Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] Przyczyny tzw. wystrzałów w silniku z gazem

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
gawcio12312
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 21 mar 2009, 19:34
Lokalizacja: Zdonia/Zakliczyn n/D

Post autor: gawcio12312 » 20 wrz 2009, 20:11

a ja mam gaz 2 generacji i niekiedy strzeli ale tylko jak pale bezpośrednio na gazie ale mam teraz po założeniu LPG problem na benie

Awatar użytkownika
Łysy_18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 466
Rejestracja: 21 sie 2007, 23:11
Lokalizacja: Siennica

Post autor: Łysy_18 » 22 wrz 2009, 10:25

Jeśli gaz jest dobrze ustawiony wszystko powinno być ok. Ja wychodzę z założenia że samochodu nie powinno palić się na gazie, bez względu na to jaką i której generacji na instalację. Wiele osób już mi powiedziało, że gaźnik nigdy nie strzela, choć zbytnio nie chce mi się w to wierzyć. Osobiście jeszcze nigdy mi się to nie przytrafiło, a mam właśnie gaźnikowca.

ruktaf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 05 sty 2010, 14:55
Lokalizacja: małopolska

Post autor: ruktaf » 27 lut 2010, 21:45

Witam. Miałem wcześniej Ładę 2107 1.3, Bp to ona widziała jak wlewałem do piły motorowej, na gazie zrobiłem ok. 160000 km i nigdy nie strzeliła, natomiast moje ABK to mi maskę wygięło, nie wspomnę o przepływce i obudowie filtra, ale przyznaję przy ubogiej mieszance działo mi się to częściej.

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 27 lut 2010, 22:27

co moge dodac tylko potwierdze co napisali koledzy : kable WN i swiece najczesciej , mokra kopulka lub zly jej stan , zle wyregulowany gaz . Za to wszystko czasem placi sie wysoka cene ;-) .

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 lut 2010, 18:22

ruktaf pisze:Witam. Miałem wcześniej Ładę 2107 1.3, Bp to ona widziała jak wlewałem do piły motorowej, na gazie zrobiłem ok. 160000 km i nigdy nie strzeliła, natomiast moje ABK to mi maskę wygięło, nie wspomnę o przepływce i obudowie filtra, ale przyznaję przy ubogiej mieszance działo mi się to częściej.
W Ładzie miałeś pewnie gaźnik a przy gaźniku gaz jest podawany w miejscu w tym samym miejscu co benzyna.
W ABK są bardziej agresywne fazy rozrządu (między innymi dłuższe otwarcie zaworów dla lepszego przepływu mieszanki aby zwiększyć moc silnika) ale to zwiększa prawdopodobieństwo cofnięcia się płomienia (nawet na benzynie). Dlatego w takim wypadku jest stosowany wtrysk wielopunktowy gdzie mieszanka wybuchowa znajduje się w malutkiej cześć kolektora, ponieważ paliwo jest podawane tuż przed zaworami.
Konstruktorzy nie przewidzieli że ktoś wypełni cały dolot powietrza mieszanką palną. Jeśli odpala się zimny silnik to mieszka jest za uboga dla silnika, który pracując na benzynie miałby mieszankę bogatszą w paliwo.
Do odpalania na LPG duże lepsze by było ABT.

ruktaf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 05 sty 2010, 14:55
Lokalizacja: małopolska

Post autor: ruktaf » 28 lut 2010, 22:33

Co do tego to racja w ładzie mikser był na gaźniku i nie robiła problemu w ABK gdy by policzyć objętość przepływki, rury gumowej i kolektora ssącego to wyszło by parę cm3 mieszanki wybuchowej, nic dziwnego że "targa" obudowy i przepływki. Ja mam już dość tego gazu jak ustawię, że schodzi mi do 15l/100 to strzela 2-3 razy dziennie, jak mi gaziarz ustawił na analizatorze to wyszło 20 i strzelało raz na tydzień, potem przestawił mi zapłon to na BP rosły obroty do 4-5000 a na gazie 1100 nie strzeliło przez tydzień potem przestawił mi znów zapłon to strzela raz na tydzień. Może przyczyną moich problemów jest instalacja. Reduktor BRC bez komputera tylko jak nazywają gaziarze z jakimiś sitkami, bez silnika krokowego tylko z śrubą do regulacji mieszanki, ale jest tam jakaś skrzynka co jest podpięta do sondy i coś tam musi być jeszcze bo zmienia mi samo na gaz przy 2000 obrotów.
Jeżeli chodzi o odpalanie to niema problemu pali od strzała tylko jak zgaśnie zanim się rozgrzeje to jest problem, wtedy muszę palić na BP.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 01 mar 2010, 20:01

moze problem tkwi w prawidłowo ustawionym zapłonie...

ruktaf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 05 sty 2010, 14:55
Lokalizacja: małopolska

Post autor: ruktaf » 01 mar 2010, 22:50

DZISIAJ MI ZNÓW ZACZĄŁ świrować tz nie chciał pracować na BP na gazie miał wysokie obroty, zdjąłem wtyczkę od regulatora wolnych obrotów i stał się cud na gazie śmiga jak tralala na BP są za niskie obroty ale nic się nie dzieje, jak podepnę wtyczkę to wariuje.
Podejrzewam, że coś jest z sterowaniem bo regulator jest dobry bo zrobiłem przekładkę do passata i było wszystko ok

dlugi422
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 06 lut 2010, 21:21

Post autor: dlugi422 » 03 mar 2010, 15:29

u mnie też tak było.ale założyłem wtyczkę od wolnych obrotów i dodałem powietrza na wężu od gazu . od razu mniej kopcił i palił. na benzynie miał stale bujanie na wolnych obrotach ale jak dla mnie OK.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 03 mar 2010, 20:12

dlugi422 pisze:dodałem powietrza na wężu od gazu
w jaki sposób?

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 03 mar 2010, 23:17

Lenio21 pisze:
dlugi422 pisze:dodałem powietrza na wężu od gazu
w jaki sposób?
Zapewne pokrętłem :-)

Grubson997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 08 paź 2009, 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Grubson997 » 04 mar 2010, 18:14

Miałem te same problemy, regulacja pomogła ale na nie zbyt długo, duże znaczenie odgrywa stan całej instalacji.
W każdym przypadku rolę może odgrywać inny element, więc trzeba poświęcić troszkę czasu i przejrzeć wszystkie elementy współgrające z LPG

dlugi422
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 06 lut 2010, 21:21

Post autor: dlugi422 » 06 mar 2010, 09:10

Powietrze dodałem pokrętłem.Ja odpalam na benzynie to jest 1500 obr. do odpowiedniej temperatury po czym samo spada do 900 i trzyma. Jeszcze warto sprawdzić szczelność węża z ciśnieniem idącego z serwera hamulcowego do silnika . 8-)

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 07 mar 2010, 21:18

a mi jak strzelala na lpg to swiece przeczyscilem i bylo ok na ilesset km i potem znow strzal jak sie wtepnac chcialo no to swiece to przeczyszczenia az pewnego pieknego dnia wracajac do do z 1km od niego buch wiec macha w gore opaske trzeba bylo poprawic wsiadam zaplon wlaczac krece a ta nic az mi aku padl i no i co okazalo sie ze modul siadl... po wymianie na uzywke za 100zeta chodzi pieknie bez czyszczenia swiec co kilkaset km i od reki mniejsze spalania ponizej 11l/100km lgp a wczesniej to w 13l/100km lpg sie miescila....

ruktaf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 05 sty 2010, 14:55
Lokalizacja: małopolska

Post autor: ruktaf » 09 mar 2010, 20:03

Odnośnie strzałów to po prawidłowej regulacji zapłonu dzieje się to sporadycznie i delikatnie bez krzywienia przepływki i targania obudowy filtra, ponadto uspokoiły się obroty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl