Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 2.0 3A] duże spalanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Slicznotka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 16 lut 2008, 13:48
Lokalizacja: LAKIELE

[b3 2.0 3A] duże spalanie

Post autor: Slicznotka » 14 mar 2010, 08:52

Witam! Nie wiem co się dzieje z moją audiola. Ostatnimi czasy pali jak smok :cry: Najmniejsze spalanie to 12l benzyny. Wymieniłem filtr powietrza, paliwa, świece, kable zapłonowe, kopułkę i nic :-/ Jeżdżę max 120km\h, nie przekraczam 3.5 tys obrotów i nic to nie daje :-/ Koledzy pomóżcie bo niedługo zbankrutuje :-(

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 14 mar 2010, 09:01

Może winę za tak duże spalanie ponosi lambda?Sprawdzałeś ją?Może też jak w przypadku innych silników winę za duże spalanie ponosi czujnik temperatury płynu chłodzącego.Gdy uszkodzony będzie dawał złe odczyty że np.silnik ciągle jest zimny.Poza tym wydaje mi się że kwestia wysokiego spalania była już poruszana na forum-musisz poszukać kolego.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 14 mar 2010, 09:33

Ustawienie zapłonu, potem lambda do sprawdzenia i 2.5 mA na nastawniku pompy wtryskowej

Awatar użytkownika
Slicznotka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 16 lut 2008, 13:48
Lokalizacja: LAKIELE

Post autor: Slicznotka » 15 mar 2010, 19:25

Tak wiec sprawdziłem dziś tą sondę lambda i rzeczywiście jest padnięta. Lecz jeden z mechaniorów mnie trochę zaniepokoił. Powiedział że winą dużego spalania może być nie sonda, a rozdzielacz wtryskowy, czy jakoś tak to nazwał. Wiec jakie jest wasze zdanie, może być to jednak to, czy taki z niego "znafca"

Awatar użytkownika
Kwietniu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 322
Rejestracja: 26 mar 2009, 18:32
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Kwietniu » 15 mar 2010, 19:49

sprawdź też czy ci nie cieknie regulator ciśnienia paliwa taka kostka na dwa torxy pod węzami paliwowymi co idą do wtrysków z boku rozdzielacza.

Awatar użytkownika
Slicznotka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 16 lut 2008, 13:48
Lokalizacja: LAKIELE

Post autor: Slicznotka » 15 mar 2010, 20:39

Mam jeszcze jedno pytanie, czy sonda z ABT będzie pasowała do 3A?

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 15 mar 2010, 20:43

dawaj nową sondę i ustaw +2,5 mA na nastawniku ciśnienia - może pompa daje za dużo paliwa - ja mam już trochę pompę wyjechaną i jak jadę to mam około - 5 mA choć na jałowym ustawiłem + 2.5 mA - więc jak nie reguluje według sondy to może podawać więcej paliwa
Jeszcze jedno - jest z tyłu silnika czujnik temperatury silnika - jak on ma przerwę to też nie ma regulacji składu mieszanki - ja tak miałem i cały czas było + 6mA czyli bogata mieszanka na nastawniku gdy ten czujnik miał przerwę - mam pomiar prądu na stałe w aucie i widzę co się dzieje na bieżąco z pompą

No i ten zapłon sprawdź przed regulacją pompy - tak piszą ksiązki

https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922

Praca Wtrysku Ke-Motronic Wskaźnik diodowy to napięcie sondy lambda -punkt u góry - mieszanka uboga -punkt u dołu mieszanka bogata -wyświetlacz - prąd nastawnika pompy wtryskowej - link ponizej
==============================================

==============================================

[ Dodano: 2010-03-15, 20:49 ]
czy sonda z ABT pasuje to nie wiem :(

[ Dodano: 2010-03-15, 20:59 ]
napisz co było grane - my się ciągle uczymy :)

Awatar użytkownika
Slicznotka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 16 lut 2008, 13:48
Lokalizacja: LAKIELE

Post autor: Slicznotka » 15 mar 2010, 21:03

dzięki kolego, ale to co napisałeś to czarna magia dla mnie :-P mam drugą sondę od kolegi tylko że z ABT i chcę zobaczyć czy coś się polepszy z tym spalaniem, jeśli poprawa, to kupuję nową i po problemie, jeśli nie to są dwie opcje, albo szukać dalej albo sprzedaż...

damian_23_23_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 11 mar 2008, 22:33
Lokalizacja: WIELUN

Post autor: damian_23_23_ » 15 mar 2010, 21:12

bardzo szybko chcesz sie poddać. Poprubuj posprawdzaj a nie juz na sprzedaz. Ty masz problemy jak kazdy ale my sie nie poddajemy tylko działamy

Awatar użytkownika
Rzodkiewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 02 sie 2009, 12:27
Lokalizacja: Bystrzyca /k. Oławy

Post autor: Rzodkiewa » 16 mar 2010, 18:11

podpinam sie pod pytanie z tego względu że również mam ten sam silnik ale + "podtlenek" LPG :D... problem mam od... listopada... początkowo mechanik stwierdził ze sonda padła, wymienił ją, ale spalanie nie uległo zmianie, boje sie ze wymienił mi dobrą na dobrą... ale i tak juz za późno... myślałem o termostacie, ale jeszcze nie wymieniłem... robie 150-180km na zbiorniku 29 litrów, gdzie kiedys robiłem prawie 300... dodatkowo po przemieszczeniu sie z punktu do punktu, smierdzi gazem na zewnątrz... nie jest to wina upalania na zimnym silinku bo tego nigdy nei robie, jak przyciskam pedał to tylko po nagrzaniu i tez nigdy nie przekraczam 5tyś obrotów... co do tego regulatora cisnienia paliwa, moze to glupie pytanie, ale ma to związek przy instalacji gazowej?

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 16 mar 2010, 20:36

Rzodkiewa, co do tego śmierdzenia gazem na zewnątrz to sprawdź testerem do nieszczelności czy właśnie jej gdzieś nie masz.Poza tym sprawdź parownik-może jest już na wykończeniu.Spotkałem się kiedyś z podobnym smrodem w Oplu Omedze.Gaz było czuć strasznie na zewnątrz.Rozebrałem cały parownik,wyczyściłem z całego syfu jaki tam się znajdował,kupiłem cały zestaw uszczelek i innych tam pierdół,zamontowałem i problem zniknął.Osiołek jeździ i nic nie śmierdzi. :mrgreen:

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 16 mar 2010, 20:43

Slicznotka pisze:dzięki kolego, ale to co napisałeś to czarna magia dla mnie
ja też kiedyś tak mówiłem - dużo czytaj forum - link masz powyżej i zrobisz wszystko

Awatar użytkownika
Rzodkiewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 02 sie 2009, 12:27
Lokalizacja: Bystrzyca /k. Oławy

Post autor: Rzodkiewa » 16 mar 2010, 21:57

luk448 pisze:Rzodkiewa, co do tego śmierdzenia gazem na zewnątrz to sprawdź testerem do nieszczelności czy właśnie jej gdzieś nie masz.Poza tym sprawdź parownik-może jest już na wykończeniu.Spotkałem się kiedyś z podobnym smrodem w Oplu Omedze.Gaz było czuć strasznie na zewnątrz.Rozebrałem cały parownik,wyczyściłem z całego syfu jaki tam się znajdował,kupiłem cały zestaw uszczelek i innych tam pierdół,zamontowałem i problem zniknął.Osiołek jeździ i nic nie śmierdzi. :mrgreen:
dzięki... z parownikiem to jutro spróbuje ogarnąc... tzn u mnie to nie jest jakas tragedia z tym smrodem, ale pisze bo wiem ze to nie jest normalne :D, tzn nie smierdzi albo smierdzi mniej kiedy jade non stop 2-3 tyś obrotów... bardziej mnie niepokoi to, że tak żre gaz :-x ...

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 17 mar 2010, 23:13

a długie trasy pokonujesz ?

Mi spalał 10l/100 km średnio teraz 12. ale jakoś mnie to nie przeraza bo robię po 12 km w jedna stronę do roboty.


Co do kolegi od problemu z PB to nie poddawaj się i nie sprzedawaj, ja 4 lata walczyłem, żeby benzynke zrobić, wymieniłem wszystko prócz wtryskiwaczy ,a i to już miałem zamówione w sklepie .
Wystarczyło sprawdzić szczelność dolotu i wymiana gumy na nowa, oraz banalny problem jakim jest niebieski czujnik. Potem mała regulacja zapłonu i rozdzielacza i jest git malinka pali od kopa i chodzi równo jak pociąg po torach ;)

Pozdro

Awatar użytkownika
Rzodkiewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 02 sie 2009, 12:27
Lokalizacja: Bystrzyca /k. Oławy

Post autor: Rzodkiewa » 18 mar 2010, 16:18

fakt moje trasy to również 12-15 km (na co dzień w jedną strone)... ale robie 150-170 km (srednia 160) na 29 litrowym zbiorniku... 160/29 = ~5,5 km/litr... czyli spalanie to 18 litrów/100 km... i to mnie przeraża... fakt ze zima, ale ja mam to od jesieni kiedy było po 10-15 stopni na dworze... co 5 dni zajeżdzam na stacje i tankuje za 65zł (max butli), wiem ze to i tak śmiesznie mało, ale to jest gaz, ja równie dobrze mógł bym jeździc na benzynie i miał bym identyczne koszta eksploatacji...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl