[b3 2.0 3A] duże spalanie
- Slicznotka
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 16 lut 2008, 13:48
- Lokalizacja: LAKIELE
[b3 2.0 3A] duże spalanie
Witam! Nie wiem co się dzieje z moją audiola. Ostatnimi czasy pali jak smok :cry: Najmniejsze spalanie to 12l benzyny. Wymieniłem filtr powietrza, paliwa, świece, kable zapłonowe, kopułkę i nic Jeżdżę max 120km\h, nie przekraczam 3.5 tys obrotów i nic to nie daje Koledzy pomóżcie bo niedługo zbankrutuje
Może winę za tak duże spalanie ponosi lambda?Sprawdzałeś ją?Może też jak w przypadku innych silników winę za duże spalanie ponosi czujnik temperatury płynu chłodzącego.Gdy uszkodzony będzie dawał złe odczyty że np.silnik ciągle jest zimny.Poza tym wydaje mi się że kwestia wysokiego spalania była już poruszana na forum-musisz poszukać kolego.
- Slicznotka
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 16 lut 2008, 13:48
- Lokalizacja: LAKIELE
Tak wiec sprawdziłem dziś tą sondę lambda i rzeczywiście jest padnięta. Lecz jeden z mechaniorów mnie trochę zaniepokoił. Powiedział że winą dużego spalania może być nie sonda, a rozdzielacz wtryskowy, czy jakoś tak to nazwał. Wiec jakie jest wasze zdanie, może być to jednak to, czy taki z niego "znafca"
- Slicznotka
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 16 lut 2008, 13:48
- Lokalizacja: LAKIELE
dawaj nową sondę i ustaw +2,5 mA na nastawniku ciśnienia - może pompa daje za dużo paliwa - ja mam już trochę pompę wyjechaną i jak jadę to mam około - 5 mA choć na jałowym ustawiłem + 2.5 mA - więc jak nie reguluje według sondy to może podawać więcej paliwa
Jeszcze jedno - jest z tyłu silnika czujnik temperatury silnika - jak on ma przerwę to też nie ma regulacji składu mieszanki - ja tak miałem i cały czas było + 6mA czyli bogata mieszanka na nastawniku gdy ten czujnik miał przerwę - mam pomiar prądu na stałe w aucie i widzę co się dzieje na bieżąco z pompą
No i ten zapłon sprawdź przed regulacją pompy - tak piszą ksiązki
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922
Praca Wtrysku Ke-Motronic Wskaźnik diodowy to napięcie sondy lambda -punkt u góry - mieszanka uboga -punkt u dołu mieszanka bogata -wyświetlacz - prąd nastawnika pompy wtryskowej - link ponizej
==============================================
==============================================
[ Dodano: 2010-03-15, 20:49 ]
czy sonda z ABT pasuje to nie wiem
[ Dodano: 2010-03-15, 20:59 ]
napisz co było grane - my się ciągle uczymy
Jeszcze jedno - jest z tyłu silnika czujnik temperatury silnika - jak on ma przerwę to też nie ma regulacji składu mieszanki - ja tak miałem i cały czas było + 6mA czyli bogata mieszanka na nastawniku gdy ten czujnik miał przerwę - mam pomiar prądu na stałe w aucie i widzę co się dzieje na bieżąco z pompą
No i ten zapłon sprawdź przed regulacją pompy - tak piszą ksiązki
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922
Praca Wtrysku Ke-Motronic Wskaźnik diodowy to napięcie sondy lambda -punkt u góry - mieszanka uboga -punkt u dołu mieszanka bogata -wyświetlacz - prąd nastawnika pompy wtryskowej - link ponizej
==============================================
==============================================
[ Dodano: 2010-03-15, 20:49 ]
czy sonda z ABT pasuje to nie wiem
[ Dodano: 2010-03-15, 20:59 ]
napisz co było grane - my się ciągle uczymy
- Slicznotka
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 16 lut 2008, 13:48
- Lokalizacja: LAKIELE
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 11 mar 2008, 22:33
- Lokalizacja: WIELUN
podpinam sie pod pytanie z tego względu że również mam ten sam silnik ale + "podtlenek" LPG ... problem mam od... listopada... początkowo mechanik stwierdził ze sonda padła, wymienił ją, ale spalanie nie uległo zmianie, boje sie ze wymienił mi dobrą na dobrą... ale i tak juz za późno... myślałem o termostacie, ale jeszcze nie wymieniłem... robie 150-180km na zbiorniku 29 litrów, gdzie kiedys robiłem prawie 300... dodatkowo po przemieszczeniu sie z punktu do punktu, smierdzi gazem na zewnątrz... nie jest to wina upalania na zimnym silinku bo tego nigdy nei robie, jak przyciskam pedał to tylko po nagrzaniu i tez nigdy nie przekraczam 5tyś obrotów... co do tego regulatora cisnienia paliwa, moze to glupie pytanie, ale ma to związek przy instalacji gazowej?
Rzodkiewa, co do tego śmierdzenia gazem na zewnątrz to sprawdź testerem do nieszczelności czy właśnie jej gdzieś nie masz.Poza tym sprawdź parownik-może jest już na wykończeniu.Spotkałem się kiedyś z podobnym smrodem w Oplu Omedze.Gaz było czuć strasznie na zewnątrz.Rozebrałem cały parownik,wyczyściłem z całego syfu jaki tam się znajdował,kupiłem cały zestaw uszczelek i innych tam pierdół,zamontowałem i problem zniknął.Osiołek jeździ i nic nie śmierdzi. :mrgreen:
dzięki... z parownikiem to jutro spróbuje ogarnąc... tzn u mnie to nie jest jakas tragedia z tym smrodem, ale pisze bo wiem ze to nie jest normalne , tzn nie smierdzi albo smierdzi mniej kiedy jade non stop 2-3 tyś obrotów... bardziej mnie niepokoi to, że tak żre gaz :-x ...luk448 pisze:Rzodkiewa, co do tego śmierdzenia gazem na zewnątrz to sprawdź testerem do nieszczelności czy właśnie jej gdzieś nie masz.Poza tym sprawdź parownik-może jest już na wykończeniu.Spotkałem się kiedyś z podobnym smrodem w Oplu Omedze.Gaz było czuć strasznie na zewnątrz.Rozebrałem cały parownik,wyczyściłem z całego syfu jaki tam się znajdował,kupiłem cały zestaw uszczelek i innych tam pierdół,zamontowałem i problem zniknął.Osiołek jeździ i nic nie śmierdzi. :mrgreen:
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
a długie trasy pokonujesz ?
Mi spalał 10l/100 km średnio teraz 12. ale jakoś mnie to nie przeraza bo robię po 12 km w jedna stronę do roboty.
Co do kolegi od problemu z PB to nie poddawaj się i nie sprzedawaj, ja 4 lata walczyłem, żeby benzynke zrobić, wymieniłem wszystko prócz wtryskiwaczy ,a i to już miałem zamówione w sklepie .
Wystarczyło sprawdzić szczelność dolotu i wymiana gumy na nowa, oraz banalny problem jakim jest niebieski czujnik. Potem mała regulacja zapłonu i rozdzielacza i jest git malinka pali od kopa i chodzi równo jak pociąg po torach
Pozdro
Mi spalał 10l/100 km średnio teraz 12. ale jakoś mnie to nie przeraza bo robię po 12 km w jedna stronę do roboty.
Co do kolegi od problemu z PB to nie poddawaj się i nie sprzedawaj, ja 4 lata walczyłem, żeby benzynke zrobić, wymieniłem wszystko prócz wtryskiwaczy ,a i to już miałem zamówione w sklepie .
Wystarczyło sprawdzić szczelność dolotu i wymiana gumy na nowa, oraz banalny problem jakim jest niebieski czujnik. Potem mała regulacja zapłonu i rozdzielacza i jest git malinka pali od kopa i chodzi równo jak pociąg po torach
Pozdro
fakt moje trasy to również 12-15 km (na co dzień w jedną strone)... ale robie 150-170 km (srednia 160) na 29 litrowym zbiorniku... 160/29 = ~5,5 km/litr... czyli spalanie to 18 litrów/100 km... i to mnie przeraża... fakt ze zima, ale ja mam to od jesieni kiedy było po 10-15 stopni na dworze... co 5 dni zajeżdzam na stacje i tankuje za 65zł (max butli), wiem ze to i tak śmiesznie mało, ale to jest gaz, ja równie dobrze mógł bym jeździc na benzynie i miał bym identyczne koszta eksploatacji...