Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] nabicie klimy R12

Awatar użytkownika
seb100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 02 sie 2007, 08:50
Lokalizacja: Warszawa/Tarchomin

[All] nabicie klimy R12

Post autor: seb100 » 20 mar 2010, 15:15

bardzo proszę o namiar na jakiś warsztat, który w Wawie, Legionowie, Nowym Dworze Mazowieckim lub okolicach nabija klimy czynnikiem R12.

Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi.

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 20 mar 2010, 17:26

z tego co wiem to nigdzie już nie nabijesz R12 stką . Nie lepiej zakuć końcówkę na R134a ? koszt zakucia takiej końcówki to 50 zł i nie masz problemu z nabiciem

rybekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 24 wrz 2009, 19:58
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: rybekk » 20 mar 2010, 18:19

złącz są uniwersalne . Żeby przejść z freonu r12 na 134a prawidłowo powinno sie wymienić olej w sprężarce i filtr to wszystko . A wiem to stąd bo mam zawód Chłodnictwo i klimatyzacja

Awatar użytkownika
trevor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 186
Rejestracja: 16 cze 2008, 19:01

Post autor: trevor » 29 mar 2010, 11:29

rybekk, jaki to koszt? bo ja dzisiaj byłem u chłopa z klimą to mi powiedział, że r12 może nabić za 240 zł ale jakimś zamiennikiem więc nie poleca. Radził mi żeby z r12 "przejść na ten nowszy gaz" (nie wiem o jakim mówił) podał cenę 300 zł +100 nabicie, się przeraziłem...

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 29 mar 2010, 11:52

W zeszłym roku nabijałem u Siebie i za nabicie R12 tką i odgrzybienie zapłaciłem 300 zł.A wiecie gdzie w Wawie ktoś właśnie zmieniłby czynnik i te wszystkie potrzebne bzdurki żeby już nabijać tym nowszym czynnikiem?

Awatar użytkownika
trevor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 186
Rejestracja: 16 cze 2008, 19:01

Post autor: trevor » 29 mar 2010, 15:11

luk448, a z którego roku jest Twoja? bo niby od 93 nabijali już tym nowszym, ale dzisiaj się okazało u mnie że mam jeszcze r12 i mi zaproponował zmianę czynnika za 400 z nabiciem

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 29 mar 2010, 16:04

Ponoć 92 ale nawet w 93 był czasem stary czynnik.Ten facet od klimy wtedy coś tam mi tłumaczył że i w nowszych autach tez się czasem zdarzyło.A ile w tym prawdy to nie wiem.

rybekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 24 wrz 2009, 19:58
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: rybekk » 29 mar 2010, 19:24

napisałem że prawidłowo powinno się wymienić te wszystkie bzdurki ale jak ktoś nie wymieni to też będzie chłodziło po nabiciu popatrzeć po paru dniach czy na przewodach od klimy niema oleju jak jest to gwarantowane że gdzieś w tym miejscu jest wyciek czasem są tak drobne wycieki że te bzdurne ultrafiolety nie wykryją .Bywa tak że freon ucieka przez strukturę materiału ale to się żadko zdarza.

Awatar użytkownika
trevor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 186
Rejestracja: 16 cze 2008, 19:01

Post autor: trevor » 29 mar 2010, 21:49

no a po czym poznać co ja mam tam zalane? mówisz, że złącza są uniwersalne, więc... no i czy kwota 400 zł jest "normalna"

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 29 mar 2010, 22:17

trevor pisze:no a po czym poznać co ja mam tam zalane? mówisz, że złącza są uniwersalne, więc... no i czy kwota 400 zł jest "normalna"
MEIR coś pisał że po zakutej końcówce chyba da radę poznać jaki jest czynnik.

rybekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 24 wrz 2009, 19:58
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: rybekk » 30 mar 2010, 19:56

nie poznasz czym masz napełnioną klime , freon jest bezwonny a po końcówkach nie poznasz bo są stosowane takie same w każdym samochodzie .Cena 400 stówki to drogo ja biorę za r134a napełnienie 150 zeta a za r12 170 zeta w zależności ile freonu z użyje na dany samochód. 1 kg freony r134a kosztuje 70 zeta do samochodu wchodzi niecały kilogram r12 kosztuje 98 zeta za kg ale to w zależności od regionu i warsztatu

Awatar użytkownika
trevor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 186
Rejestracja: 16 cze 2008, 19:01

Post autor: trevor » 30 mar 2010, 20:08

rybekk, no ale 400 to jest cena zamiany r12 na r134a, koleś popatrzył popatrzył i stwierdził że mam r12 więc się pytam skąd on to wie. No a druga kwestia to skoro nie można poznać to skąd on ma wiedzieć czy nabić r12 czy r134a? przecież te gazy nie są mieszalne ze sobą

rybekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 24 wrz 2009, 19:58
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: rybekk » 30 mar 2010, 20:19

to i tak troszkę drogo w teorii są niemieszalne w praktyce znam takich co mieszają i chodzi.Prawdopodobnie masz r12, prawidłowo odbywa się tak (ja tak robię) jeżeli przechodzi się na 134a to nakleja się naklejkę na sprężarce z jakim ona jest freonem żeby ktoś kto w innym warsztacie będzie kiedykolwiek napełniał nie głowił się jaki tam czynnik chłodniczy jest. Jak masz tabliczkę na sprężarce znamionową tam jest napisane jakim czynnikiem napełniona klima.

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 30 mar 2010, 21:21

rybekk, nie we wszystkich przpypadkach wystarczy wymienic tylko olej i filtr, należy uwzglednic jeszcze rodzaj przewodów jesli sa to przewody gumowe ktore czesto były stosowane przy 12 to nalezalo by je zmienic na teflonowe bo moga sie rozszczelnic a czasami nawet r134a potrafi rozpuscic te przewody i zapchac cały układ, zatrzec spreżarkę.
kolejnym problemem moze byc uszczelniacz na wale spreżarki przy przejsciu z 12 na 134 czesto puszcza w tym miejscu, nie raz juz z tym walczyłem.
dodatkowo jeszcze zawór rozprężny (niektórzy zwą go dławikiem) w parowniku.

ogólnie temat chłodnictwa bardzo rozległy, z 134 nie ma wiekszych problemów, gaz bardzo fajny tylko robi sie obecnie mały problem z nim na rynku zaczyna go brakować, wiec proponuje jak najszybciej robić przeglądy klim puki jeszcze nie ma sezonu, bo nawet główny dystrybutor w polsce linde ma problemy z dystrybucją r134
Ostatnio zmieniony 16 paź 2012, 22:26 przez wenon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 30 mar 2010, 21:36

chodzić może i chodzi, ale stacje serwisowe nie chcą brać odpowiedzialności za takie napełnianie więc czasami po prostu odmawiają serwisu układu na r12

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl