[80 B4 1,9 TDI 1Z] poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 25 kwie 2007, 21:54
- Lokalizacja: Olsztyn
[80 B4 1,9 TDI 1Z] poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym
:cry:
Mam pytanie.
Gdy sprawdzam poziom płynu chłodzacego w zbiorniczku wyrównawczym w czasie gdy jest silnik zimny wskazuje mi normalny poziom.
Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów sprawdzam płyn, wskazuje mi mniej niz połowe zbiorniczka po odkreceniu korka słychac syk i płyn wyrównuje sie do normalnego poziomu. o co chodzi.
Mam pytanie.
Gdy sprawdzam poziom płynu chłodzacego w zbiorniczku wyrównawczym w czasie gdy jest silnik zimny wskazuje mi normalny poziom.
Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów sprawdzam płyn, wskazuje mi mniej niz połowe zbiorniczka po odkreceniu korka słychac syk i płyn wyrównuje sie do normalnego poziomu. o co chodzi.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2007, 15:56 przez Andrzejcybul, łącznie zmieniany 1 raz.
- kilerek 23
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
- Lokalizacja: konin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 25 kwie 2007, 21:54
- Lokalizacja: Olsztyn
- kilerek 23
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
- Lokalizacja: konin
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Cos u kolegi jest nie tak, na pewno nie jets to normlane. U mnie nic takiego sie nie dzieje, takie skoki poziomu płynu u mnie nie występują. Jak miałem zapowietrzony układ to działo mi sie cos takiego że na rozgrzanym silniku poziom płynu podnościł mi sie gdyż powietrze w układzie zwiekszało swoją objętość. A jak silnik ostygł, na przykład na drugi dzień to błynu lekko ubyło, co było związane z odpowietrzaniem sie. Radze zrbić tak jak koledzy, czyli nagrzewnica maks na ciepło. U mnie to pomogło.
- kilerek 23
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
- Lokalizacja: konin
czyli na ciepłym nie powinno być żadnego ciśnienia w układzie??? u mnie jest ( nie jest strasznie duże) ale poziom sie podniesie jak odkręce korek jakieś 4cm(na rozgrzanym) i mam to auto od prawie 3 lat a odkąd pamietam tak było i nic sie nie dzieje....(kilku mechaników mówiło że jest ok niema sie czym martwić) więc jeżeli to nie jest normalne to zrób jak koledzy wyżej radzą a z mojej strony sorki jeśli wprowadziłem cie w błąd.... a jak wy myślicie jeżeli ja jeżdze z tym prawie 3 lata i nic sie nie dzieje to chyba niema przy tym co grzebać??? pozdrawiam!!!
[ Dodano: 2007-06-10, 15:06 ]
a i jeszcze jedno to dlaczego w instrukcji jest podane że nie odkręcać korka na rozgrzanym silniku bo można sie poparzyć płynem??? to chyba nie tyczy sie samochodów z uszkodzonym ukłdem chłodzenia tylko wydaje mi sie że każdych...
[ Dodano: 2007-06-10, 15:06 ]
a i jeszcze jedno to dlaczego w instrukcji jest podane że nie odkręcać korka na rozgrzanym silniku bo można sie poparzyć płynem??? to chyba nie tyczy sie samochodów z uszkodzonym ukłdem chłodzenia tylko wydaje mi sie że każdych...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 25 kwie 2007, 21:54
- Lokalizacja: Olsztyn
Jesli Ci leci gdzies to na pewno tam tkwi przyczyna.. Jest gdzies na forum o tym ze cieknie plyn w okolichach czujnika temperatury.. Poszukaj tu na stronie albo na http://www.audiklub.org/
to najpierw powinieneś sprawdzić co to za wyciek. ale jak ci sie podnosi i upada poziom płunu to sobie go odpowietrz.. zatkaj tą nieszczelnośc i odpowietrz układ. rozgrzej silnik najlepiej się przejedź kawałek później jak wystygnie dolej i powinno być wszystko git. przynajmniej u mnie tak się to robi