Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z] mało mocy powyżej 100km/h

mar2810
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 mar 2010, 08:03

[80 B4 1.9TDI 1Z] mało mocy powyżej 100km/h

Post autor: mar2810 » 10 mar 2010, 10:18

Witam wszystkich,
od pewnego czasu moje audi b4 1.9 TDI 90km nie przyspiesza tak jak powinno, tzn. jeszcze na trójce się dosyć zbiera, ale na czwórce i piątce to nie jest zbyt ciekawie;\ normalnie strach wyprzedzać, a pod górkę to ani mi to w głowie... Zauważyłem też ze samochód ma problem żeby wejść na obroty powyżej 4000 obr./min., a prędkość max to 160km/h. Dodam, że mam zaślepiony EGR i wybebeszony katalizator. Zrobiłem diagnostykę vag-iem:
błędy
Obrazek
grupa000 basic
Obrazek
grupa003 basic
Obrazek
grupa004 basic
Obrazek
grupa011 basic
Obrazek
grupa000 dynamiczne
Obrazek
grupa001 dynamiczne
Obrazek
grupa003 dynamiczne
Obrazek
grupa004 dynamiczne
Obrazek
grupa 008 dynamiczne
Obrazek
grupa 010 dynamiczne
Obrazek
grupa 011 dynamiczne
Obrazek
grupa 000 measblock
Obrazek
grupa 001 measblock
Obrazek
grupa 003 measblock
Obrazek
grupa 004 measblock
Obrazek
grupa 007 measblock
Obrazek
grupa 013 measblock
Obrazek

Proszę o pomoc w tej sprawie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 mar 2010, 21:51

Ja tu widzę że ciśnienie doładowania masz max 0,65 bara co jest stanowczo za mało bo ecu ząda powyżej 0,8 bara a dostaje 0,65 .Więc prawdopodobnie masz ominięty n75 czyli tzw.bajpas bo miałem prawie dokładnie takie same wartości jak kupiłem auto z walniętym n75.Poza tym niczego złego w tych logach nie widzę ,dawka paliwa 2,2 wysoka praktycznie max dopuszczalna ale na pewno nie ona powoduje zamulenie ,bo przy takiej dawce powinien iść jak przeciąg.Poza tym masz kilka błędów :bład kontroli startu wtrysku ,bład sygnału prędkości ,bład ogólny sterownika .Skasuj błedy .Jak powrócą musisz posprawdzać elementy które je powodują .Błedem sterownika bym się nie przejmował bo występuje często przy dużym spadku napięcia a zawsze przy odłaczaniu akumulatora

mar2810
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 mar 2010, 08:03

Post autor: mar2810 » 11 mar 2010, 22:33

Dzięki za radę, sprawdzę to;)

[ Dodano: 2010-03-13, 16:27 ]
Sprawdziłem dzisiaj i zawór N75 nie jest pominięty... ale może jest nie sprawny? Zobaczę jak tylko będę miał czas. A jeśli chodzi o błędy, to tylko 00550 powraca.

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 13 mar 2010, 18:48

[quote="MUNIOR"]Ja tu widzę że ciśnienie doładowania masz max 0,65 bara co jest stanowczo za mało bo ecu ząda powyżej 0,8 bara a dostaje 0,65 .

podepnę się z pytaniem w której grupie widać ciśnienie turbo bo tego nie jarzę ?
myślę że w grupie 011 ale jak to się przelicza

jmorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 lis 2007, 18:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: jmorek » 13 mar 2010, 20:01

Pedal gazu niewcisniety do oporu przy robieniu logow, lub dywanik pod pedalem. (grupa 000-3 pozycja max pedal 255, i 10 4 pozycja 100% przy max pedale.)
grupa 013 duze korekcje.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 mar 2010, 20:04

berthold pisze:podepnę się z pytaniem w której grupie widać ciśnienie turbo bo tego nie jarzę ?
myślę że w grupie 011 ale jak to się przelicza
Dobrze myślisz w 011 ,Tylko wartość doładowania jest podawana z ciśnieniem atmosferycznym które jak wiadomo wynosi ok.1000 .Tak więc jak widać 1850 w specyfikacji a 1650 w actual to mamy odpowiednio 0,85 chce ecu i 0,65 bara dostaje.Faktycznie na korekcje nie zwróciłem uwagi , duże jak pisze jmorek nawet bardzo duże jak na rozgrzany silnik bo powyżej 2

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 14 mar 2010, 18:18

MUNIOR pisze:
berthold pisze:podepnę się z pytaniem w której grupie widać ciśnienie turbo bo tego nie jarzę ?
myślę że w grupie 011 ale jak to się przelicza
Dobrze myślisz w 011 ,Tylko wartość doładowania jest podawana z ciśnieniem atmosferycznym które jak wiadomo wynosi ok.1000 .Tak więc jak widać 1850 w specyfikacji a 1650 w actual to mamy odpowiednio 0,85 chce ecu i 0,65 bara dostaje.Faktycznie na korekcje nie zwróciłem uwagi , duże jak pisze jmorek nawet bardzo duże jak na rozgrzany silnik bo powyżej 2
i wszystko jasne .dzięki

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 14 mar 2010, 18:32

jesli blad 00550 powraca to sprawdz kat wtrysku.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 15 mar 2010, 11:20

Wykonaj poprawnie logi dynamiczne - bo te nadają sie tylko do smietnika... ma byc pełna łycha od 1500 do 4200 ...

adams

Post autor: adams » 15 mar 2010, 19:11

Witam koledzy ja mam te same obiawy jak kolega mar2810 słabo przyspiesza i 160 to max. tylko ja zacząłem od końca i najpierw zrobiłem remont silnika i głowice a dopiero jak to nie pomogło to szukam przyczyny. Dodam że u mnie zaczęło się od tego że przwód od turbiny mi pękł i dymił strasznie, po remoncie wywaliłem kata ale jak się okazało nie był zapchany, wymieniłem filtry, sprawdzałem końcówki wtryskiwaczy, ale niestety nie dignozowałem vagiem. Po przeczytaniu tego postu stwierdzam że pewnie to ten zawór n75, mam pytanko czy wiecie ile może kosztować ten zawór?
Pozdrawiam.

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 15 mar 2010, 19:42

adams pisze:mam pytanko czy wiecie ile może kosztować ten zawór?
kolego tu masz taki zawór
http://www.allegro.pl/item956339796_zaw ... turbo.html

mar2810
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 mar 2010, 08:03

Post autor: mar2810 » 15 mar 2010, 21:28

Faktycznie wycieraczka przesunęła mi się pod pedał gazu :oops: Oto logi z pedałem gazu w podłodze:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dodam jeszcze, że mam problem z drżeniem silnika. Myślałem, że to poduszki pod skrzynią biegów (pod silnikiem były wymienione rok temu), ale po wymianie problem do końca nie ustąpił. Drgania silnika uwidaczniają się najbardziej gdy lekko dodaję gazu. Gdy pedał jest puszczony lub wćiśnięty na maxa to jest ok. Czy to może być przez źle ustawiony kąt wtrysku???

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 mar 2010, 22:01

sowa_81 pisze:kolego tu masz taki zawór
http://www.allegro.pl/ite..._n75_turbo.html
Dobrze że jest allegro ,jak pytałem w sklepie to mi za pierburga zaspiewał 270zł :shock: na allegro kupiłem za 140 zeta nówkę też pierburga ;-)

[ Dodano: 2010-03-15, 22:13 ]
mar2810 pisze:Czy to może być przez źle ustawiony kąt wtrysku???
Mało prawdopodobne .A co do poduszek to nie wiem na jakie wymieniłes ale jak na jakieś tanie to będzie gorzej niż na ori. Tylko ori uzywki się nadają na wymianę .Nowe tanie to chłam :twarda guma i na 100%nie mają oleju w podstawie jak ori.W logach bez zmian, cisnienie doładowania 0,65 bara max ,dalej obstawiam omijkę n75 mimo tego ze jak twierdzisz podłączony to sprawdziłeś że prawidłowo ? bo mozna tak podłączyć ze wyglada na podłączony a jest bajpas ;-) Tak było u mnie jak kupiłem auto.Ma byc tak:od spodu w metalowy króciec wchodzi węzyk z turbiny ,od góry węzyk z dolotu ,z boku wezyk do gruszki zaworu upustowego .Wracając do logów to coś mi nie pasuje jeszcze z twoją przepływką bo ci ewidentnie tnie

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 16 mar 2010, 11:40

Z przeplywka nic nie rob. Poki co ;-)

Do sprawdzenia :

- szczelnosc ukladu dolotowego (rury,opsaki etc etc)
- poprawnosc dzialania zaworu upustowego
- polaczenia do N75

I znow logi 011 i 010.

Pozdrawiam

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 16 mar 2010, 12:18

przepływka musi ciąć bo przy doładowaniu ok 0.65bara nie będzie tyle samo powietrza co przy 0.85bara, omiń całkowicie N75 i się przejedź i jak będziesz miał doładowanie takie same to znaczy że zawór upustowy jest ok i wtedy szukaj winy w N75 (uszkodzony lub źle podłączone wężyki) albo dziura w dolocie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl