[All] Opony na LATO - jakie wybrać ?
skibi pisze:Jeszcze mam pytanie. Jakie są plusy i minusy zastosowania szerszych opon
To tak po krótce:
Plusy:
- Lepszy efekt
wizualny
- Lepsza przyczepność na suchej nawierzchni
- Mniejsze znoszenie opon na zakręcie
- Mniejszy czas buksowania kołami podczas ruszania
Minusy:
- Większe ryzyko wpadnięcia w poślizg na mokrej nawierzchni
- Większe zużycie paliwa
- Pogorszenie osiągów
- Prowadzenie w koleinach
Oczywiście niektóre z tych zalet czy wad należy traktować z przymróżeniem oka np.lepszy efekt wizualny(bo w przypadku baloniastej opony to bez znaczenia bo i tak czy to opona 195 czy tam 205 to nie będzie to wyglądało ładnie),czy pogorszenie osiągów auta(zmiana ze 195 na 205 jakoś bardzo auta nie spowolni).
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
ogladam te ceny i ogolnie oferte opon w rozmiarze 225/35/17 i nie mam szerokiego wyboru... natomiast w 215/40/17 juz jest z czego wybrac i w nawet ciekawych cenach, tylko moze ktos bedzie wiedzial czy roznica w profilu opony duzo sie zmienia? wiem ze ta srodkowa wartosc to procentowa wartosc szerokosci, wiec idac tym tropem profil powinnien sie nie znacznie zwiekszyc chyba no nie?
kolczat, zerknij tu http://www.oponeo.pl/narzedzia/m/124/za ... opon.htmlx i tam powypełniaj te pola i Sobie porównasz co i jak.A jeśli pytasz o wygląd to zerknij tutaj
http://www.tyrestretch.com/10_225_35_R1 ... op.jpg.php
http://www.tyrestretch.com/10_215_40_R1 ... 17.jpg.php
Ja bym się skusił na 215/40.Na wyglądzie dużo nie stracisz a i wybór w 215/40 dużo większy i opony tańsze niż te przy 225/35.
http://www.tyrestretch.com/10_225_35_R1 ... op.jpg.php
http://www.tyrestretch.com/10_215_40_R1 ... 17.jpg.php
Ja bym się skusił na 215/40.Na wyglądzie dużo nie stracisz a i wybór w 215/40 dużo większy i opony tańsze niż te przy 225/35.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
luk448, dzieki dzieki super, jakbym mogl Ci dac punkt za pomoc to bylo by juz w 100% dobrze ;] tak 215/40 jest wyzsze ale za to kat natarcia naciagu jest mniejszy takze nic nie bedzie tarlo, tym bardziej ze mam lekka glebe, same wskazania zmiany z poprzedniego rozmiaru to 2% takze nie ma tragedii, heh tym bardziej ze 225/35 wzgledem ori 195/65/15 jest 7% a jezdzilem caly sezon w ten sposob
A czy mógłby mi ktoś przybliżyć jak wygląda sprawa rantu ochronnego na felgę? Poszukałem na różnych forach opinii na temat opon i zgłupiałem już, bo wg informacji tam zawartych, jedne opony posiadają rant ochronny na felgę, a inne nie. Przejrzałem oferty internetowych sklepów oponiarskich i tam nie udało mi się znaleźć informacji które modele opon mają ten rant, a które nie. Jeśli już trafiłem na takie info, to pochodzi ono raczej z jakiegoś forum. Na jednym forum spotkałem się z pytaniem czy to czy opona zawiera rant zależy od jej profilu - czy jest niski czy nie. Jednak niestety nikt nie udzielił tam odpowiedzi na to pytanie. Kieruję je więc do Was :mrgreen:
Mam jeszcze jedno pytanie: czy skoro mam zamiar kupić opony w rozmiarze 195/65/R15, to czy zwracać uwagę na to czy opony mają rent czy nie? Latem jeżdżę na alu.
Mam jeszcze jedno pytanie: czy skoro mam zamiar kupić opony w rozmiarze 195/65/R15, to czy zwracać uwagę na to czy opony mają rent czy nie? Latem jeżdżę na alu.
grze, wiele współczesnych opon chroni swoje ścianki boczne i rant felgi przed tego typu uszkodzeniem poprzez zastosowanie specyficznych ochraniaczy, zwanych rantami ochronnymi. Pomaga to ograniczyć uszkodzenia opon i/lub felg, gdy kierowca przytrze kołem o krawężnik podczas parkowania lub skręcania. Najczęściej rant ochronny występuje w oponach osobowych o profilu poniżej 55, jednak są wyjątki (zależnie od danego producenta). Dlaczego poniżej profilu 55? Bo tego typu opony nazywane niskoprofilowymi, najczęściej zakłada się na felgę aluminiową. Ponadto, opony powyżej profilu 55 mają tak duży "balon", że rant felgi aluminiowej bez problemu "wchodzi" w oponę. Jednakże, jak już wspomniano, zależność: niski profil - opona z rantem, nie jest regułą. Możliwe są przypadki, gdy konkretny model opony występuje w danym rozmiarze zarówno w wersji z rantem, jak i w wersji bez rantu. Jak to możliwe? Powodem są umowy pomiędzy producentami samochodów, a producentami opon. Jeśli dany producent auta zamawia opony na pierwsze wyposażenie (OE) do swojego modelu samochodu, to może sobie zażyczyć, by te konkretne opony nie miały rantu ochronnego (opony bez rantu ułatwiają montaż kołpaków).
Koledzy, a co myślicie o takich oponkach?
http://www.allegro.pl/item948453752_opo ... rakow.html
Szukam czegoś w przystępnej cenie. Powiedziałbym, że w bardzo przystępnej.
http://www.allegro.pl/item948453752_opo ... rakow.html
Szukam czegoś w przystępnej cenie. Powiedziałbym, że w bardzo przystępnej.