Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.2 KV LPG]samochód zamulony-LPG, żle działająca benzyna

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
fire109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 mar 2010, 01:23

[B3 2.2 KV LPG]samochód zamulony-LPG, żle działająca benzyna

Post autor: fire109 » 07 mar 2010, 01:59

Witam
Mam zamiar poprawić trochę stan techniczny mojej Audi 90 Quattro 2,2 KV(benzyna+gaz) 136KM Mechaniczny Wtrysk Wielopunktowy(silnik 130tys km po szlifie) , chciałbym zlikwidować następujące wady:
-samochód na gazie wolno wkręca się na obroty,jest bardzo zamulony jak na swoja moc(posiadam też Audi 80 1,8S 90KM i przyspiesza ona porównywalnie)
-gdy silnik jest zimny i pracuje na gazie to gaśnie trzeba trzymać wciśnięty pedał gazu gdy jest rozgrzany wszystko jest w normie.
-samochód dłuższy czas nie pracował na benzynie ponieważ był uszkodzony rozdzielacz paliwa(kiedyś jak się jeździło na gazie strzelało w kolektor ssący i chyba z tego powodu uszkodziła się benzyna)
po wymianie rozdzielacza paliwa samochód pracuje na benzynie lecz podczas dodawania gazu silnik się dusi ale stopniowo wciskając pedał gazu obroty rosną i jakiś czas temu przy 6tys obrotów na benzynie
tak pierdykło że aż rozerwało tłumik.
-auto ma odłączony komputer który steruje ilością podawanego gazu a w jego miejsce jest zamontowana śruba do tej regulacji dawki gazu(o ile obrotów odkręcić śrubę?)

Liczę na waszą pomoc.

_uwaga
Ostatnio zmieniony 07 mar 2010, 17:02 przez fire109, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Post autor: kacper85 » 07 mar 2010, 07:44

Na początek zmień tytuł wątku bo nie dałeś tagów w tytuł tematu. Jest to Twój pierwszy post wogóle na forum a wypadało by najpierw sie przywitać w odpowiednim dziale. Polecam lekture TEGO i TEGO TEŻ zanim mody spacyfikują Twój wątek.

fire109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 mar 2010, 01:23

Post autor: fire109 » 07 mar 2010, 23:34

może teraz ktoś się wypowie

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 08 mar 2010, 12:32

Wydaje mi się, że silnik KV jest dosyć podobny konstrukcyjnie do NG jeśli chodzi o system zasilania. Pewnie jest to inna wariacja na temat k- jetronica, ale ogólne zasady i ogólne niedomagania powinny być podobne.
Na temat niedomagań NG jest sporo na forum. Poszukaj
Na pewno rzeczy takie jak szczelność dolotu i węży podciśnieniowych, ustawienie zapłonu, rozrządu i sprawność pewnych czujników.
Ogólnie proponuje trzymać się zasady, że najpierw doprowadzić auto do stanu używalności na pb, a potem zająć się instalacją gazową.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 08 mar 2010, 20:45

Na bezynie mulowaty i strzaly w tlumik to typowy objaw zbyt bogatej mieszanki. Ty w tym czyms masz warmup-a? I czujnik czasowo termiczny? Jak z ich dzialaniem?

fire109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 mar 2010, 01:23

Post autor: fire109 » 10 mar 2010, 22:09

możesz wytłumaczyć czym się reguluje skład mieszanki, jak zrobić żeby mniej benzyny dostawał bo jest tak jak gdyby go zalewało? a czy mam tego warm-upa to nie wiem bo nie bardzo kojarzę co to takiego.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 11 mar 2010, 22:59

nie znam tego silnika wiec nie jestem pewien co tam siedzi jaka to generacja kjeta
napewno dobrze podales kod silnika?
miesznke regulujesz imbusem 4mm a ten wchodzi w zaslepiona dziurke miedzy gume nad tzlezem przeplywomnierza a rozdzielaczem paliwa... jak nie wiesz gdzie to pewnie nie znajdziesz...
jest to dobrze opisane na forum capri podawqalem gdzies juz tu ten adres...

fire109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 mar 2010, 01:23

Post autor: fire109 » 12 mar 2010, 20:07

Chodzi o zawór iglicowy, do regulacji ilości paliwa powracającej do baku?
A silnik na pewno jest KV.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 13 mar 2010, 11:52

fire109, KV jest na K-jecie a NG na KE-jecie to bardzo podobne konstrukcje.

Masz dwie opcje albo wejdz do naszego centrum poczytaj "sam naprawiam..." czy "obsługa audi 80 i 90..." .Albo wstaw auto do mechanika który zna motorki na mechanicznym wtrysku.
Jeśli sam chcesz działać poznaj budowę i zasady działania ukł.zasilania w swoim piecu , następnie poczytaj forum (mając już jakąś wiedzę na temat budowy zrozumiesz o czym mowa w postach oraz które są wartościowe.)

Najpierw musisz doprowadzić do porządku ukł.zapłonowy i szczelność dolotu potem pb , potem gaz.
Prawdopodobnie jedno i drugie zasilanie nie działa prawidłowo.

fire109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 mar 2010, 01:23

Post autor: fire109 » 13 mar 2010, 16:56

Audi 90 quattro były seryjnie produkowane z silnikami KV? samochód jest z 89r i miał przeszczepiony silnik jeżeli się nie mylę w 97r.

fire109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 mar 2010, 01:23

Post autor: fire109 » 23 mar 2010, 16:52

będę musiał kupić zestaw naprawczy do parownika bo w tym też może być przyczyna, od 2003 roku nie był on regenerowany... i wezmę się do regulacji benzyny.
A co do parownika to co się w nim reguluje? jest tam jakieś pokrętło do regulacji membran? i jak ono działa?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl