[80 B4 1.9TDI 1Z] mało mocy powyżej 100km/h
[80 B4 1.9TDI 1Z] mało mocy powyżej 100km/h
Witam wszystkich,
od pewnego czasu moje audi b4 1.9 TDI 90km nie przyspiesza tak jak powinno, tzn. jeszcze na trójce się dosyć zbiera, ale na czwórce i piątce to nie jest zbyt ciekawie;\ normalnie strach wyprzedzać, a pod górkę to ani mi to w głowie... Zauważyłem też ze samochód ma problem żeby wejść na obroty powyżej 4000 obr./min., a prędkość max to 160km/h. Dodam, że mam zaślepiony EGR i wybebeszony katalizator. Zrobiłem diagnostykę vag-iem:
błędy
grupa000 basic
grupa003 basic
grupa004 basic
grupa011 basic
grupa000 dynamiczne
grupa001 dynamiczne
grupa003 dynamiczne
grupa004 dynamiczne
grupa 008 dynamiczne
grupa 010 dynamiczne
grupa 011 dynamiczne
grupa 000 measblock
grupa 001 measblock
grupa 003 measblock
grupa 004 measblock
grupa 007 measblock
grupa 013 measblock
Proszę o pomoc w tej sprawie.
od pewnego czasu moje audi b4 1.9 TDI 90km nie przyspiesza tak jak powinno, tzn. jeszcze na trójce się dosyć zbiera, ale na czwórce i piątce to nie jest zbyt ciekawie;\ normalnie strach wyprzedzać, a pod górkę to ani mi to w głowie... Zauważyłem też ze samochód ma problem żeby wejść na obroty powyżej 4000 obr./min., a prędkość max to 160km/h. Dodam, że mam zaślepiony EGR i wybebeszony katalizator. Zrobiłem diagnostykę vag-iem:
błędy
grupa000 basic
grupa003 basic
grupa004 basic
grupa011 basic
grupa000 dynamiczne
grupa001 dynamiczne
grupa003 dynamiczne
grupa004 dynamiczne
grupa 008 dynamiczne
grupa 010 dynamiczne
grupa 011 dynamiczne
grupa 000 measblock
grupa 001 measblock
grupa 003 measblock
grupa 004 measblock
grupa 007 measblock
grupa 013 measblock
Proszę o pomoc w tej sprawie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja tu widzę że ciśnienie doładowania masz max 0,65 bara co jest stanowczo za mało bo ecu ząda powyżej 0,8 bara a dostaje 0,65 .Więc prawdopodobnie masz ominięty n75 czyli tzw.bajpas bo miałem prawie dokładnie takie same wartości jak kupiłem auto z walniętym n75.Poza tym niczego złego w tych logach nie widzę ,dawka paliwa 2,2 wysoka praktycznie max dopuszczalna ale na pewno nie ona powoduje zamulenie ,bo przy takiej dawce powinien iść jak przeciąg.Poza tym masz kilka błędów :bład kontroli startu wtrysku ,bład sygnału prędkości ,bład ogólny sterownika .Skasuj błedy .Jak powrócą musisz posprawdzać elementy które je powodują .Błedem sterownika bym się nie przejmował bo występuje często przy dużym spadku napięcia a zawsze przy odłaczaniu akumulatora
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dobrze myślisz w 011 ,Tylko wartość doładowania jest podawana z ciśnieniem atmosferycznym które jak wiadomo wynosi ok.1000 .Tak więc jak widać 1850 w specyfikacji a 1650 w actual to mamy odpowiednio 0,85 chce ecu i 0,65 bara dostaje.Faktycznie na korekcje nie zwróciłem uwagi , duże jak pisze jmorek nawet bardzo duże jak na rozgrzany silnik bo powyżej 2berthold pisze:podepnę się z pytaniem w której grupie widać ciśnienie turbo bo tego nie jarzę ?
myślę że w grupie 011 ale jak to się przelicza
i wszystko jasne .dziękiMUNIOR pisze:Dobrze myślisz w 011 ,Tylko wartość doładowania jest podawana z ciśnieniem atmosferycznym które jak wiadomo wynosi ok.1000 .Tak więc jak widać 1850 w specyfikacji a 1650 w actual to mamy odpowiednio 0,85 chce ecu i 0,65 bara dostaje.Faktycznie na korekcje nie zwróciłem uwagi , duże jak pisze jmorek nawet bardzo duże jak na rozgrzany silnik bo powyżej 2berthold pisze:podepnę się z pytaniem w której grupie widać ciśnienie turbo bo tego nie jarzę ?
myślę że w grupie 011 ale jak to się przelicza
Witam koledzy ja mam te same obiawy jak kolega mar2810 słabo przyspiesza i 160 to max. tylko ja zacząłem od końca i najpierw zrobiłem remont silnika i głowice a dopiero jak to nie pomogło to szukam przyczyny. Dodam że u mnie zaczęło się od tego że przwód od turbiny mi pękł i dymił strasznie, po remoncie wywaliłem kata ale jak się okazało nie był zapchany, wymieniłem filtry, sprawdzałem końcówki wtryskiwaczy, ale niestety nie dignozowałem vagiem. Po przeczytaniu tego postu stwierdzam że pewnie to ten zawór n75, mam pytanko czy wiecie ile może kosztować ten zawór?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
kolego tu masz taki zawóradams pisze:mam pytanko czy wiecie ile może kosztować ten zawór?
http://www.allegro.pl/item956339796_zaw ... turbo.html
Faktycznie wycieraczka przesunęła mi się pod pedał gazu :oops: Oto logi z pedałem gazu w podłodze:
Dodam jeszcze, że mam problem z drżeniem silnika. Myślałem, że to poduszki pod skrzynią biegów (pod silnikiem były wymienione rok temu), ale po wymianie problem do końca nie ustąpił. Drgania silnika uwidaczniają się najbardziej gdy lekko dodaję gazu. Gdy pedał jest puszczony lub wćiśnięty na maxa to jest ok. Czy to może być przez źle ustawiony kąt wtrysku???
Dodam jeszcze, że mam problem z drżeniem silnika. Myślałem, że to poduszki pod skrzynią biegów (pod silnikiem były wymienione rok temu), ale po wymianie problem do końca nie ustąpił. Drgania silnika uwidaczniają się najbardziej gdy lekko dodaję gazu. Gdy pedał jest puszczony lub wćiśnięty na maxa to jest ok. Czy to może być przez źle ustawiony kąt wtrysku???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dobrze że jest allegro ,jak pytałem w sklepie to mi za pierburga zaspiewał 270zł :shock: na allegro kupiłem za 140 zeta nówkę też pierburgasowa_81 pisze:kolego tu masz taki zawór
http://www.allegro.pl/ite..._n75_turbo.html
[ Dodano: 2010-03-15, 22:13 ]
Mało prawdopodobne .A co do poduszek to nie wiem na jakie wymieniłes ale jak na jakieś tanie to będzie gorzej niż na ori. Tylko ori uzywki się nadają na wymianę .Nowe tanie to chłam :twarda guma i na 100%nie mają oleju w podstawie jak ori.W logach bez zmian, cisnienie doładowania 0,65 bara max ,dalej obstawiam omijkę n75 mimo tego ze jak twierdzisz podłączony to sprawdziłeś że prawidłowo ? bo mozna tak podłączyć ze wyglada na podłączony a jest bajpas Tak było u mnie jak kupiłem auto.Ma byc tak:od spodu w metalowy króciec wchodzi węzyk z turbiny ,od góry węzyk z dolotu ,z boku wezyk do gruszki zaworu upustowego .Wracając do logów to coś mi nie pasuje jeszcze z twoją przepływką bo ci ewidentnie tniemar2810 pisze:Czy to może być przez źle ustawiony kąt wtrysku???
przepływka musi ciąć bo przy doładowaniu ok 0.65bara nie będzie tyle samo powietrza co przy 0.85bara, omiń całkowicie N75 i się przejedź i jak będziesz miał doładowanie takie same to znaczy że zawór upustowy jest ok i wtedy szukaj winy w N75 (uszkodzony lub źle podłączone wężyki) albo dziura w dolocie