[All] nabicie klimy R12
[All] nabicie klimy R12
bardzo proszę o namiar na jakiś warsztat, który w Wawie, Legionowie, Nowym Dworze Mazowieckim lub okolicach nabija klimy czynnikiem R12.
Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi.
napisałem że prawidłowo powinno się wymienić te wszystkie bzdurki ale jak ktoś nie wymieni to też będzie chłodziło po nabiciu popatrzeć po paru dniach czy na przewodach od klimy niema oleju jak jest to gwarantowane że gdzieś w tym miejscu jest wyciek czasem są tak drobne wycieki że te bzdurne ultrafiolety nie wykryją .Bywa tak że freon ucieka przez strukturę materiału ale to się żadko zdarza.
nie poznasz czym masz napełnioną klime , freon jest bezwonny a po końcówkach nie poznasz bo są stosowane takie same w każdym samochodzie .Cena 400 stówki to drogo ja biorę za r134a napełnienie 150 zeta a za r12 170 zeta w zależności ile freonu z użyje na dany samochód. 1 kg freony r134a kosztuje 70 zeta do samochodu wchodzi niecały kilogram r12 kosztuje 98 zeta za kg ale to w zależności od regionu i warsztatu
to i tak troszkę drogo w teorii są niemieszalne w praktyce znam takich co mieszają i chodzi.Prawdopodobnie masz r12, prawidłowo odbywa się tak (ja tak robię) jeżeli przechodzi się na 134a to nakleja się naklejkę na sprężarce z jakim ona jest freonem żeby ktoś kto w innym warsztacie będzie kiedykolwiek napełniał nie głowił się jaki tam czynnik chłodniczy jest. Jak masz tabliczkę na sprężarce znamionową tam jest napisane jakim czynnikiem napełniona klima.
rybekk, nie we wszystkich przpypadkach wystarczy wymienic tylko olej i filtr, należy uwzglednic jeszcze rodzaj przewodów jesli sa to przewody gumowe ktore czesto były stosowane przy 12 to nalezalo by je zmienic na teflonowe bo moga sie rozszczelnic a czasami nawet r134a potrafi rozpuscic te przewody i zapchac cały układ, zatrzec spreżarkę.
kolejnym problemem moze byc uszczelniacz na wale spreżarki przy przejsciu z 12 na 134 czesto puszcza w tym miejscu, nie raz juz z tym walczyłem.
dodatkowo jeszcze zawór rozprężny (niektórzy zwą go dławikiem) w parowniku.
ogólnie temat chłodnictwa bardzo rozległy, z 134 nie ma wiekszych problemów, gaz bardzo fajny tylko robi sie obecnie mały problem z nim na rynku zaczyna go brakować, wiec proponuje jak najszybciej robić przeglądy klim puki jeszcze nie ma sezonu, bo nawet główny dystrybutor w polsce linde ma problemy z dystrybucją r134
kolejnym problemem moze byc uszczelniacz na wale spreżarki przy przejsciu z 12 na 134 czesto puszcza w tym miejscu, nie raz juz z tym walczyłem.
dodatkowo jeszcze zawór rozprężny (niektórzy zwą go dławikiem) w parowniku.
ogólnie temat chłodnictwa bardzo rozległy, z 134 nie ma wiekszych problemów, gaz bardzo fajny tylko robi sie obecnie mały problem z nim na rynku zaczyna go brakować, wiec proponuje jak najszybciej robić przeglądy klim puki jeszcze nie ma sezonu, bo nawet główny dystrybutor w polsce linde ma problemy z dystrybucją r134
Ostatnio zmieniony 16 paź 2012, 22:26 przez wenon, łącznie zmieniany 1 raz.