Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3Q 2.3 20V 7A]wymiana rozrządu i stuki w napędzie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
SPEED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 kwie 2007, 21:03
Lokalizacja: Mielec-okolice

Post autor: SPEED » 11 cze 2007, 16:30

Leski pisze:
PABLO pisze:Ponczo.....A jaki jest odgłos złego łańcuszka?
Poprostu brzęczy jak by ci ktoś tam śrubek i nakrętek nasypał, bardziej obrazowo to jak silnik suzuki gsx ;-)

Przy koszcie 35zł to chyba nie ma co nad tym się zastanawiać

[ Dodano: 2007-06-11, 10:31 ]
Jeszcze skorzystam że jest tutaj kilku posiadaczy 20v to spytam na jakim oleju jeździcie?
Najprawdopodobnie miałem w swoim półsysntetyk 10W40, ale nie wiem jakiej firmy.
Czy lepiej zmienić na pełny syntetyk czy jeździć dalej na pół?
Przebieg 180tys blisko prawdopodobny
Jmm dzięki za info ale przy cenie 35 zł to nie ma się nad czym zastanawiać tylko zmienić razem z paskiem
A co do oleju to ja mam zrobione 207tyś i leje półsyntetyk

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 11 cze 2007, 19:06

PABLO pisze:Ponczo.....A jaki jest odgłos złego łańcuszka?
Specyficzny metaliczny dźwięk ;-) łańcuszek jest luźny i tak jakby nim poszarpywało :-P może słyszałeś kiedyś łańcuszek w maluchu? tutaj jest całkiem podobnie :->

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 11 cze 2007, 19:54

A czy później trzeba nową uszczelkę pokrywy zaworów czy można starą założyć?

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 11 cze 2007, 20:33

Tylko nową...

Pozdr. Adam.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 11 cze 2007, 20:34

PABLO pisze:A czy później trzeba nową uszczelkę pokrywy zaworów czy można starą założyć?
Od biedy można starą jak dotąd nie puszczała oleju i nie była sparciała

Raan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 30 kwie 2007, 01:07
Lokalizacja: Piła

Post autor: Raan » 11 cze 2007, 22:06

a duzym problemem jest wyjecie wałków bo tez mam taki silnik i niebawem bede robil to samo?
no i jeszcze czekam na ceny poszczegolnych części?
i pytanko do jmm jesli odkrece korek oleju to czy lancuszek nie bedzie po drugiej stronie silnika?
mozecie mi podac jakies namiary na tego adama od czesci?? bo nie moge go znalesc:(

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 11 cze 2007, 22:29

Raan pisze: i pytanko do jmm jesli odkrece korek oleju to czy lancuszek nie bedzie po drugiej stronie silnika?
NIE

NA fotach jest głowica 16V, tam jak widać łańcuszek jest po przeciwnej stronie niż w 20V.

PS Ty myślałeś, że jakie ja mam palce, albo z czego??? :lol: :lol:

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 12 cze 2007, 08:59

Raan pisze:a duzym problemem jest wyjecie wałków bo tez mam taki silnik i niebawem bede robil to samo?
Nie powinno Ci to sprawić żadnych kłopotów, odkręcasz panewki i masz wałki na wierzchu.
jmm pisze: Na fotach jest głowica 16V, tam jak widać łańcuszek jest po przeciwnej stronie niż w 20V.
PS Ty myślałeś, że jakie ja mam palce, albo z czego??? :lol: :lol:
Na początku też dłuższą chwilę zastanawiałem się jak chcesz sprawdzić łańcuszek przez wlew oleju :mrgreen: :lol:

Awatar użytkownika
Leski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 23 maja 2007, 09:39
Lokalizacja: Warszawa/Łuków

Post autor: Leski » 12 cze 2007, 11:32

Też myślałem że mam krótkie palce ;-)

A wracając do oleju, przeszperałem forum 80 i AKP, odpowiedzi nie znalazłem co do konkretnego oleju firmy oraz jakie przebiegi między wymianami? Ilość to 4.5l ?
Mam raczej półsyntetyk napis na nalepce 10w40 (jeszcze poszukam czegoś w papierach).
Znalazłem kilka olejów połsyntetyków:

