Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1,9 TDI 1Z] poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym

ODPOWIEDZ
Andrzejcybul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 25 kwie 2007, 21:54
Lokalizacja: Olsztyn

[80 B4 1,9 TDI 1Z] poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym

Post autor: Andrzejcybul » 10 cze 2007, 11:18

:cry:
Mam pytanie.
Gdy sprawdzam poziom płynu chłodzacego w zbiorniczku wyrównawczym w czasie gdy jest silnik zimny wskazuje mi normalny poziom.
Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów sprawdzam płyn, wskazuje mi mniej niz połowe zbiorniczka po odkreceniu korka słychac syk i płyn wyrównuje sie do normalnego poziomu. o co chodzi.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2007, 15:56 przez Andrzejcybul, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kilerek 23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
Lokalizacja: konin

Post autor: kilerek 23 » 10 cze 2007, 11:26

myśle że u ciebie wszystko jest ok poprostu na gorącym silniku zawsze jest jakieś ciśnienie... a temp jak wskazuje????? pozdro!!!

Andrzejcybul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 25 kwie 2007, 21:54
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Andrzejcybul » 10 cze 2007, 11:28

temperatur ok powyzej 95 nieidzie

Awatar użytkownika
kilerek 23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
Lokalizacja: konin

Post autor: kilerek 23 » 10 cze 2007, 11:45

czyli moim zdaniem jest ok :mrgreen: miłego dnia!!!!!

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 10 cze 2007, 12:02

Według mnie coś jest nie tak... Może jest źle odpowietrzony układ... U mnie czy zimny czy ciepły poziom płynu jest taki sam. Jak odkręcam korek to też syknie ale poziom się nie zmienia.

Awatar użytkownika
dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2007, 18:22
Lokalizacja: Płock

Post autor: dejf » 10 cze 2007, 13:05

Nie spotkalem sie z czyms takim ale u mnie zimny czy cieply jest mniej wiecej tyle samo plynu. Sprobuj odpowietrzyc.. odkrec zaworek od nagrzewnicy (na plaski srubokret), ustaw ogrzewanie na maxa i odkrec pojemnik od plynu i niech auto troche pochodzi uklad powinien sie sam odpowietrzyc..

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 cze 2007, 13:18

Cos u kolegi jest nie tak, na pewno nie jets to normlane. U mnie nic takiego sie nie dzieje, takie skoki poziomu płynu u mnie nie występują. Jak miałem zapowietrzony układ to działo mi sie cos takiego że na rozgrzanym silniku poziom płynu podnościł mi sie gdyż powietrze w układzie zwiekszało swoją objętość. A jak silnik ostygł, na przykład na drugi dzień to błynu lekko ubyło, co było związane z odpowietrzaniem sie. Radze zrbić tak jak koledzy, czyli nagrzewnica maks na ciepło. U mnie to pomogło.

Awatar użytkownika
kilerek 23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
Lokalizacja: konin

Post autor: kilerek 23 » 10 cze 2007, 15:01

czyli na ciepłym nie powinno być żadnego ciśnienia w układzie??? u mnie jest ( nie jest strasznie duże) ale poziom sie podniesie jak odkręce korek jakieś 4cm(na rozgrzanym) i mam to auto od prawie 3 lat a odkąd pamietam tak było i nic sie nie dzieje....(kilku mechaników mówiło że jest ok niema sie czym martwić) więc jeżeli to nie jest normalne to zrób jak koledzy wyżej radzą a z mojej strony sorki jeśli wprowadziłem cie w błąd.... ;-) a jak wy myślicie jeżeli ja jeżdze z tym prawie 3 lata i nic sie nie dzieje to chyba niema przy tym co grzebać??? pozdrawiam!!!

[ Dodano: 2007-06-10, 15:06 ]
a i jeszcze jedno to dlaczego w instrukcji jest podane że nie odkręcać korka na rozgrzanym silniku bo można sie poparzyć płynem??? to chyba nie tyczy sie samochodów z uszkodzonym ukłdem chłodzenia tylko wydaje mi sie że każdych...

Awatar użytkownika
dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2007, 18:22
Lokalizacja: Płock

Post autor: dejf » 10 cze 2007, 15:36

Ale Tobie kilerek23 sie stan plynu podnosi tak jak i mi a koledze Andrzejcybul, z tego co napisal, to stan plynu opada o polowe jak silnik sie rozgrzeje..

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 10 cze 2007, 16:33

U mnie też na rozgrzanym jest trochę większy poziom płynu. Przy wymianie termostatu zmieniany był płyn i pewnie mechanik nie odpowietrzył do końca układu. Trzeba się będzie zastosować do wskazówek kolegów ;-)

Andrzejcybul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 25 kwie 2007, 21:54
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Andrzejcybul » 10 cze 2007, 16:38

A moze to byc wina nieszczelności układu, mam wyciek płynu koło silnika tam gdzie podłączone są przewody i jakis czujnik ale wyciek jest tylko w czasie jazdy

Awatar użytkownika
dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2007, 18:22
Lokalizacja: Płock

Post autor: dejf » 10 cze 2007, 16:58

Jesli Ci leci gdzies to na pewno tam tkwi przyczyna.. Jest gdzies na forum o tym ze cieknie plyn w okolichach czujnika temperatury.. Poszukaj tu na stronie albo na http://www.audiklub.org/

bogoos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:47
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: bogoos » 12 cze 2007, 09:48

to najpierw powinieneś sprawdzić co to za wyciek. ale jak ci sie podnosi i upada poziom płunu to sobie go odpowietrz.. zatkaj tą nieszczelnośc i odpowietrz układ. rozgrzej silnik najlepiej się przejedź kawałek później jak wystygnie dolej i powinno być wszystko git. przynajmniej u mnie tak się to robi :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl