[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
KRZYCHU jesli moj sterownik daje sygnal to i Twoj tez to bedzie robil.wiec bez paniki :mrgreen:
Sygnal daje przeplywka czujnik temperatury niebieski, ALE ZOSTAW TO WSZYSTKO w spokoju(BO ONE SA NAPEWNO DOBRE) , jutro napisze ci dokladnie krok po kroku co masz zrobic ZEBY TO CHULALO,tylko sprawdze bo juz nie pamietam jak to bylo.pozdrawiam
[ Dodano: 2010-02-22, 22:13 ]
KRZYCHU 6008 jak obiecalem tak robie, A wiec musisz wjechac na kanal zdjac oslone silnika,wtedy bedziesz mial najlepszy dostep do kabli alternatora,we wiazsce do niego idacej sa 3-y kable;
Gruby CZARNY przykrecony do zacisku- B+.
NIEBIESKI przykrecony do zacisku- D+.
Cienki CZARNY musisz zalozyc na zacisk- W.____ (wlasnie ten kabel jest odpowiedzialny za wlanczanie podgrzewacza)
Fabrycznie gdy niema instalcji kompletnej__(tak jak u Ciebie i u mnie)__ten Cienki CZARNY kabelek zakladany jest na WSUWKE przykrecona do OBUDOWY ALTERNATORA__(wiec teraz musisz zalozyc go na zacisk W ) <ok>
Wrazie gdyby nie pomoglo to sprawdz czy ma przejscie do sterownika(nie jest poprostu przerwany)
Mam nadzieje ze to rozwiaze Twoj problem tak jak u mnie go rozwiazalo,bo bylo dokladnie tak jak opisales.Rownierz skompletowalem wszystko i KICHA :cry: ,skopalem cala instalacje i na koncu zobaczylem ze kabel ktory daje informacje o obciazeniu alternatora NIE JEST PODPIETY pod zacisk W. <buu>
Zycze powodzenia przy podpinaniu,pozdrawiam Grzesiek. :mrgreen:
Napisz prosze czy dziala PAMIETAJ zalancza sie dopiero od -5 stopni.gdyby bylo za cieplo odlacz czujniki.
Sygnal daje przeplywka czujnik temperatury niebieski, ALE ZOSTAW TO WSZYSTKO w spokoju(BO ONE SA NAPEWNO DOBRE) , jutro napisze ci dokladnie krok po kroku co masz zrobic ZEBY TO CHULALO,tylko sprawdze bo juz nie pamietam jak to bylo.pozdrawiam
[ Dodano: 2010-02-22, 22:13 ]
KRZYCHU 6008 jak obiecalem tak robie, A wiec musisz wjechac na kanal zdjac oslone silnika,wtedy bedziesz mial najlepszy dostep do kabli alternatora,we wiazsce do niego idacej sa 3-y kable;
Gruby CZARNY przykrecony do zacisku- B+.
NIEBIESKI przykrecony do zacisku- D+.
Cienki CZARNY musisz zalozyc na zacisk- W.____ (wlasnie ten kabel jest odpowiedzialny za wlanczanie podgrzewacza)
Fabrycznie gdy niema instalcji kompletnej__(tak jak u Ciebie i u mnie)__ten Cienki CZARNY kabelek zakladany jest na WSUWKE przykrecona do OBUDOWY ALTERNATORA__(wiec teraz musisz zalozyc go na zacisk W ) <ok>
Wrazie gdyby nie pomoglo to sprawdz czy ma przejscie do sterownika(nie jest poprostu przerwany)
Mam nadzieje ze to rozwiaze Twoj problem tak jak u mnie go rozwiazalo,bo bylo dokladnie tak jak opisales.Rownierz skompletowalem wszystko i KICHA :cry: ,skopalem cala instalacje i na koncu zobaczylem ze kabel ktory daje informacje o obciazeniu alternatora NIE JEST PODPIETY pod zacisk W. <buu>
Zycze powodzenia przy podpinaniu,pozdrawiam Grzesiek. :mrgreen:
Napisz prosze czy dziala PAMIETAJ zalancza sie dopiero od -5 stopni.gdyby bylo za cieplo odlacz czujniki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
- Lokalizacja: małopolska
Zakończyłem wreszcie męczarnie z podgrzewaczem, po około dwumiesięcznym czytaniu postów na tym forum i własnych poszukiwaniach w rozwiązaniu problemu. Dzięki koledze fredi99vv i postowi zamieszczonemu powyżej uruchomiłem podgrzewacz bez żadnych komplikacji,tak jak jest napisane,podpiąłem tylko jeden kabelek do alternatora i wszystko śmiga.Możemy się cieszyć ze wśród nas są tacy forumowicze, którzy nie tylko czerpią informację z tego forum ale i również dzięlą się z innymi własną wiedzą i doświadczeniem.
Dla mnie przygoda z podgrzewaczem juz się zakończyła a posty które żeśmy wszyscy pisali niech służą innym.
Pozdrawiam
Krzysztof
Dla mnie przygoda z podgrzewaczem juz się zakończyła a posty które żeśmy wszyscy pisali niech służą innym.
Pozdrawiam
Krzysztof
podgrzewacz
pochwale sie ze znalazlem w takiej audince z podgrzewaniem ori altelnator o mocy 60 do 120A taka zwykla 80 ma altelnator 50-90A WIEC JAK KTOS ZALOZYL PODGRZEWACZ I MA PROBLEMY Z LADOWANIEM WIE JUZ GDZIE SZUKAC POZDRO
Re: podgrzewacz
Tak to prawda zgadzam się z tobą taki powinien być alternator jak mamy podgrzewacz sam mam taki oryginalnie założonyseba2303 pisze:pochwale sie ze znalazlem w takiej audince z podgrzewaniem ori altelnator o mocy 60 do 120A taka zwykla 80 ma altelnator 50-90A WIEC JAK KTOS ZALOZYL PODGRZEWACZ I MA PROBLEMY Z LADOWANIEM WIE JUZ GDZIE SZUKAC POZDRO
Panowie a powiedzcie mi czy do naszych audi można zamontować podgrzewacz montowany do bloku w silniku, bedzie pasował??? moja audi jest z marca 1994 roku na pierburgu. przy filtrze jest wyprowadzona wiązka z trzema fajkami do świec, zdecydowanie są one po to żeby podłączyć świece w podgrzewaczu. Jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy jest to wszystko kompletne i wystarczy dokupić podgrzewacz, np gdzieś są jakieś przekaźniki czy dodatkowe bezpieczniki. proszę o podpowiedz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Są dodatkowe dwa duże przekażniki i bezpiecznik 80A pod półką na pedałami .Napięcie na końcówkach zasilających świece pojawia się gdy temperatura na zewnątrz spada do ok.5 stopni.Świece w podgrzewaczu grzeją do osiągnięcia przez płyn temp.ok.70 stopni .Wszystko jest w tym temacie tylko trzeba poczytać od początkuzupens pisze:Jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy jest to wszystko kompletne i wystarczy dokupić podgrzewacz, np gdzieś są jakieś przekaźniki czy dodatkowe bezpieczniki. proszę o podpowiedz.
ok, wszystko rozumiem, tylko inetresuje mnie jeszcze czy podgrzewacz wkręcany w blok bedzie pasował, np. taki http://allegro.pl/audi-a4-1-9tdi-krocie ... 52876.html i jeszcze jedno pytanie, jeżeli odepnę wtyczkę od niebieskiego czujnika temperatury przy obecnie panujących warunkach to w instalacji od podgrzewacza po odpaleniu silnika pojawi się prąd, zakładając oczywiście ze przekażniki i bezpiecznik są i wszystko jest sprawne???
Panowie mam już oryginalny podgrzewacz, który dzisiaj sobie dokupiłem. auto z 94 roku pierburg, kolo serwa wychodzą 3 przewody na świece. Pod polką kierowcy niestety nie ma przekaźników tak samo jak i bezpiecznika, jeżeli dokupię przekaźniki i bezpiecznik to całość zadziała czy będę musiał dobierać się do eku ??? a Może po Vinie można dojść czy EKU jest dostosowane do podgrzewacza???
Panowie mam już oryginalny podgrzewacz, który dzisiaj sobie dokupiłem. auto z 94 roku pierburg, kolo serwa wychodzą 3 przewody na świece. Pod polką kierowcy niestety nie ma przekaźników tak samo jak i bezpiecznika, jeżeli dokupię przekaźniki i bezpiecznik to całość zadziała czy będę musiał dobierać się do eku ??? a Może po Vinie można dojść czy EKU jest dostosowane do podgrzewacza???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
- Lokalizacja: małopolska
Oto moja historia: postanowilem zamontowac sobie podgrzewacz, wiązkę przy ścianie grodziowej już miałem, dokupiłem tylko podgrzewacz, przekaźniki 213 i 214 oraz bezpiecznik 80A. wszystko złożyłem tak jak w tym wątku, rozciąłem wąż zamontowałem podgrzewacz przekaźniki i bezpiecznik na swoim miejscu, przed montażem sprawdziłem świece żarówe. przewód masy dorobiłem sam gdyż nie miałem a pociągnąłem go spod pompy ABS. nie sprawdzałem działania podgrzewacza gdyż chciałem poczekać aż temperatura za oknem obniży się. W/w czynności wykonałem w ubiegły piątek.
Dzisiaj po przejechaniu do pracy 30 km parkuję samochód i widzę wydobywający sie dym spod maski. Otwieram maskę a tam tli mi się przewód wychodzący z nagrzewnicy na którym zamontowany jest podgrzewacz, zaczęła fajczyć sie jedna z świec ta umieszczona na samej górze. Grzała ona tak długo aż stopiła przewód od nagrzewnicy. Szybko odłączyłem aku po czym poodcinałem przewody od świec żarowych z podgrzewacza. jako że przewód był dziurawy przed powrotem do domu wymieniłem go na nowy i spokojnie wróciłem do domu.
Czy ktoś potrafi mi wskazać skąd wziął sie prąd na tej świecy zarowej (nie wiem czy podczas zgaszenia silnika czy podczas postoju) skoro temperatura silnika na zegarze wynosila 90 stopni a otoczenia przynajmniej 15??? A może zrobiłem coś nie tak przy montażu. Dodam tylko ze przewody przy alternatorze są podłączone tak jak było napisane w tym wątku. mało brakowało a moja babcia poszła by z dymem,
Dzisiaj po przejechaniu do pracy 30 km parkuję samochód i widzę wydobywający sie dym spod maski. Otwieram maskę a tam tli mi się przewód wychodzący z nagrzewnicy na którym zamontowany jest podgrzewacz, zaczęła fajczyć sie jedna z świec ta umieszczona na samej górze. Grzała ona tak długo aż stopiła przewód od nagrzewnicy. Szybko odłączyłem aku po czym poodcinałem przewody od świec żarowych z podgrzewacza. jako że przewód był dziurawy przed powrotem do domu wymieniłem go na nowy i spokojnie wróciłem do domu.
Czy ktoś potrafi mi wskazać skąd wziął sie prąd na tej świecy zarowej (nie wiem czy podczas zgaszenia silnika czy podczas postoju) skoro temperatura silnika na zegarze wynosila 90 stopni a otoczenia przynajmniej 15??? A może zrobiłem coś nie tak przy montażu. Dodam tylko ze przewody przy alternatorze są podłączone tak jak było napisane w tym wątku. mało brakowało a moja babcia poszła by z dymem,
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
- Lokalizacja: małopolska
Dziwne rzeczy się dzieją w Twoim somochodzie, jeśli wszystko zrobiłeś poprawnie nie powinno być żadnego problemu a wydaje mi się że poszedłeś na łatwiznę.masę podłącza się do silnika albo do karoserii przy akumulatorze,czy sprawdziłeś przekaźniki przed zamontowaniem( jeśli były używane mogły być zespawane na stykach i podawać prąd nie rozłączając,nie ma możliwości wypalenia dziury w przewodzie który idzie do nagrzewnicy,chyba że nie ma w nim płynu!! Przy takiej temperaturze nie mają prawa się załączyć i dogrzewać płyn,sam o tym piszesz i to jest prawda.jeśli nie załączają się świece do podgrzewania komory spalania w silniku to i nie będą działać świece do podgrzewania płynu chłodzącego.pozostaje wszystko posprawdzać ,znaleźć przyczynę niepowodzenia i zacząć od podstaw.
Powodzenia
Powodzenia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No to i ja się pochwalę apropo podgrzewacza .Ja wolałem zamontować sobie webasto niż korzystać z prądożernego podgrzewacza .Koszt może i większy choć za 360zł(bo tyle mnie kosztowało) webasto ze zdalnym sterowaniem nie jeden z nas by sobie sprawił .Ale działanie znacznie skuteczniejsze bo odpalam sobie pilotem z domu na kilkanaście minut i temp.silnika przy obecnej na zewnątrz rośnie do ok.40 stopni .Odpalałem kilka razy , w sumie na próbę bo i tak jest jeszcze ciepło ale jak przyjdą mrozy to się dopiero przyda .Jakby ktoś miał ochotę sobie zamontować to służe wiedzą na ten temat bo muszę przyznać że temat webasto musiałem jak to mam w zwyczaju poznać dogłębnie i szczegółowo A podgrzewacz z nowymi świecami mam na zbyciu jakby ktoś potrzebował
przyznam się że przekaźników nie sprawdzałem więc jak ktoś wie to niech mi napisze jak to się robi. Myślałem że masę można wziąć z czego się chce ale jeśli nie to to poprawię, jakiej grubości musi być przewód doprowadzający masę? Podgrzewaczowi nie odpuszczę i tak go sobie zamontuję. nie chciałbym tylko mieć takich przygód jak wczoraj i zastanawiam się czy nie zrobić sobie sterowania manualnego w kabinie poprzez przelącznik wraz z diodą sygnalizującą grzanie świec.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Też myślę nad podłączeniem podgrzewacza po przez włącznik/wyłącznik znajdujący się w kabinie. Mam starszego kompa (przepływka Boscha) i z tego co się dowiedziałem na forum nie mogę wykonać instalacji tak jak w oryginale, ale chcąc mieć podgrzewacz jestem zmuszony w jakiś inny, myślę prostszy sposób go podłączyć. Uważam że złym pomysłem nie było by podłączenie świec podgrzewacza od razu pod 12 V i sterowanie tym wł/wył. Wiadome ze trzeba później pamiętać o odłączaniu zasilania od świec przy osiągnięciu powiedzmy temperatury cieczy 60*C.
Przewody myślę że 10mm2 stykną przy takim poborze prądu rzędu 30A, tylko ten włącznik musi być jakiś konkretny
Może taki
http://allegro.pl/wlacznik-wylacznik-di ... 13150.html
Tylko skromnie mówiąc lipa, bo trzeba gdzieś go chować, nie wyobrażam sobie że mógłbym zaadoptować ten pstryczek-elektryczek w przyciskach środkowej konsoli. Myślę ze dobrym miejscem była by dolna obudowa kolumny kierowniczej
Przewody myślę że 10mm2 stykną przy takim poborze prądu rzędu 30A, tylko ten włącznik musi być jakiś konkretny
Może taki
http://allegro.pl/wlacznik-wylacznik-di ... 13150.html
Tylko skromnie mówiąc lipa, bo trzeba gdzieś go chować, nie wyobrażam sobie że mógłbym zaadoptować ten pstryczek-elektryczek w przyciskach środkowej konsoli. Myślę ze dobrym miejscem była by dolna obudowa kolumny kierowniczej
z umiejscowieniem przełącznika nie bedzie problemu bo miejsca jest sporo, można go zamontować w taj plastikowej półce pod kierownicą nad nogami kierowcy, jest on dosyć ładny wiec można też na widoku. ja np mam przełącznik od rezystora mały czarny delikatny miedzy hamulcem ręcznym a lewarkiem zmiany biegów, ładnie wkomponowany wiec niewtajemniczeni nawet nie wiedzą że to nie oryginalnie. Można by było jeszcze zaadaptować przełącznik oryginalny no od wł, wył ABS z B3 i wrzucić go obok fabrycznych przy halogenach. jest tylko jeden problem z tym twoim przełącznikiem, wytrzymuje on 30A a z tego co wyczytałem to jedna świeca bierze około 12A pomnożyć razy 3 to wychodzi 36A a wiadomo że w chwili uruchomienia zawsze biorą trochę więcej ale zawsze można podłączyć tylko dwie zamiast trzech świec wtedy dać ten przełącznik plus bezpiecznik 25A lub 30A i bedzie grać muzyka. w Sobotę zaczynam działać