[B4] Jak wymienić przednie amortyzatory w AUDI B4?
[B4] Jak wymienić przednie amortyzatory w AUDI B4?
Jak wymienić przednie amortyzatory w AUDI B4?
Proszę o szybką odpowiedź
Proszę o szybką odpowiedź
Ostatnio zmieniony 20 mar 2010, 23:12 przez Tirolog, łącznie zmieniany 1 raz.
odkrecasz pol os koncowke drazka sworzen mocowanie gorne macpersona i wyciagasz calosc na zewnatrz pozniej trzeba scisnac sprezyne sciskiem do sprezyn odkrecasz ta nakretke ktora masz na gorze nacieta zdejmujesz poduszke amora wraz z lozyskiem pozniej gniazdo sprezyny i sprezyne pozniej odkrecasz duza nakretke ktora trzyma amor w osadzie najlepiej urzyc klucza do rur no i masz amor na zewnatrz a skladasz to w odwrotnej kolejnosci
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 10 gru 2009, 17:22
odkręcasz górną nakrętkę 21 klucz chyba albo 22 imbus wkładasz z góry żeby ci sie amortyzator nie obracał ale nakrętki nie odkręcaj do końca popuść przegub 32 klucz nasadowy odkręć koło podnieś auto odkręć łącznik stabilizatora zdejmij końcówkę użyj specjalnego ściągacza wykręć dolną śrubę od sworznia dolnego pod przegubem i od hacz abs jak masz normalnie rozczep przewód znajduje się pod maską zaraz koło filtra powietrza jak chodzi o prawą stronę no i wyjmujesz sworzeń z dołu normalnie połóż łomika na wahacz i naciśnij na dół powinien wyskoczyć no i jak wyjmiesz to zakładasz specjalne ściągacze na sprężynę ściskasz odkręcasz taką nakrętkę takie dwa wycięcia ma zdejmujesz sprężynę wkładasz w imadło bierzesz żabki dobre i odkręcasz od amortyzatora nakrętkę taka duża
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Mam pytanie odnośnie amortyzatorów ,czy każdy jest jednakowej długości bez trzpienia który wkładany jest w korpus
mam sportowe które się wylały i muszę je zastąpić,chodzi mi głównie o korpus w którym siedzi amor.Jest to komplet Supersporta i teraz czy wymieniając na nowy amortyzator będzie pasował w stary korpus.
p.s którą firmę polecacie
mam sportowe które się wylały i muszę je zastąpić,chodzi mi głównie o korpus w którym siedzi amor.Jest to komplet Supersporta i teraz czy wymieniając na nowy amortyzator będzie pasował w stary korpus.
p.s którą firmę polecacie
Ostatnio zmieniony 22 mar 2010, 20:21 przez Krzylu, łącznie zmieniany 1 raz.
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
no wiec przed tymi wszystkimi operacjami o ktorych koledzy pisali wyzej. podnosze autko z jednej strony,sciagam kolo pod wachacz podstawiam jakis pniaczek,i opuszczam na dul zeby sprezyne jak najbardziej scisnelo,dodatkowo podnosze tyl auta po przeciwnej syronie,zeby jeszcze bardziej zwiekszyc nacisk.jak juz tak sprezyne mam scisnieta,biore drot wiazalkowy(taki jak uzywany jest na budowach do wiazania zbrojenia)zginam go na 4ry czesci i wiaze tak scisnieta sprezyne(jedno wiazanie to 8siem pojedynczych drutow)Robia tak w 4rech miejscach.Potem opuszczam autko z tylu , i podnosze za przod a sprezyna pozostaje scisnieta.Po wykonaniu prac ktore koledzy opisali wyzej,znowu podnosze pniaczek pod wachacz opuszczam ,ustawiam sprezyne przecinam druty i gotowe <ok>
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Chyba jednak lepiej wydać pare złotych na ściągacze do sprężyn. I nie trzeba tak sie "bawić"... No ale jak robota sie udała to gratuluje!piotrek 250279 pisze:no wiec przed tymi wszystkimi operacjami o ktorych koledzy pisali wyzej. podnosze autko z jednej strony,sciagam kolo pod wachacz podstawiam jakis pniaczek,i opuszczam na dul zeby sprezyne jak najbardziej scisnelo,dodatkowo podnosze tyl auta po przeciwnej syronie,zeby jeszcze bardziej zwiekszyc nacisk.jak juz tak sprezyne mam scisnieta,biore drot wiazalkowy(taki jak uzywany jest na budowach do wiazania zbrojenia)zginam go na 4ry czesci i wiaze tak scisnieta sprezyne(jedno wiazanie to 8siem pojedynczych drutow)Robia tak w 4rech miejscach.Potem opuszczam autko z tylu , i podnosze za przod a sprezyna pozostaje scisnieta.Po wykonaniu prac ktore koledzy opisali wyzej,znowu podnosze pniaczek pod wachacz opuszczam ,ustawiam sprezyne przecinam druty i gotowe <ok>
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska
wymiana amortyzatorów
wszystko kolega pięknie napisał ale ja bymużył ewentualnie jakiegoś grubszego drutu bo ta sprężyna jednak ma w sobie trochę mocy. jakby tak ten drucik puścił to można zęby zbierać po garażu (w najlepszym wypadku). widziałem osobiscie jak wystrzeliła taka sprężyna i daję słowo nie chciał bym dostać nią gdziekolwiek. no ale patent dobry tylko czasochłonny i odrobine ryzykowny. no ale polak ze wszystkim sobie da rade hahahaa!!!!!!!!!!1