Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - montaż MBC

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - montaż MBC

Post autor: lukwoj21 » 22 mar 2010, 18:52

Witam wziołem sie dzisiaj za montaz MBC i mam problem bo nie działa, zamontowałem go na wezyku idącym od IC do tego zaworu przy filtrze powietrza (wezyk czarny) i nie działa, nastepnie zamontowałem zawór mbc na cerwonym wezyku od sprezarki do tkiego zaworka z którego wychodzi niebieski wezyk i idzie do gruszki sprezarki- tez nie działa juz nie mam pomysłu jak go zamontowac. Prosze o pomoc

Dodam ze auto jest na boschu
Ostatnio zmieniony 08 cze 2011, 13:31 przez lukwoj21, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 22 mar 2010, 22:12

lepszy byłby reduktor. niż MBC-on otwiera dopiero przy ustawionym cisnieniu. jesli mówimy o tych z allegro.

węzyk z intercoolera na wejscie MBC z wyjscia z MBC na mapsensor. wyregulój MBC na 1.4bara. ale w tym przypadku nie wiem czy ecu da wystarczajaca dawke paliwa nie widzac cisnienia z mapa.

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 22 mar 2010, 22:22

mapsensor gdzie to jest?? jak wygląda?

Zle napisałem z tym MBC to jest zwykły reduktor.

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 22 mar 2010, 22:35

zwykły reduktor ma być zamontowany na wężyku miedzy IC a map-sensorem, map na boschu jest stojąc z przodu zetorka zaraz za filtrem powietrza na nadkolu przed osłoną aku w takim metalowym stelażu i map jest w środku tego stelaża do mapa dochodzi jeden węzyk i wtyk 3 pinowy jesli dobrze pamietam na zewnątrz stelaża jest zaworek taki metalowy n75 i czarny wiekszy zawór EGR n18

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 23 mar 2010, 07:38

mam tu foto znalezione w necie to jest ten czarny wezyk co idzie od ic, miałem wlasnie na nim załozony reduktor i nic, reduktor skreciłem na maxa i turbo pompował 1bar, mam chipa wiec wczesniej tez był 1 bar, moze zawór egr puszczac??

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 23 mar 2010, 10:59

może puszczać i egr przy chipie pasowało by go zaślepić w dwóch miejscach był opis na forum i wywalić kata , może masz jakieś nieszczelności na drodze turbo IC kolektor ssący sprawdź czy nigdzie nie widać nalotu olejowego(nalot oznacza nieszczelność w tej okolicy)

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 23 mar 2010, 11:12

kata nie mam, egr mam zaslepiony ale takim materiałem na uszczelki-mosze je przpaliło kupiłem blaszki od kolegi z forum i zaraz ide zaslepic.Zobacze jak tamte zaslepki wygladaja.

[ Dodano: 2010-03-23, 13:53 ]
a wiec blaszki załozone :-D w starych zaslepkach były dziury, załozyłem reduktor i dalej nic reduktor skreciłem na maxa i dalej pompuje 1bar sciagnełem wezyk z mapsensora przejechałem sie i dalej 1bar.Moze mam uszkodzony mapsensor??

[ Dodano: 2010-03-23, 18:13 ]
połaczyłem wezyki niebieski i czerwony turbo pompuje 0,5bara sztanga turbiny chodzi bardzo płynnie bez zaciec. Czyli N75 jest sprawny. czy moze byc popsuty map sensor??

[ Dodano: 2010-03-23, 18:49 ]
chłpaki jak sprawdzic mam sensor??

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 24 mar 2010, 19:29

a może turbina już nie ma wydajności.?
po odpieciu wezyka od mapa turbina powinna bic na maxa.
wogóle nawet przez chwile nie przekracza ci 1bara?
może jakaś nieszczelność w dolocie, dziurawy IC?

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 24 mar 2010, 20:04

turbo jest ok wszystko szczelne wirnik jest cały i wyglada jak nowy, jak bym odpioł wezk od map to turbo ma popowac na maxa??

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 02 kwie 2010, 20:43

i jak tam postepy z zwiekszeniem cisnienia?

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 03 kwie 2010, 10:11

na razie zero postepów. ale miałem przedmuch miedzy kolektorem sacym a tym kolankiem dałem nowa uszczelke i na razie jest ok, ostatnio tez zauwarzyłem przy wymianie tulein sanek ze ic mi sie poci na wejsciu czyli tam tez moze uciekac cisnienie, obecnie jestem chory i jestem na L4 wiec jak wyzdrowieje to wyciagne ic i go wyczyszcze bo troche blotem jest obklejony.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 05 kwie 2010, 23:06

skręć sztangę przy turbo o 2-3 obroty bo 0.5 bara na zmostkowanych wężykach to trochę mało, jak chcesz sprawdzić ile turbo faktycznie jest w stanie dmuchnąć to zdejmij wężyk z gruszki i się przejedź (po chipie powinno ładować ok 1.4bara) u mnie na samych wtryskach AFN przy zdjętym wężyku ładuje 1.4bara a na rezystorze miałem nawet 1.8bara a ori wtryski + rezystor dały tylko 1.4bara

tylko jeszcze uważaj na notlauf i jak chcesz mieć więcej na turbo to albo oszukaj sygnał z map sensora albo reduktor między IC a map sensorem

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 05 kwie 2010, 23:58

widzisz sciagnełem wezyk z gruszki i pokazało jakies 1,05 bara

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 06 kwie 2010, 00:42

założyłeś kilka tematów praktycznie o tym samym i się trochę pogubiłem :-/ z tego co pamiętam to masz jakiś chip ale powiem Ci że seryjny 1Z przy zdjętym wężyku z gruszki powinien ładować ok 1.1-1.2bara zanim złapie tryb awaryjny a po chipie 1.2-1.4bara ale możliwe że u Ciebie WG delikatnie upuszcza więc najpierw skręć sztangę o ok 2-3 obroty i zobacz czy to coś dało

turbo sprawdzaj na zdjętym wężyku z gruszki to będziesz widział ile może max napompować (nawet jakby było te 1.8bara to przez kilka sekund turbinie nic się nie stanie) a potem sobie zmniejszysz (ustawisz) zakładając różne zabawki

zmień sobie też najlepiej wtryski na AFN/AVG

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl