Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI] Wycieki, wycieki i jeszcze raz wycieki

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

[80 B4 1.9 TDI] Wycieki, wycieki i jeszcze raz wycieki

Post autor: MAKLER » 09 cze 2007, 16:33

Koledzy mam problem, zreszta ktorys juz z kolei. Nie znam sie na samochodach wiec wszystko postaram sie pokazac na zdjeciach. Dzisiaj po otwarciu maski zauwazylem:

Zdjecie 1: na zdjeciu numer 1 w miejscu oznaczonym kwadratem jest zapryskane olejem. Wydaje mi sie ze byc moze wyciek jest z weza oznaczoneko kolkiem, z reszta tam widac ze jest jakas tasma tak ze moze wczesniej juz byly z tym prolbemy. Moje pytanie to czy z przewodu oznaczonego kolkiem moze wyciekac olej pod cisnieniem?

Zdjecie 2: na zdjeciu numer 2 zaznaczylem kolkiem miejsce z ktorego wycieka mi jakis plyn wydaje mi sie ze to chlodniczy. Chcialem zapytac czy faktycznie to plyn chlodniczy i czy jak dokrece ten "cybant" (tak to sie chyba nazywa) jest szansa ze wyciek ustanie i nie bedzie zadnych nieprzyje,mnych konsekwencji.

Bardzo prosze o pomoc. Pozdrawiam...
ZDJECIE 1:
Obrazek

ZDJECIE2:
Obrazek

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 09 cze 2007, 17:36

MAKLER, co chodzi o zdjecie 1. to z tego przewodu jesli jest nieszczelnosc moze chlapnac olejkiem i napewno jest w tym przewodzie cisnienie zalecana wymiana tego przewodu co do zdjecia numer 2. smialo mozna docisnac jezeli to jest obluzowane ;-)

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 09 cze 2007, 17:42

daro26, dzieki za szybka odp. Napisalem o tym cisnieniu bo nie bylo widac wyciekow tylko zachlapania tak ze bylo to z miejsca w ktorym jest duze cisnienie. Mam jeszcze pytanie do czego sluzy ten przewod? A co do zdjecia 2 to z tego miesjca wycieka plyn z chlodnicy tak?

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 09 cze 2007, 18:33

tak tam wycieka plyn a co do zdjecia nr.1 to chodzi ci o ten cienki zaslepiony czy ten gruby gumowy przewod?

[ Dodano: 2007-06-09, 18:34 ]
bo zarowno w tym grubszym jak i cienkim jest cisnienie

[ Dodano: 2007-06-09, 18:34 ]
bym sprawdzil oba

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 09 cze 2007, 18:44

Co do fotki numer 1 ten przewód to jest odma, czyli odpowietrzenie wału korbowego. Foto nr 2 - ten element to plastikowy króciec - wada fabryczna 1Z. Dobra rada kup nowy (kole 15 zł) bo przy dokręcaniu bankowo Ci pęknie (o ile już tego nie zrobił)

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 09 cze 2007, 20:33

daro26, wydaje mi sie ze to z tego grubszego bo on jest owiniety jakas tasma. Czy na pewno w nim jest olej?

chips, jestes pewien ze to jest plastikowe? Jak to w ogole wymienic?

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 09 cze 2007, 20:39

Jest to plastik, a w miejscu gdzie idą śrubki są wtopione metalowe tulejki. Nie polecam wymieniać tego samemu bo wystarczy troszkę za mocno dociągnąć i musisz lecieć po nowy. Jest to największa zakała jaka może być (przy 1 Z niestety są takie 2). A co do tego przewodu to olej jako taki przez niego nie idzie. Idą śladowe ilości razem z powietrzem.

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 09 cze 2007, 20:53

Spotkales sie moze z jakims metalowym zamiennikiem? Co do przewodu to by sie wszystko zgaalo bo nie bylo bardzo mocno zapryskane olejem tylko tak jakbys sikal woda z pistoletu w ktorym sie juz konczy woda :mrgreen: Mam nadzieje ze rozumiesz o co mi chodzi :)

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 09 cze 2007, 20:57

Niestety nie ma metalowych zamienników. Jakby były już dawno miałbym go u siebie

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 09 cze 2007, 20:58

Ok, podskocze na warsztat i bede mial problem z glowy. A wiesz moze jak sie fachowo nazywa ten gruby przewod?

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 09 cze 2007, 21:03

To jest przewód odmy. Też nie powinien być drogi, a jak dobrze poszukasz to możesz w dobrym stanie na szrocie znaleźć.

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 09 cze 2007, 21:04

ok dzieki za pomoc. Mam nadzieje ze to juz wszystko i nie bede mial wiecej problemow. Pozdrawiam...

makaon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03

Post autor: makaon » 10 cze 2007, 13:27

Niestety nie ma metalowych zamienników.
niestety tu się mylisz bo są metalowe(nie w Audi, ale co za różnica??) stosowane np. w WV T2 1,6D i TD. Jedyny mankament takiego kolanka to 2 otwory na czujniki temperatury, ale wkręcamy śrubę M14x1,5 i git!!

Awatar użytkownika
Martinn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 23 maja 2007, 15:13
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Post autor: Martinn » 12 cze 2007, 11:25

Jeśli chodzi o fotke nr 2 to miałem ostatnio ten sam problem :-) Kupiłem nowy króciec bo dokrecanie nic nie dało. Zreszta oring który tam jest robi się płaski z powodu temperatur i zmeczenia materiału :-) i dlatego dokręcanie nic nie daje :-) Dostęp nie jest rewelacyjny żeby to odkręcić ale udało sie krótkim łamanym kluczem, głównie tą dolną śrubeczke :-)

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 12 cze 2007, 18:21

Martinn, ile placiles za ten krociec? Duzo plynu Ci ucieklo przy wymianie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl