Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] Klepiace Zawory :/

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
KAIN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 20 cze 2007, 23:31

[2.3 NG] Klepiace Zawory :/

Post autor: KAIN » 21 mar 2010, 18:29

Witam wyremontowałem ostatnio silnik panewki,pierścienie,oleje,wszystkie uszczelki,wszystkie zawory,prowadnice,popychacze głowica kompletnie była zrobiona i gdy jadę normalnie wszystko jest spoko ale gdy mu przycisnę i silnik wkręca się na wysokie obroty słychać taki dźwięk jak by przykładowo śrubka pod deklem latała i jak stanę to zawory klepią po 5 minutach postoju przestają możliwe ze pompa oleju padnięta :?:

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 21 mar 2010, 18:42

Samoregulatory luzu zaworowego(hydrauliczne) sprawdzone?
Możliwe że któryś klepie.
Poczytaj forum jest o tym sporo.
Nowy ok.25zł.

KAIN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 20 cze 2007, 23:31

Post autor: KAIN » 21 mar 2010, 18:48

wszystkie są nowe kupione i dlatego nie wiem dlaczego zawory klepią dla mnie to jest dziwne widzę ze tez masz NG jak odkręcasz korek oleju i patrzysz na wałek to jest suchy czy cały w oleju ?? bo u mnie jest prawie suchy mało co oleju na nim :-/ jeszcze się zastanawiam czy przewody od wtrysku nie przemieniłem i nie regulowałem zapłon jeszcze :-P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 mar 2010, 18:50

KAIN pisze:bo u mnie jest prawie suchy mało co oleju na nim
Czyli coś jest nie halo. Tak jak by góra przy wysokich obrotach nie dostawała oleju.

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 21 mar 2010, 20:43

Kolegopierwsze co sprawdz to popychacz w vacum pompie!!!!
to banalne a uwierz mi że bedziesz sie jeszcze smiał!!
Odkręć vacum pompe,wyjmij ten popychacz...zamontuj spowrotem vacum i zrób testa.
Odkręcenie vacum to mega prostota...dwie nakrętki i to wszytko

KAIN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 20 cze 2007, 23:31

Post autor: KAIN » 21 mar 2010, 21:28

wiem bo rozbieram sam ten silnik ale tobie chodzi wyjąć popychacz i bez niego złożyć czy rozebrać wyciągnąć i sprawdzić czy się nie zawiesił i złożyć z powrotem ??

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 21 mar 2010, 22:07

najpierw wyjmij i załóż bez.Jeżeli okaże się że to wina vacum pompy to masz pare wyjść.
Albo odwrucic popychacz tj.wsadzic go odwrotnie,kupic nowy...ale to nie zawsze może wynikac z winy popychacza!i ostatnia szansa..zrobić planowanie podstawy vacum pompy tak aby zgubić to co sie uklepało.No chyba że masz możliwość dorobienia takiego popychacza ale wtedy musiał byś robić to metodą prób i błędów bo wymiar może okazać się minimalny a efekt walenia okrótny

KAIN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 20 cze 2007, 23:31

Post autor: KAIN » 21 mar 2010, 23:06

wyjmę go całkowicie i zobaczymy jak to będzie chodzić jak na razie dzięki za info ;-)

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 21 mar 2010, 23:34

KAIN pisze:dźwięk jak by przykładowo śrubka pod deklem latała
mam podobny problem. tez wymienilem niedawno hudro i po tygodniu od wymiany zaczelo sie odzywac na jednym zaworze tylko po nagrzaniu silnika, na zimnym za to cisza.
KAIN pisze:jak odkręcasz korek oleju i patrzysz na wałek to jest suchy czy cały w oleju ??
KAIN, ja tez tak mam po zgaszeniu silnika, tzn jest taka cieniutka warstwa oleju ale brak rys na krzywce ktore po roku jazdy (od kiedy mam 90-tke) raczej powinny sie pojawic z powodu braku oleju

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 22 mar 2010, 07:57

po remoncie silnika nikt nie wleje mineralnego o gęstości hipola do skrzyń biegów!!!syntetyk albo półsyntetyk ma najlepsze parametry smarne ale nie jest glutem żeby nie spływał z wałka

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 22 mar 2010, 12:11

u mnie tak było, i okazało sie ze wymiana oleju wraz z filtrem załatwiła problem, po ok 9 tys znow ten sam objaw, czyli znow olej do wymiany, po prostu nie mial juz tej gestosci, robi sie bardzo rzadki i pompa nie daje rady cisnąć go do góry

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 22 mar 2010, 12:32

papaj nie wiem czy pamietasz ale ja również po remoncie motoru miałem problem tłuczenia.Wszyscy mechanicy załamywali ręce i sugerowali jedno..ponowną rozbiórkę motoru!!Twoja wypowiedz zasugerowała mi że fakt..może byc to wina oleju..wymiana nic nie dała aż wkoncu sam wywaliłem popychać z vacum pompy.Okazało się ze to on...a nikt o tym nawet nie pomyslał...to tłuczenie było tak silne...tak mocno rozchodziło sie po całej obudowie zaworów..

KAIN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 20 cze 2007, 23:31

Post autor: KAIN » 22 mar 2010, 15:54

seba6891,

no to masz tak jak ja olej zalany 10w40 mobila jak na razie zrobilem po remoncie jakies 400km zostane dzis po pracy i sprawdze ja vacum pompe

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 23 mar 2010, 10:32

KAIN, Nie powinno się odpalać motoru zaraz po wrzuceniu nowych samoregolatorów(choć pewnie godzinka ci zeszła zanim wrzuciłeś pokrywę klawiatury a to wystarczy).Wszystkie elementy przed montażem powinny być pokryte olejem a nowe samoregulatory wrzucone do oleju (nowego) przed montażem.Zakładanie "na sucho" lub odpalenie zaraz po wrzuceniu samoregulatorów może doprowadzić do ich uszkodzenia.
Czy przy składaniu nie zapomniałeś o żadnym uszczelnieniu?
Zerknij do Centrum jest tam pozycja "Sam naprawiam Audi 80/90 jest tam parę słów na temat zatrzymywania oleju "na górze" po zgaszeniu motroru.

Temat vacum rozwałkowany na forum.Jak pisałhakanos007, łatwo to sprawdzić i wyeliminować.

KAIN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 20 cze 2007, 23:31

Post autor: KAIN » 17 kwie 2010, 23:23

luk_OP_Q89 pisze:KAIN, Nie powinno się odpalać motoru zaraz po wrzuceniu nowych samoregolatorów(choć pewnie godzinka ci zeszła zanim wrzuciłeś pokrywę klawiatury a to wystarczy).Wszystkie elementy przed montażem powinny być pokryte olejem a nowe samoregulatory wrzucone do oleju (nowego) przed montażem.Zakładanie "na sucho" lub odpalenie zaraz po wrzuceniu samoregulatorów może doprowadzić do ich uszkodzenia.
Czy przy składaniu nie zapomniałeś o żadnym uszczelnieniu?
Zerknij do Centrum jest tam pozycja "Sam naprawiam Audi 80/90 jest tam parę słów na temat zatrzymywania oleju "na górze" po zgaszeniu motroru.

Temat vacum rozwałkowany na forum.Jak pisałhakanos007, łatwo to sprawdzić i wyeliminować.
przy składaniu wszystko było smarowane olejem i dobrze poskładane po dłuższym szukaniu przyczyny w końcu doszedłem ze to wina zapłonu miałem przestawiony i to sporo przez to mi zawory klepały. :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga