Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 PM] Chwilowe wzrosty temperatury na wskaźniku

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Belphegor89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 14 lut 2010, 22:02
Lokalizacja: Poniatów

[B3 PM] Chwilowe wzrosty temperatury na wskaźniku

Post autor: Belphegor89 » 06 mar 2010, 23:40

Witam. Mój problem wygląda następująco: samochód ładnie się nagrzewa i trzyma temperaturę 90 stopni (niedawno wymieniony termostat) ale zauważyłem, że raz na jakiś czas temperatura szybko wzrasta do 100-110 stopni, po czym zwykle równie szybko wraca do 90. Nie bardzo mam pomysł gdzie szukać uszkodzenia.

Na przyszłość tytułuj wątki zgodnie z regulaminem (aby tytuł wątku streszczał istotę problemu).
Ostatnio zmieniony 07 mar 2010, 16:11 przez Belphegor89, łącznie zmieniany 1 raz.

dlugi422
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 06 lut 2010, 21:21

Post autor: dlugi422 » 07 mar 2010, 08:10

A dokładnie kiedy wzrasta ci temperatura , jak stoisz czy jedziesz ?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 07 mar 2010, 10:11

Może czujnik wariuje który daje sygnał na zegary a czy przy tych 110 stopniach włącza się wentylator :?:

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 07 mar 2010, 10:26

Kolega Goldi j51 ma rację pewnie czujnik wariuje, ja też miałem podobną sytuację. ( tylko, że u mnie temp cały czas była na 100 stopni ) po wymianie czujnika na orginał wszystko wróciło do normy ( tylko nie kupuj czujnika firmy Hans Pries, inaczej Topran, bo ja najpierw taki kupiłem to na wstępie pokazywał temp 100 stopni, kupiłem oryginał ze szrotu i śmiga jak ta lala )

Belphegor89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 14 lut 2010, 22:02
Lokalizacja: Poniatów

Post autor: Belphegor89 » 07 mar 2010, 13:00

Temperatura wzrasta nawet gdy jadę po trasie. Jak do tej pory wentylator się nie włączał.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 07 mar 2010, 15:18

a wskaźnik poziomu paliwa Ci nie wariuje ? bo możliwe, że może regulator napięcia w zegarach, ale to by wskaźnik temp, i poziomu paliwa wariował

Belphegor89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 14 lut 2010, 22:02
Lokalizacja: Poniatów

Post autor: Belphegor89 » 07 mar 2010, 22:03

Ze wskaźnikiem paliwa raczej nic dziwnego się nie dzieje.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 08 mar 2010, 19:22

ja bym obstawiał na czujnik temp. pewnie świruje i podaje dziwne wskazania na deskę

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: gucia » 21 mar 2010, 16:37

Ja tak maiłem w swoim audi. Sprawdź oporność czujnika (szarego) i jeśli odbiega od danych, to go wymień. Ja zapłaciłem ok. 65 zł.

iboxcyc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 26 gru 2010, 12:53

Post autor: iboxcyc » 19 lut 2011, 10:18

u mojego brata bylo tak w polonezie i to bylo uszczelka pod glowica

Dragomi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 03 lut 2011, 20:36

Post autor: Dragomi » 19 lut 2011, 11:44

iboxcyc pisze:u mojego brata bylo tak w polonezie i to bylo uszczelka pod glowica
czemu od razu z takimi rzeczami wyjeżdżasz, głowica nie ma tu nic wspólnego z tym wtedy by temperatura zbyt szybko rosła i silnik cały czas miał wysoką temperaturę,

sprawdziłbym czujnik temperatury na wstępie, tak jak piszą poprzednicy może mu coś bije na dekiel już;p

Awatar użytkownika
djmajor01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 26 sty 2010, 18:28
Lokalizacja: KTA

Post autor: djmajor01 » 19 lut 2011, 12:05

gucia pisze:Ja tak maiłem w swoim audi. Sprawdź oporność czujnika (szarego) i jeśli odbiega od danych, to go wymień. Ja zapłaciłem ok. 65 zł.

Podzielam opinie Kolegi, Znajomy tez mial taki przypadek i to pomogło rozwiazać problem.

iboxcyc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 26 gru 2010, 12:53

Post autor: iboxcyc » 19 lut 2011, 12:26

a jeszcze sie spytam jak jest duzo na minusie to czy ci zamarza parownik??

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: gucia » 19 lut 2011, 17:15

Tak. Dlatego odpalanie jest na benzynie, żeby podgrzać płyn chłodniczy.
W "starym" Oplu jeździłem na samym gazie i przy dużych mrozach polewałem gorącą wodą mikser i odpalałem na gazie, ale to zamierzchłe dzieje.

Awatar użytkownika
motora125
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:30
Lokalizacja: Uchanie LHR

Post autor: motora125 » 19 lut 2011, 17:41

Część Wam wszystkim :-) yyy podepnę się do tematu z tymi wariacjami temperatury. Zawsze najpierw wina idzie na czujnik ale może warto zacząć od jeszcze bardziej banalnej rzeczy i sprawdzić czy mechanior, który zmieniał mam termostat składając wszystko nie popełnił żadnego błędu i nie ubywa mam płynu chłodniczego, czyż nie ? objawy będą podobne jeśli mam będzie brakować płynu, gwałtowne skoki temperatury i powroty do normy. Czujnik mamy przecież w krućcu przy głowicy a wiadomo, że zapowietrzal mam się będzie zawsze w najwyższym punkcie układu i będą problemy z ogrzewaniem. Warto to spradzić bo szkoda silnika i naszych nerwów ale to tylko moje sugestie :-) a jak już rozwiążesz problem napisz na forum :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl