Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9tdi 1z] avant map-sensor pomoc potrzebna

ODPOWIEDZ
berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

[B4 1,9tdi 1z] avant map-sensor pomoc potrzebna

Post autor: berthold » 14 mar 2010, 19:34

ma może ktoś fotki map-sensora z ecu pierburga bo wczoraj wydobyłem ecu z kabiny rozebrałem w celu podmiany opornika 10k ohm na 27k ohm celem podwyszszenia ciśnienia ale dokładnie nie wiem gdzie bo ta czarna skrzyneczka w ecu jest klejona i szkoda to uwalić ,gdzie jest ten opornik. a chodzi mi o to poniżej


żeby dorzucić rezystor to musisz najpierw znaleźć rezystor 10k idący od środkowej nóżki MAPa (SMD, 5-paskowy) i zamiast niego wlutować odpowiednio większej wartości <ok>
Ostatnio zmieniony 14 mar 2010, 19:49 przez berthold, łącznie zmieniany 1 raz.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 16 mar 2010, 11:16

rezystor 10k którego szukasz jest w odległości ok 2cm od mapsensora i ma 5 pasków, kolejno brązowy-czarny-czarny-czerwony-złoty lub srebrny (ostatni to i tak tolerancja) ale raczej to nie wiele daje, ja wymieniłem na 22k i ECU się chyba kalibruje bo ciśnienie się nie zmieniło (te same wartości na manometrze i VAGu) lepszym rozwiązaniem byłoby dołożenie układu z diodą zenera ale nad tym zamierzam popracować tylko jakoś zabrać się za to nie mogę :-/

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 16 mar 2010, 16:28

UKI_XX pisze:rezystor 10k którego szukasz jest w odległości ok 2cm od mapsensora i ma 5 pasków, kolejno brązowy-czarny-czarny-czerwony-złoty lub srebrny (ostatni to i tak tolerancja) ale raczej to nie wiele daje, ja wymieniłem na 22k i ECU się chyba kalibruje bo ciśnienie się nie zmieniło (te same wartości na manometrze i VAGu) lepszym rozwiązaniem byłoby dołożenie układu z diodą zenera ale nad tym zamierzam popracować tylko jakoś zabrać się za to nie mogę :-/
o właśnie o taką wiedzę mi chodziło czyli to jest na płycie nie w map-sensorze dzięki bardzo

leon80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 03 cze 2015, 22:34

Post autor: leon80 » 04 cze 2015, 10:16

witam jestem nowy na forum posiadam 80 1,9 tdi na przepływce boscha. auto jezdzi na sofcie od kostrza oraz wtryskach afn i tu moje pytanie dowiedziałem sie juz że mogę podniesc cisnienie doładowania do 1,2 bara poprzez wlutowanie opornika przed mapsensorem wiem również że musi być to opornik 3,3 k ohma chciał bym zapytac czy ktoś z was wykonywał cos takiego i jakie sa tego efekty???

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 04 cze 2015, 17:30

leon80 pisze:witam jestem nowy na forum posiadam 80 1,9 tdi na przepływce boscha. auto jezdzi na sofcie od kostrza oraz wtryskach afn i tu moje pytanie dowiedziałem sie juz że mogę podniesc cisnienie doładowania do 1,2 bara poprzez wlutowanie opornika przed mapsensorem wiem również że musi być to opornik 3,3 k ohma chciał bym zapytac czy ktoś z was wykonywał cos takiego i jakie sa tego efekty???
Skoro masz kompa od kostrza to napewno masz podkręcone doładowanie. Przy wtryskach z afn to napewno coś koło 1.1 a może i nawet 1.2 bara. A w dodatku w b4 map sensor znajduje się w kompie więc wstawka tam opornika nie jest takie proste.

leon80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 03 cze 2015, 22:34

Post autor: leon80 » 04 cze 2015, 17:55

no właśnie kolego mam starszy osprzet na boschu i map sensor znajduje się obok zaworu n 75 czyli z prawej strony samochodu. a co do ustalenia jakie cisnienie ładuje to musze kupic jakiś dokładny zegar. wczoraj się dowiedziałem własnie od kostrza który mi tłumaczył co trzeba zrobić jak zrobie dam znac czy pomogło dodam że auto dosc mocno kopci i chciał bym żeby po zwiekszeniu cisnienienia żeby troche mniej dymił. chyba że uzywki afn które mam są już kiepskie. pozd

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 04 cze 2015, 19:12

Moja skucha. Ale podstawą podkręcenia tdi to zwiększanie ciśnienia doładowania. Bez tego samo podlanie paliwem nie wiele daje.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 cze 2015, 19:48

Zamontuj na początek
Wskaźnik Doładowania a Następnie MBC

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 cze 2015, 20:07

leon80 pisze:mam starszy osprzet na boschu i map sensor znajduje się obok zaworu n 75
Zgadza się ,i niestety obsługuje tylko ciśnienie do 1bara ,wiec wiecej ,bez dodatkowych "wynalazków" w "boschu" nie będzie ...a to że dymi ,to albo za duża dawka ,albo nie trzymające parametrów wtryski.Często w staruszkach na boschu ,cięgło WG wymaga podciągnięcia ,bo zbyt lekko ,a co za tym idzie zbyt szybko otwiera się klapa upustowa spalin ,a to powoduje słabe "wstawanie " turbiny

leon80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 03 cze 2015, 22:34

Post autor: leon80 » 04 cze 2015, 21:25

dziękuje za słuszne rady co do wtrysków to nie jestem pewny może faktycznie już leją. jesli chodzi o ciegno zaworu upustowego to muszę sprawdzić. a jesli chodzi o zbyt duża ustawioną dawkę to kompletnie nie wiem co bym mógłbym zrobić, muszę poczytać co i jak. :-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 cze 2015, 21:55

leon80 pisze: a jesli chodzi o zbyt duża ustawioną dawkę to kompletnie nie wiem co bym mógłbym zrobić, muszę poczytać co i jak. :-)
Masz do wyboru

Vag prawde Ci powie <piwo>


ewentualnie


Obrazek :mrgreen: :mrgreen:

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 23 cze 2015, 16:51

leon80 pisze:witam jestem nowy na forum posiadam 80 1,9 tdi na przepływce boscha. auto jezdzi na sofcie od kostrza oraz wtryskach afn i tu moje pytanie dowiedziałem sie juz że mogę podniesc cisnienie doładowania do 1,2 bara poprzez wlutowanie opornika przed mapsensorem wiem również że musi być to opornik 3,3 k ohma chciał bym zapytac czy ktoś z was wykonywał cos takiego i jakie sa tego efekty???
Miałem takiego sprzęta na sofcie od Kostrza,i wtryskach 205,nie musiałem niczego podnosić opornikami,w szczycie pompował 1.2 bara i trzymał później 1.1,przy odpięciu N75 potrafił napompować nawet 1.6 bara:) ,ale odpinałem go wtedy tylko jak ktoś chciał brać się na start,wymiękały nawet 2.0 TDI 140 kunia w serii,ale niestety trza było ruszać z 2,bo z pierwszego biegu trakcji nie było,ale ja sam mu podkręciłem jeszcze dawkę paliwa,na ok 3,5 mg.

Tak że jak masz manometr,i nie pokazuje wcześniej wymienionych wartości,to albo już pada turbina,albo WG jest źle wyregulowane i upuszcza za dużo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl