[B4 1,9tdi 1z] avant map-sensor pomoc potrzebna
[B4 1,9tdi 1z] avant map-sensor pomoc potrzebna
ma może ktoś fotki map-sensora z ecu pierburga bo wczoraj wydobyłem ecu z kabiny rozebrałem w celu podmiany opornika 10k ohm na 27k ohm celem podwyszszenia ciśnienia ale dokładnie nie wiem gdzie bo ta czarna skrzyneczka w ecu jest klejona i szkoda to uwalić ,gdzie jest ten opornik. a chodzi mi o to poniżej
żeby dorzucić rezystor to musisz najpierw znaleźć rezystor 10k idący od środkowej nóżki MAPa (SMD, 5-paskowy) i zamiast niego wlutować odpowiednio większej wartości <ok>
żeby dorzucić rezystor to musisz najpierw znaleźć rezystor 10k idący od środkowej nóżki MAPa (SMD, 5-paskowy) i zamiast niego wlutować odpowiednio większej wartości <ok>
Ostatnio zmieniony 14 mar 2010, 19:49 przez berthold, łącznie zmieniany 1 raz.
rezystor 10k którego szukasz jest w odległości ok 2cm od mapsensora i ma 5 pasków, kolejno brązowy-czarny-czarny-czerwony-złoty lub srebrny (ostatni to i tak tolerancja) ale raczej to nie wiele daje, ja wymieniłem na 22k i ECU się chyba kalibruje bo ciśnienie się nie zmieniło (te same wartości na manometrze i VAGu) lepszym rozwiązaniem byłoby dołożenie układu z diodą zenera ale nad tym zamierzam popracować tylko jakoś zabrać się za to nie mogę
o właśnie o taką wiedzę mi chodziło czyli to jest na płycie nie w map-sensorze dzięki bardzoUKI_XX pisze:rezystor 10k którego szukasz jest w odległości ok 2cm od mapsensora i ma 5 pasków, kolejno brązowy-czarny-czarny-czerwony-złoty lub srebrny (ostatni to i tak tolerancja) ale raczej to nie wiele daje, ja wymieniłem na 22k i ECU się chyba kalibruje bo ciśnienie się nie zmieniło (te same wartości na manometrze i VAGu) lepszym rozwiązaniem byłoby dołożenie układu z diodą zenera ale nad tym zamierzam popracować tylko jakoś zabrać się za to nie mogę
witam jestem nowy na forum posiadam 80 1,9 tdi na przepływce boscha. auto jezdzi na sofcie od kostrza oraz wtryskach afn i tu moje pytanie dowiedziałem sie juz że mogę podniesc cisnienie doładowania do 1,2 bara poprzez wlutowanie opornika przed mapsensorem wiem również że musi być to opornik 3,3 k ohma chciał bym zapytac czy ktoś z was wykonywał cos takiego i jakie sa tego efekty???
Skoro masz kompa od kostrza to napewno masz podkręcone doładowanie. Przy wtryskach z afn to napewno coś koło 1.1 a może i nawet 1.2 bara. A w dodatku w b4 map sensor znajduje się w kompie więc wstawka tam opornika nie jest takie proste.leon80 pisze:witam jestem nowy na forum posiadam 80 1,9 tdi na przepływce boscha. auto jezdzi na sofcie od kostrza oraz wtryskach afn i tu moje pytanie dowiedziałem sie juz że mogę podniesc cisnienie doładowania do 1,2 bara poprzez wlutowanie opornika przed mapsensorem wiem również że musi być to opornik 3,3 k ohma chciał bym zapytac czy ktoś z was wykonywał cos takiego i jakie sa tego efekty???
no właśnie kolego mam starszy osprzet na boschu i map sensor znajduje się obok zaworu n 75 czyli z prawej strony samochodu. a co do ustalenia jakie cisnienie ładuje to musze kupic jakiś dokładny zegar. wczoraj się dowiedziałem własnie od kostrza który mi tłumaczył co trzeba zrobić jak zrobie dam znac czy pomogło dodam że auto dosc mocno kopci i chciał bym żeby po zwiekszeniu cisnienienia żeby troche mniej dymił. chyba że uzywki afn które mam są już kiepskie. pozd
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zgadza się ,i niestety obsługuje tylko ciśnienie do 1bara ,wiec wiecej ,bez dodatkowych "wynalazków" w "boschu" nie będzie ...a to że dymi ,to albo za duża dawka ,albo nie trzymające parametrów wtryski.Często w staruszkach na boschu ,cięgło WG wymaga podciągnięcia ,bo zbyt lekko ,a co za tym idzie zbyt szybko otwiera się klapa upustowa spalin ,a to powoduje słabe "wstawanie " turbinyleon80 pisze:mam starszy osprzet na boschu i map sensor znajduje się obok zaworu n 75
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Miałem takiego sprzęta na sofcie od Kostrza,i wtryskach 205,nie musiałem niczego podnosić opornikami,w szczycie pompował 1.2 bara i trzymał później 1.1,przy odpięciu N75 potrafił napompować nawet 1.6 bara:) ,ale odpinałem go wtedy tylko jak ktoś chciał brać się na start,wymiękały nawet 2.0 TDI 140 kunia w serii,ale niestety trza było ruszać z 2,bo z pierwszego biegu trakcji nie było,ale ja sam mu podkręciłem jeszcze dawkę paliwa,na ok 3,5 mg.leon80 pisze:witam jestem nowy na forum posiadam 80 1,9 tdi na przepływce boscha. auto jezdzi na sofcie od kostrza oraz wtryskach afn i tu moje pytanie dowiedziałem sie juz że mogę podniesc cisnienie doładowania do 1,2 bara poprzez wlutowanie opornika przed mapsensorem wiem również że musi być to opornik 3,3 k ohma chciał bym zapytac czy ktoś z was wykonywał cos takiego i jakie sa tego efekty???
Tak że jak masz manometr,i nie pokazuje wcześniej wymienionych wartości,to albo już pada turbina,albo WG jest źle wyregulowane i upuszcza za dużo.