Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AZZ] obrotomierz pod alternator

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

[B4 AZZ] obrotomierz pod alternator

Post autor: JanekAudi » 17 mar 2010, 13:34

mam takie pytanie. da rade jakos podlaczyc orginalny obrotomierz bezpośrednio pod alternator ?? chce sprawdzic czy tak mi zadziala... bo w zaden inny sposób nie chce... wskazuje caly czas 5 tys obrotów zadne potencjometry itp nie dzialają ani inne kombinacje... jesli da sie tak podlaczyc to wytlumaczcie mi jak i gdzie.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 17 mar 2010, 14:06

Gdybyś miał oryginał do TD, to nie byłoby problemu i wskazywałby poprawnie obroty, skoro cały czas wskazuje 5 tys. obrotów to prawdopodobnie obrotek jest z TDI, kwestia w jaki sposób reaguje na wzrost obrotów.
https://audi80.pl/80-b...tdi-vt23117.htm
https://audi80.pl/80-b4-19td-aazlicz ... vt9319.htm

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 17 mar 2010, 16:52

Ogólnie juz pisalem tu z tym problemem ale nikt nie byl w stanie mi pomóc https://audi80.pl/19-azz-obrotomierz ... ht=#414945

obrotomierz z tego co wiem pochodzi z audi B3 benzyniak... wszystko zrobiłem idealnie jak w instrukcji w dziale download itp przylutowałem potencjometr na kablu zeby mozna bylo ustawic jakos te obroty.. no i wsadzam odpalam i działa elegancko po paru minutach zaczął mi wskazywac 5 tys obrotow i nie reaguje na dodawanie gazu ani na ruchy potencjometrem... niewiem czy cos tam w nim sie przepaliło czy cos innego.. ale w zaden sposób nie reaguje na prace silnika, a i jeszcze jedno jest ciekawe. Obrotomierz po przekreceniu kluczyka na zapłon wskazuje odrazu 5 TYs obrotow, bez odpalania silnika... no i kto teraz ma jakis pomysł na to wszystko ??

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 17 mar 2010, 18:09

dostaje jakies lewe napiecie.jakis prad o stalym napieciu

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 17 mar 2010, 18:40

ale skad to sie bierze ?? jak to wykluczyc ?

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 17 mar 2010, 19:16

ja robilem takie cos w fordzie 1,8d. Pamietam ze podpinalem go wlasnie pod alternator,a obrotomierz terz byl albo od bezyniaka albo z td.Ale dzialalo to bez zadnych kombinacji z potecjometrem

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 17 mar 2010, 19:51

wlasnie o to mi chodzi... powiedz mi jak podlaczyc obrotek bezposrednio pod alternator ?? pod ktore kable itp

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 17 mar 2010, 20:46

w fordzie alternator byl firmy bosch.ja teraz bylem popatzec u siebie i tez mam boscha.ale mam silnik bezynke i nieznalazlem tej srubki.to srubka taka z tylu przy obudowie jak wszystkie inne z tym ze napewno jest obok niej wybita jakas literka,i wydaje mi sie ze jak lepiej sie jej przyjrzysz to jest odizolowana od obudowy.wkazdym razie szukaj jakiejs literki albo znaczka obok.ty masz diesla?zobacz czy alternator jest boscha

[ Dodano: 2010-03-17, 21:21 ]
a przypomnialo mi sie ta literka to W szukaj srubki albo jakiegos wyjscia z literka W

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 mar 2010, 23:01

Do alternatora w dieslu zazwyczaj idą 3 kable jeden gruby to plus, jeden to wzbudzenie i on idzie do kontrolki ładowania po jego odłączeniu nie zapala się kontrolka ładowania po włączaniu zapłonu. Sygnał obrotów to ten trzeci, zazwyczaj jest podłączany na złącze "wsuwkowe" (a inne na "oczkowe") .

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 18 mar 2010, 09:55

Dobra wielkie dzieki za pomoc ale jeszcze jedno pytanie jak znajde juz ten kabel to jak podlaczyc pod niego obrotek zeby dzialal ?? to jest pytanie :-/ :-/

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 18 mar 2010, 12:14

a co to masz ,sam obrotomierz czy cale zegary wymieniles?Bo ja cale zegary w tym fordzie wymienialem

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 18 mar 2010, 12:25

słuchaj no juz mniejsza o to... wie ktoś jak podłączyć sam obrotomierz pod ten kabel z alternatora zeby działał ? co jeszcze potrzeba podłączyć do tego obrotomierza ? jakieś zasilanie ? obrotek posiada 4 piny... jest to ori obrotek z audi ale musze go podłączyć w ten sposób.. bo w żaden inny nie działa poprawnie... i nikt nie jest w stanie powiedzieć mi dlaczego tak się dzieje dlatego zrobić chce na krotko zobaczyć jakie wtedy będzie pokazywać wartości. Wiec mamy ogolnie 6 pinow ale 2 z nich ida do zegarka. 4 ida do obrotomierza i teraz co z nimi jeden pod ten sygnal z alternatora a reszta ? dajcie jakis opis czy cos bo normalnie tragedia z tym :-/ :-/ :-( :-(

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 18 mar 2010, 13:15

powinny byc 3 plus,minus,wejscie.znalazles to wyjscie na alternatorze?Jak mamy ci pomuc kiedy ty nie wspulpracujesz z nami,i dostarczasz szczatkowe informacje

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 18 mar 2010, 13:38

No dobra to jakie informacje mam ci podac ?? ten kabel od alternatora znalazłem co jest odpowiedzialny za ten sygnał. no i tu daje zdjecie pogladowe o ktore bolce mi chodzi Obrazek

i gdzie podłączyc ten kabel z sygnałem z alternatora i co z reszta :) z góry dzięki wielkie Obrazek

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 mar 2010, 15:13

Tak właściwie to po co chcesz podłączać bezpośrednio? To powinno działać plug&play w płycie liczników masz już potrzebne sygnały, może winien jest obrotomierz który nie chce przyjmować sygnału z alternatora...

Z tego co pobieżnie spojrzałem to wg schematów patrząc na twoje drugie zdjęcie

1 minus
2 plus
3 sygnał
4 minus

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl