[2.3 ng coupe]nieszczelność drzwi kierowcy
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
[2.3 ng coupe]nieszczelność drzwi kierowcy
Witam Koledzy.Mam pewien bardzo denerwujący mnie problem-mianowicie chodzi o nieszczelnośc drzwi a dokładniej szum wiatru podczas jazdy dobiegający z samego rogu-tam gdzie jest ta trójkątna gumna.Macie jakieś patenty aby to ogarnąć??
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
te gumowe uszczelnienia przy lusterku i z drugiej strony drzwi sa faktycznie niedostepne w ASO, a kosztowaly ok 30 zl sztuka, ewentualnie jesli ktos ma dojscia do zakladu produkujacego elementy z gumy mozna by zapytac czy by odlali z gumy takie, potrzebne wtedy bylyby na wzor te uszczelniacze do matrycy, ma ktos takie dojscia?? to dobry bylby interes hehe :mrgreen:
Ja miałem podobny problem
hodzi przedewszystkim o to że rama z szybą jest cała przykręcona w dzwiach w środku na te nie pamiętam ile śrub i jeżeli nie jest dobrze ustawiona to właśnie są te szumy ile ja z tym sięnawalczyłem zanim to wyrególowałem jak było ciepło a potem gdzy zrobiło sie zimno to okazało sięże mi szyba w jednym miejscu uszczelke przycina bo pod wplywem zimna sztywnieją gumy.
Generalnie wysokość tej trójkątnej gumy można rególować razem z ramą jak będzie podciągnięta wyżej będzie lepiej dociskała i szyba bedzie podchodziła wyrzej przez co zmniejszy się szczelina syzyfowa robota normalnie tymbardziej że u mnie np. były przekładane drzwi z manuali na elektryczne i źle spasowane było wszystko więc musiałem też pod niektóre śruby podkładki dawać
hodzi przedewszystkim o to że rama z szybą jest cała przykręcona w dzwiach w środku na te nie pamiętam ile śrub i jeżeli nie jest dobrze ustawiona to właśnie są te szumy ile ja z tym sięnawalczyłem zanim to wyrególowałem jak było ciepło a potem gdzy zrobiło sie zimno to okazało sięże mi szyba w jednym miejscu uszczelke przycina bo pod wplywem zimna sztywnieją gumy.
Generalnie wysokość tej trójkątnej gumy można rególować razem z ramą jak będzie podciągnięta wyżej będzie lepiej dociskała i szyba bedzie podchodziła wyrzej przez co zmniejszy się szczelina syzyfowa robota normalnie tymbardziej że u mnie np. były przekładane drzwi z manuali na elektryczne i źle spasowane było wszystko więc musiałem też pod niektóre śruby podkładki dawać
dokładnie. w wiekrzosci wypadków pomaga regulacja samej szyby (przykręcona na 2 torxy), lub regulacja prowadnicy na szybe, przykręcona na górze na 2 śruby i na dole na jedną (po jednej stronie i po drugiej to samo). Poluzuj na początek prowadnice unieś lekko do góry i dokręć na jedną śrube, zmknij kilka razy drzwi, żeby zobaczyć czy nie zawadza za wysoko o uszczelke i czy dobrze przylega. jeżeli na oko jest ok. to poskładaj i jedź na jazdę próbną czynność bardzo prosta. Jeżeli z różnych przyczyn nie możesz unieść już wyżej prowadnicy, to wtedy wykręć samą szybę i przykręć kawałek wyżej.
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
kolega kazi podał dosc skomplikowana metode, generalnie regulacja wysokosci szyby jest na jednej srubce, przy gornym mocowaniu od strony klamki, jest tam srubka wkrecona od spodu i na niej sie reguluje wysokosc domkniecia szyby, a nie odkreca cały stelaż, powodzenia!!
u mnie wyregulowałem na cacy, a po zalozeniu tapcerki znow szumiało, wiec zdjolem i poł obrotu srubka załatwiło problem, a te gumki przy lusterkach nie maja na to zadnego wpływu, tylko ten trujkącik na samym rogu dziwi musi byc dobrze spasowany, ka juz gumek przy boczkach nie mam prawie wcale a nic nie szumi
u mnie wyregulowałem na cacy, a po zalozeniu tapcerki znow szumiało, wiec zdjolem i poł obrotu srubka załatwiło problem, a te gumki przy lusterkach nie maja na to zadnego wpływu, tylko ten trujkącik na samym rogu dziwi musi byc dobrze spasowany, ka juz gumek przy boczkach nie mam prawie wcale a nic nie szumi