•Castrol Maganatec 10w40 po ok 90zł za 5l z Niemiec (niby bo krążą pogłoski o podróbkach)
•SHELL HELIX PLUS 10w40 4+1l za 100zł
•LIQUI MOLY MOS2 LEICHTLAUF 10W-40 5l za 139zł
•Valvoline VR1 Racing 10W-60 tutaj cena ok 180zł za 5l często polecany na AudiKlubPol... ale drogi, a ja raczej czerwonego pola na obrotomierzu unikam.
•Jeszcze dużo pochlebnych opinni o olejach Orlenu

Na czym wy jeździcie a może coś polecacie, lub czego nie?
Przy okazji jakie cisnienie oleju podczas normalnej jazdy?

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 12 cze 2007, 12:13

Ja jeżdze na Liqui Moly MoS2 10W40, wczesniej na Mobilu Super 10W40, odradzam Shell 10W40, cisnienie oleju mi na nim spadło :-/

Teraz chyba zmienie na Valvoline Vr1 Racing jak trafie w dobrej cenie :-)

Awatar użytkownika
Leski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 23 maja 2007, 09:39
Lokalizacja: Warszawa/Łuków

Post autor: Leski » 12 cze 2007, 12:27

jmm pisze:Ja jeżdze na Liqui Moly MoS2 10W40, wczesniej na Mobilu Super 10W40, odradzam Shell 10W40, cisnienie oleju mi na nim spadło :-/
U mnie jest na wolnych silnik rozgrzany równo 1.2, a w czasie jazdy ok 4.5 jeśli dobrze czytam. Czy to jest OK?
jmm pisze:Teraz chyba zmienie na Valvoline Vr1 Racing jak trafie w dobrej cenie :-)
180zł za 5l to chyba dobra cena? ale ten parametr 60 to raczej przy normalnej jeździe nie na torze i nie w górach to chyba przepłacanie?

PS. Często spotkałem się z opinią ze audi lubi mieć olej blisko max? czy to prawda i czy również w 7A?

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 12 cze 2007, 12:37

No to 1.2 na wolnych nie jest za dobrze, ale tragedii też nie ma powinno być blizej 2.

Hmmm generalnie wiecej jak 150zł za olej nie dam, więc jak nie trafie za tyle valvoline to zostane przy liqui Moly

Co do poziomu to 3/4 wystarczy

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 30 cze 2007, 10:50

Zakupiłem wczoraj zestaw do wymiany rozrządu.
Zestawienie:

1. łańcuszek FEBI - 30zł
2. rolka RUVILLE - 70zł
3. pompa wody DOLZ - 120zł
4. pasek rozrządu - CONTINENTAL CONTITECH - 50zł
5. 2xpaski klinowe GATES - 13zł+16zł =29zł
6. uszczelka pod pokrywę zaworów AJUSA - 70zł
7. uszczelka pod kolektor dolotowy HART - 20 zł

Do tego koszt płynu chłodzącego ok. 60zł (5l) + robocizna ok. 150zł-200zł.
Ale te dane to raczej z głowy niż z rozeznania.

silentfox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:55
Lokalizacja: Grupa Dolnośląska

Post autor: silentfox » 30 cze 2007, 14:41

ja pytalem o rozrzad to 150 zl to gora
a ostatnio zdwonilem do znajomego mechanika i wola 60 zl

do mojego (bo zbieram na wymiane) rolka 110zl pasek 50zl tylko firm niepamietam

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 01 lip 2007, 09:25

silentfox pisze:ja pytalem o rozrzad to 150 zl to gora
a ostatnio zdwonilem do znajomego mechanika i wola 60 zl

do mojego (bo zbieram na wymiane) rolka 110zl pasek 50zl tylko firm niepamietam
Ale co ma wspolnego twoje 2.0 z 2.3 20V, bo nie kumam????? Posta chciałeś sobie nabić?


@ystresz

Zamien czym predzej tą uszczelke pod pokrywe na goetze albo erlinga, ajusa to straszny syf

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl