Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Jak wymienić przednie amortyzatory w AUDI B4?

ODPOWIEDZ
Tirolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 05 paź 2009, 15:00
Lokalizacja: Nieszawa

[B4] Jak wymienić przednie amortyzatory w AUDI B4?

Post autor: Tirolog » 09 gru 2009, 18:59

Jak wymienić przednie amortyzatory w AUDI B4?
Proszę o szybką odpowiedź
Ostatnio zmieniony 20 mar 2010, 23:12 przez Tirolog, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gad07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 15 lis 2007, 02:56
Lokalizacja: ŚWIDNICA

Post autor: gad07 » 09 gru 2009, 20:46

odkrecasz pol os koncowke drazka sworzen mocowanie gorne macpersona i wyciagasz calosc na zewnatrz pozniej trzeba scisnac sprezyne sciskiem do sprezyn odkrecasz ta nakretke ktora masz na gorze nacieta zdejmujesz poduszke amora wraz z lozyskiem pozniej gniazdo sprezyny i sprezyne pozniej odkrecasz duza nakretke ktora trzyma amor w osadzie najlepiej urzyc klucza do rur :-P no i masz amor na zewnatrz a skladasz to w odwrotnej kolejnosci :-P

audipiekne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 10 gru 2009, 17:22

Post autor: audipiekne » 10 gru 2009, 18:31

odkręcasz górną nakrętkę 21 klucz chyba albo 22 imbus wkładasz z góry żeby ci sie amortyzator nie obracał ale nakrętki nie odkręcaj do końca popuść przegub 32 klucz nasadowy odkręć koło podnieś auto odkręć łącznik stabilizatora zdejmij końcówkę użyj specjalnego ściągacza wykręć dolną śrubę od sworznia dolnego pod przegubem i od hacz abs jak masz normalnie rozczep przewód znajduje się pod maską zaraz koło filtra powietrza jak chodzi o prawą stronę no i wyjmujesz sworzeń z dołu normalnie połóż łomika na wahacz i naciśnij na dół powinien wyskoczyć no i jak wyjmiesz to zakładasz specjalne ściągacze na sprężynę ściskasz odkręcasz taką nakrętkę takie dwa wycięcia ma zdejmujesz sprężynę wkładasz w imadło bierzesz żabki dobre i odkręcasz od amortyzatora nakrętkę taka duża

iacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 gru 2009, 17:56

Post autor: iacek » 20 mar 2010, 23:06

Kolega Gad 07 opisał to w sposób w jaki najszybciej wymienić amortyzator :->

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 22 mar 2010, 19:55

ja to mam patent jak zrobic ten myk bez tego scisku do sprezyn .powiem pod warunkiem ze nie bedziecie sie smiac f

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 22 mar 2010, 19:57

Piotrek, pochwal się swoim patentem, nie bedziemy się śmiać.

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 22 mar 2010, 20:19

Mam pytanie odnośnie amortyzatorów ,czy każdy jest jednakowej długości bez trzpienia który wkładany jest w korpus
mam sportowe które się wylały i muszę je zastąpić,chodzi mi głównie o korpus w którym siedzi amor.Jest to komplet Supersporta i teraz czy wymieniając na nowy amortyzator będzie pasował w stary korpus.
p.s którą firmę polecacie
Ostatnio zmieniony 22 mar 2010, 20:21 przez Krzylu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 22 mar 2010, 20:21

no wiec przed tymi wszystkimi operacjami o ktorych koledzy pisali wyzej. podnosze autko z jednej strony,sciagam kolo pod wachacz podstawiam jakis pniaczek,i opuszczam na dul zeby sprezyne jak najbardziej scisnelo,dodatkowo podnosze tyl auta po przeciwnej syronie,zeby jeszcze bardziej zwiekszyc nacisk.jak juz tak sprezyne mam scisnieta,biore drot wiazalkowy(taki jak uzywany jest na budowach do wiazania zbrojenia)zginam go na 4ry czesci i wiaze tak scisnieta sprezyne(jedno wiazanie to 8siem pojedynczych drutow)Robia tak w 4rech miejscach.Potem opuszczam autko z tylu , i podnosze za przod a sprezyna pozostaje scisnieta.Po wykonaniu prac ktore koledzy opisali wyzej,znowu podnosze pniaczek pod wachacz opuszczam ,ustawiam sprezyne przecinam druty i gotowe <ok>

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 22 mar 2010, 21:18

Trochę takiej zabawy jest z tym twoim patentem ale jak ci to tylko pomogło to czemu nie ja osobiście pożyczyłem ściągacze (samoróbki) od kumpla i bez kombinowania było zrobione.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 23 mar 2010, 06:25

piotrek 250279 Świetny patent, gratuluję pomysłowości <ok> Ja jak kiedyś razem z bratem wymienialiśmy w oplu astrze poduszkę amortyzatora to zrobiliśmy ''ściągacze samoróbki'' i się przydają do dzisiaj :mrgreen:

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 23 mar 2010, 08:50

piotrek 250279 pisze:no wiec przed tymi wszystkimi operacjami o ktorych koledzy pisali wyzej. podnosze autko z jednej strony,sciagam kolo pod wachacz podstawiam jakis pniaczek,i opuszczam na dul zeby sprezyne jak najbardziej scisnelo,dodatkowo podnosze tyl auta po przeciwnej syronie,zeby jeszcze bardziej zwiekszyc nacisk.jak juz tak sprezyne mam scisnieta,biore drot wiazalkowy(taki jak uzywany jest na budowach do wiazania zbrojenia)zginam go na 4ry czesci i wiaze tak scisnieta sprezyne(jedno wiazanie to 8siem pojedynczych drutow)Robia tak w 4rech miejscach.Potem opuszczam autko z tylu , i podnosze za przod a sprezyna pozostaje scisnieta.Po wykonaniu prac ktore koledzy opisali wyzej,znowu podnosze pniaczek pod wachacz opuszczam ,ustawiam sprezyne przecinam druty i gotowe <ok>
Chyba jednak lepiej wydać pare złotych na ściągacze do sprężyn. I nie trzeba tak sie "bawić"... No ale jak robota sie udała to gratuluje!

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 23 mar 2010, 13:37

e no powiem nie zla rzezba ;] piotrek 250279, masz leb, ja bym na to nie wpadl ;] ale mimo wszystko dobry pomysl...

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 23 mar 2010, 18:24

wiecie potrzeba matka wynalazku.pewnie zrobil bym sobie te sciagacze ale, nawet niewiem jak to ustrojstwo wyglada, i jak dziala :-D

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 23 mar 2010, 20:51

dwa haki (?) z nagwintownaym otworem polaczone na jednym precie gwintownaym... cos w tym stylu mozna by to opisac ;]

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

wymiana amortyzatorów

Post autor: mariusz1979 » 24 kwie 2013, 10:27

wszystko kolega pięknie napisał ale ja bymużył ewentualnie jakiegoś grubszego drutu bo ta sprężyna jednak ma w sobie trochę mocy. jakby tak ten drucik puścił to można zęby zbierać po garażu (w najlepszym wypadku). widziałem osobiscie jak wystrzeliła taka sprężyna i daję słowo nie chciał bym dostać nią gdziekolwiek. no ale patent dobry tylko czasochłonny i odrobine ryzykowny. no ale polak ze wszystkim sobie da rade hahahaa!!!!!!!!!!1

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl