Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABT 2.0 ] problem z przełączaniem się z benzyny na gaz

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
skifa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 18 sty 2009, 19:29
Lokalizacja: Łódzkie

[b4 ABT 2.0 ] problem z przełączaniem się z benzyny na gaz

Post autor: skifa » 10 mar 2010, 19:22

Panowie mam pytanie do was czym spowodowane może być opożnione przełączenie się z benzyny na gaz lpg? czy ma to coś wspólnego z uszkodzonym tzw podgrzewaczem powietrza przy obudowie od filtra powietrza? bo ta klapka w nim się nie podnosi jak jest silnik zimny a podciśnienie jest bo sprawdzałem osobiście.Chciałem jeszcze zapytać jeśli bym ten podgrzewacz wymienił na nowy to czy spalanie gazu bedzie się zmiejszać jeśli ten podgrzewacz będzie działał poprawnie? czy też zostawić go i nie zmieniać?bo podobno gaz lpg w samochodzie do spalania powinien z zimnym powietrzem się mieszać a nie z ciepłym.pomoże ktoś?

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 10 mar 2010, 19:42

Pewnie ktoś kto montował gaz specjalnie zblokował tą klapkę żeby cały czas ssał zimne powietrze. Tak właśnie oni robią.
Odnośnie późnego przełączania z benzyny na gaz to u mnie tak się działo jak miałem zabrudzony elektrozawór przy parowniku. Po czyszczeniu jest ok.

leopard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 09 wrz 2009, 00:14

Re: [b4 ABT 2.0 ] problem z przełączaniem się z benzyny na g

Post autor: leopard » 10 mar 2010, 20:27

skifa pisze:Panowie mam pytanie do was czym spowodowane może być opożnione przełączenie się z benzyny na gaz lpg? czy ma to coś wspólnego z uszkodzonym tzw podgrzewaczem powietrza przy obudowie od filtra powietrza? bo ta klapka w nim się nie podnosi jak jest silnik zimny a podciśnienie jest bo sprawdzałem osobiście.Chciałem jeszcze zapytać jeśli bym ten podgrzewacz wymienił na nowy to czy spalanie gazu bedzie się zmiejszać jeśli ten podgrzewacz będzie działał poprawnie? czy też zostawić go i nie zmieniać?bo podobno gaz lpg w samochodzie do spalania powinien z zimnym powietrzem się mieszać a nie z ciepłym.pomoże ktoś?
to nie ma nic wspólnego z tym co do zmniejszenia spalania gazu nic nie poradzisz mamy zime i w tych warunkach wzrasta dużo zużycie gazu przeliczjąc na km i nic na to nie poradzisz

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 10 mar 2010, 20:50

Sprawdz elektrozawór gazowe wszystkie wsuwki czy nie są zaśniedziałe napisz jaką masz instalacje której generacji i jakiej firmy a ktoś ci pomorze ;-)

skifa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 18 sty 2009, 19:29
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: skifa » 11 mar 2010, 20:39

A więc tak instalacja tzn parownik lovato ( ta sonda to bingo M. tak mi się on przełącza od samego początku jak tylko był gaz załozony .A jeśli bym ta klapkę w tym podgrzewaczu w pozycji tak na połowę ustawił na stałę to mogło by to tak być? czy też na nowa wymienić by prawidłowo funkcjonowała ale nowa 120 zl tak mi powiedziano w sklepie o ile mają na hurtowni to mozna by zamówić trochę to kosztuje .Prawda?dodam jeszcze że ten tzw silnik krokowy od gazu( choć to nie wygląda na silnik krokowy) ten przełącznik elektroniczny wstawiłem nowy bo stary żle przełączał i jest trochę lepiej.

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 11 mar 2010, 21:45

Witam! Zacznij od sprawdzenia jaki masz próg temperaturowy ustawiony do przełączania na gaz. Żadne klapki czy inne cuda nie mają wpływu na to, czy ma się wcześniej czy później przełączyć na gaz. Polecam całkowite wyłączenie tej funkcji w sterowniku.
Co do niesprawnej części w układzie dolotowym - jeśli faktycznie jest niesprawny to wymień. Nie na darmo ktoś to tam zaprojektował.

skifa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 18 sty 2009, 19:29
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: skifa » 12 mar 2010, 18:39

Sylwiasty to ja podjade do gazownika i ta fukcje mi wyłączy bo jak dobrze pamietam to on ja chyba włączał przez to że mówił ze auto teraz bedzie sie przełączac na gaz schodząć z obrotów , a nie jak dotychczas rosnąc.A co do tej klapki to na szrocie popytam o nią.Sprawdzałem u mojego ojca w vw 3 i u niego ta klapka działa na podciśnienie na zimnym.oki czyli temat zamknięty.

Sroczka_22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 14 mar 2010, 08:01
Lokalizacja: Humniska/Brzozów

Post autor: Sroczka_22 » 15 mar 2010, 11:42

sylwiasty ma racje tez mielismy ustawiony prog temperaturowy do przelaczenia na gaz.Musisz jechac zeby ci zmienili na mniejszy .

skifa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 18 sty 2009, 19:29
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: skifa » 15 mar 2010, 20:18

Więc tak: ta klapkę czyli podgrzewacz wymieniłem, na szrocie go kupiłem działa poprawnie 10 zl ( jak za darmo).A co do temp. ustawionej by przełączył sie na gaz to mam na 10 stopni to już chyba niżej się nie da wcześniej miałem na 20 to mi gzownik na ten najniższą temp.ustawił jeśli móił prawde.A mam takie pytanie do was : czy teraz jak ten podgrzewacz powietrza działa poprawnie to ta taka maż ( masło) w odmie nie bedzie się już zbierać?pomoże ktoś??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl