az mi aku padl i no i co okazalo sie ze modul siadl... po wymianie na uzywke za 100zeta chodzi pieknie bez czyszczenia swiec co kilkaset km i od reki mniejsze spalania ponizej 11l/100km lgp a wczesniej to w 13l/100km lpg sie miescila....